Ouders betalen je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:49

Ik heb Dennis zelf betaald. Dus mijn zusje hoeft niet te klagen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:49

Avalla was oorspronkelijk van ons samen, maar die had ik al snel ingepikt Haha! . Toen heeft mijn zusje haar eigen pony gekregen.

Bij ons gaat het wel behoorlijk van wat aan de een wordt besteed moet ook aan de ander worden besteed, maar dat komt meer bij onze ouders zelf weg. Wij gunnen het elkaar gewoon als de ander eens iets extra's krijgt, het hoeft van ons niet zo nodig op de weegschaal.

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:54

Mijn broertje (van 13) heeft een auto gehad waar die aan sleutelt, ik een paard, eerlijk toch??

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:28

Mijn broer en zusje lrijgen ook geld, maar dat moeten ze dan wel uitgeven aan hun sprort Haha! (voetbal en volleybal)

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:31

Bij ons is het meestal ook wel zo dat als de een wat krijgt de ander dat ook krijgt. Maar mijn broertje en ik schelen 7 jaar, mijn broertje krijgt bijvoorbeeld veel minder zakgeld, en wat vaker iets extra's, als hij met mijn moeder naar de stad is ofzo.
Met mijn paard hebben mijn ouders gezegd dat ze van ons allemaal is, dat is ze in principe ook. Mijn vader zit op paardrijles, nu nog op manege paarden maar als hij straks wat beter rijd en Sher wat ouder is hij ook op Sher gaat rijden. Mijn broertje mag er van mij wel op, maar hij vind het nog een beetje eng. Hij komt wel vaak mee om Sher te poetsen of Superted, dat is een shetje. Hij had liever gehad dat we Superted hadden gekocht, die is tenminste niet zo groot Haha!
En mijn moeder heeft op zich niets met paarden, maar ze vind het wel leuk om te zien enzo.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:43

M'n zusje en zus zeuren weleens dat ik vanalles krijg, en hun helemaal niks.
Maar mijn 2 pony's zijn even goed van hun tweeën, wat jammer nou dat ze niet zo gek van paarden zijn als ik Schijnheilig

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:25

Ik heb het eigenlijk best wel getroffen Schijnheilig Haha!. Mijn broer is 24 jaar, dus er is geen strijd over wat de één heeft en de ander niet. Heel fijn! Hij heeft wel z'n rijbewijs gekregen, maar die krijg ik gelukkig ook. Mijn ouders hebben m'n paard betaald, ze betalen nu de stalling/lessen/verzekering, en ik betaal alle andere dingen (hoefsmid, training die hij 1x in de week krijgt, alle spullen die hij nodig heeft, kheb zelf ook zadel e.d. aangeschaft). Ik ben wel heel blij met zulke ouders hoor!! Lovers Lovers

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 22:37

tsja geen paard aanwezig juist om die reden ook maar ja zus kreeg rijbewijs, dus ik ook, zus kreeg een auto, dus ik ook en zo zijn er wel meer dingen zus kreeg een vakantie, ik kreeg een vakantie, etc etc zo kan ik nog wel even door gaan ...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:58

Bij ons is het geen probleem, mijn zus en broertje hebben allebei andere dure hobby's, dus die mogen niet klagen Haha! Ik hoef overigens niets zelf te betalen (behalve dan dingen die eigenlijk helemaal niet nuttig zijn (en die mijn moeder niet mooi vindt Haha! ), zoals een 4e zweetdeken in een ander kleurtje Schijnheilig )

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:11

ik krijg ook niet zomaar een eigen paard..heb dus nog 2 broertjes..
en me ouders vinden ook dat dat niet eerlijk is..
nu gaan mijn moeder en ik over een tijd samen een paard kopen..ik betaal de helft zelf en me moeder ook..
kijk dan hebben de broertjes niks te zeuren Haha!

groetjes saskia

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:15

Bij ons hebben de anderen ook hun dure hobbies gehad, ook allemaal in het buitenland gestudeerd en die doen allemaal hun eigen ding. Mijn ouders vinden het nooit heel erg om dingen financieel te ondersteunen als ze maar zien dat je echt je best doet voor wat je wilt en mits de studieresultaten goed genoeg zijn. Als ik 2x in de week een bosritje zou willen maken dan vlogen de paarden er morgen nog uit en kon ik het paard van mijn moeder daar maar voor lenen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:33

Zep schreef:
Bij ons hebben de anderen ook hun dure hobbies gehad, ook allemaal in het buitenland gestudeerd en die doen allemaal hun eigen ding. Mijn ouders vinden het nooit heel erg om dingen financieel te ondersteunen als ze maar zien dat je echt je best doet voor wat je wilt en mits de studieresultaten goed genoeg zijn. Als ik 2x in de week een bosritje zou willen maken dan vlogen de paarden er morgen nog uit en kon ik het paard van mijn moeder daar maar voor lenen.


Same here!

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:14

mijn zus liep wel altijd te zeuren, maar toen ik lucky kocht (zelf bij elkaar gespaard) kreeg zij wel mooi een spiksplinternieuwe scooter (peugeot speedfight 2!). en nu krijg zij haar rijbewijs en ik weer een andere pony. als zij in 1 keer slaagd voor haar rijbewijs krijgt zij een auto en als ik 18 ben geldt hetzelfde. en mijn pony is altijd beschikbaar voor mijn zus... jammer nou dat zij allergisch is Schijnheilig

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 13:47

Mijn paard heb ik gekregen toen ik geslaagt was. Dat wordt een dure grap voor mij ouders over 3 jaar, 2 maal een paard. Haha!. Nee dat is niet waar. Maar we krijgen gewoon allemaal even veel.

