Longeer ring hoe groot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Longeer ring hoe groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 13:00

Hoe groot moet een longeerbak/round pen zijn?
Ik ga proberen om er 1 bij ons op stal te krijgen (vrees niet dat het lukt maar ik kan het natuurlijk altijd vragen)

Een als jullie ook aan kunnen geven wat het kost zou het helemaal mooi zijn Tong uitsteken

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:11

Je moet een minimale doorsnede hebben van 16m. Maar liefst nog een ietsje groter 18-20m doorsnede ofzo...
En een flinke omheining!

Everyone is born with genius, but most people only keep it a few minutes.
Edgard Varese (1883 - 1965)

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:12

Meest ideale maat is 20-25 meter rond. Als ie kleiner als 20mtr wordt, moet je oppassen met galopoefeningen, niet elk paard kan het dan nog probleemloos en hoe kleiner de cirkel, hoe groter de belasting op het benenwerk.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:41

Bij een te kleine ring hangen paarden ook altijd tegen de wand aan, bij een grotere kun je ze ook van de wand afhalen. Ook kun je er dan nog eens in rijden, handig met jonge paarden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:23

Bij ons is hij volgens mij iets van 18m breed. Je kan er ook nog in rijden, stap en draf. Voor galop is het te klein.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-03 14:34

En hoe hoog de omheining?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

bennietanky
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:38

Wij hebben dan maar een "kleintje", de onze is namelijk ongeveer 14 m doorsnede, de omheining: palen om de 3 meter (1,50 m hoog) en daar gewoon 2 rijen schriklint op, bovenaan en ongeveer in het midden, werkt prima!! Is inderdaad wat klein om eventueel in te rijden, maar daar hebben we dan ook de buitenbak voor. (Met een jong paard stappen en eventueel draven gaat overigens wel).

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 14:40

Ligt eraan waar je hem voor wilt gaan gebruiken. Netjes beleerde paarden kunnen in een lagere omheining veilig 'bewerkt' worden. Jonge/moeilijke paarden hebben een hogere steviger omheining nodig.
Ik ben er altijd wel voorstander van om minimaal de onderste 60 cm dicht te maken. Het houdt het zand binnen de omheining en je hebt geen paardenbenen die achter een staander blijven haken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers