wind zuigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:03

luchtzuigen kan overigens ook zonder iets in de mond te hebben, weet niet of de topicstarter daarop doelde?

Enya - Daya :-)


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:28

Kim zuigt al 10 jaar lucht.In het begin heb ik haar een band om gedaan,maar daar kreeg ze opgezette klieren van.Sindsdien heeft ze hem niet meer om.In het land zuigt ze niet.Ze heeft 3 keer koliek gehad.Een keer een verdraaiing (operatie),een keer iets verkeerds gegeten en een keer verstopping.Ze zeiden in Utrecht dat alledrie echt niet van het zuigen kon komen.
De paardentandarts heeft mij eens verteld dat het wisselen van de tanden vaak een begin is van zuigen.Ik weet niet of dat klopt,hoor,maar het klonk wel aannemelijk.Baby's gaan immers ook op van alles bijten?!
Er is ook een verschillend patroon in het zuigen.Kim zuigt juist tijdens het eten,terwijl een ander bij ons op stal juist zuigt als ie geen eten heeft.Die zuigt ook veel meer daardoor,maar heeft nog nooit koliek gehad.
Het blijft een raadsel.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:29

Hoe werkt dat met die rennies eigenlijk??????

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 00:49

er is door Utrecht onderzoek gedaan naar starten van luchtzuigen. Meeste kans lopen twee tot driejarige paarden die van wei naar stal gaan (na de opfok) en oudere paarden (vanaf 15 jaar). Dat kan dus zijn door een verandering in eetpatroon of door verveling o.i.d. Wel is onderzocht dat paarden op zaagsel grotere kans op luchtzuigen hadden dan paarden op stro. En dravers in draversstallen weer een grotere kans dan recreatiepaarden. Deze factor zou op stress kunnen duiden, hetgeen weer die maagzweren kan veroorzaken ????

Rennies: je geeft je paard 5 rennies per maaltijd. Na 2 tot 4 weken merkte ik verschil. In Engeland hebben ze het met een groep gedaan en een controlegroep geen rennies gegeven. Er trad duidelijk verschil op....Er is over gepubliceerd in de Bit en in your Horse... Maar als je er over denkt... zorg dan dat je het altijd met je da bespreekt. Verder is er inmiddels een middel op de markt tegen maagzweren bij paarden... ik heb info opgevraagd maar nog niet ontvangen....

Welsh

Berichten: 170
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 21:58

Achja...
In ieder gegval bedankt voor jullie reacties ! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neentje97 en 85 bezoekers