Alle kosten van Mystery zijn voor mij. Mijn ouders betalen alleen de kale huur voor de stal. Mijn broertjes judo in een selectie en dat kost ook veel geld voor wedstrijden etc. dus zo krijgt iedereen toch even veel.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

x_ultimate_xJarig
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:01

wij hebben alle 4 een eigen pony. (dat staat hieboven al ergens). we hebben wel een tijdje geprobeert om met z'n tweeen op een pony gereden maar dat werkte niet. het voordeel hiervan is dat ik de oudste ben en mijn pony's meestal langer blijven

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 13:54

ik ben enigs kind, maar heb van mijn ouders nooit een pony gekregen. mijn eerste eigen paard heb ik gekocht toen ik eenmaal werkte (was toen 19) en alles altijd zelf betaald. nu moet ik zeggen dat ik na de middelbare school ook al mijn vervolgopleidingen en rijbewijs zelf heb betaald.
de les die ik kreeg was dus, eerst werken en dan kan je doen wat je graag wilt.........

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 14:09

Mijn pony blijft van mijn ouders, dus als hij verkocht word, is het geld weer van hun. De stalhuur krijgt mijn zus gewoon ook elke keer, anders vind ze het niet eerlijk... Er is hier nog vaak gezeur om hoor, van jij hebt een paard, enz! Best iritant!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:21

Hoihoi,
Tayga heb ik zelf gekocht en Mozart mijn ouders (maar die heb ik wegens omstandigeheden gekregen)
Mijn ouders betalen de stalling van mijn twee paarden, gemiddeld 150 euro in de maand voor ellebei samen en ik betaal de rest. Ik heb ook het zadel, hoofdstel, deken enz........ zelf gekocht.
Mijn broer en broertje hebben er eigenlijk geen probleem mee. Mijn broertje heeft een doedelzak gekregen en mijn broer een computer. Zij allebei blij en ik ook Haha!
Groetjs

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:17

Wij hebben alletwee een eigen pony, dus geen probleem met de een heeft meer dan de ander OK dan!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:19

Mijn zus heeft een verzorgpaard waar ze elke dag op rijd (= dus eigenlijk dr eigen paard) want de eigenaar is een man van in de 60 en dr paard is een stuiterbal.. Maar ik heb duis mn eigen paard, maar dat komt omdat ik hem geerfd heb. Mn zus heeft dus eigenlijk ook niks te klagen, betaal nog zat zelf voor mn paard.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:34

Daarom hebben mijn zusje en ik ons paarden zelf gekocht van de spaarcenten. Onze ouders betalen veel bij de paarden, maar mijn broer krijgt ook wel vaker wat toegelegd wat wij niet krijgen.
Maar er is absoluut geen jaloezie binnen het gezin (mijn broer mocht ook een paard, maar daar bedankte hij toch voor Haha!)

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:23

Ik heb fifthy-fifithy gedaan, maar eigen zadel en spul gekocht.
En mijn broertje zit op voetbal en mijn broer op gitaar les en die heeft een stuk of 4 gitaren waarvan een paar, voor een deel door mijn ouders zijn betaalt.
Maar mijn broers zien Anton gewoon al 6e familielid, dus ze doen er verder niet moeilijk over.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:19

mijn ouders proberen altijd alles wel eerlijk te 'verdelen' onder ons, en zodoende hebben m'n zus en ik zelf onze pony betaald en onderhouden.
alleen m'n broertje, de jongste, wordt nu toch wel wat verwend vergeleken bij 'ons' (6 kinderen hebben m'n ouders, jaja hoop he), vroeger was het zo dat we allemaal op 1 sport mochten bijv., maar broertjelief zat vorig jaar zelfs op 3 verschillende sporten en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen, maargoed, dat de jongste meestal de verwendste is, weet iedereen geloof ik wel. en ik red me prima Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 22:55

Mijn broertje heeft 2 pony's en mijn broer is oud genoeg om zijn eigen paard te betalen Haha! (die pakt gewoon die van mijn moeder)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 07:08

Pfftt.. Ik hier ben de duurste thuis..Heb mijn paard gedeeltelijk gekregen, de stallig en hoefsmid wordt voor mij betaald...Hiervoor op een ander paard werd echt álles betaald door mijn ouders,inclusief verzekering,startkaart,trailerhuur en noem maar op..
Ik ben altijd véél duurder geweest dan mijn broer,maar hij heeft ook gewoon altijd alles kunnen doen..
En tsja..Dat zijn hobby's niet zo duur waren/zijn komt alleen goed uit voor mjin ouders haha..Nee, extra geld ofzo krijgt hij niet,omdat ik toevallig meer kost...Maar hij krijgt ook gewoon alles wat hij nodig heeft voor school of iets dergelijks...Niets te klagen hier hoor..Geen jaloezie,niks...Echt hartstikke fijn!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Kimmej, Lithya, Taartje en 38 bezoekers