Hoef en Huid (paardendrogist)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-01 17:55

Heeft hier iemand ervaring met het produkt hoef en huid van de paardendrogist Verward ? Mijn pony heeft namelijk snel brokkelvoeten ondanks dat ie beslagen is. Ik wilde dit gaan proberen maar het is behoorlijk prijzig dus ik wilde even jullie mening. Ik weet dat dit produkt pas na enkele maanden zichtbaar resultaat geeft. Vinden ze het ook smerig? Misselijk Misselijk nou ben errug benieuwd!!!!!
Groetjes Judith Clown Clown Clown


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 18:37

ik heb wel goede ervaringen met equi-biotine van sectolin tegen brokkelhoeven.........

soms is het beter om te zwijgen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 20:30

als het puur om de slechte hoeven gaat, zou ik persoonlijk voor gewone biotine kiezen, poeder voor over het eten. Heb ik voor m'n vorige paard nodig gehad en werkte goed hoor!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 20:41

een paard van een kennis van mij heeft ook hele slechte hoeven hij krijgt ook al heel vwat jaartjes een schep van equi-biotine in zijn voer vind die niet vies
voor dat je het geeft moet je het eerst een beetje onder het voer schudden want als die 1x door zijn neus blaast is alles weg...dus helpt het niet Haha! Haha! Haha! Haha!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 08:11

In de gids van de paardendrogist staat dat juist biotine aangeraden wordt bij iets mindere hoornkwaliteit en verder bij nog slechtere kwaliteit en brokkelhoeven raden ze hoef en huid aan Verward

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 11:16

Ik gebruik hoef en huid al een hele tijd en binnen twee maanden had mijn paard duidelijk betere hoeven.

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 13:56

Ik heb jaren biotine gebruikt, maar stap nu over op hoef en huid omdat dat bij sommige bij ons op stal beter bevalt.

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-01 08:04

Ik heb gisteren toch ook maar Hoef en Huid besteld en ben heel benieuwd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 11:42

ik gebruik al enkele jaren Hoef en Huid voor onze pony's, niet vanwege gezondheidsredenen (ze hebben allebei keiharde zwarte hoeven) maar omdat we geen hoefijzers willen en toch met ze met koets over de straat gaan. door hoef en huid wordt de hoefaanmaak versneld (haren heb ik niet bijgehouden) wat ook duidelijk te zien is want normaal wordt een hoef elk jaar helemaal vernieuwd en bij ons nu twee keer per jaar. Dat is te zien door bij de kroonwand een streepje in de hoef te krassen en te kijken hoe lang het duurt voor dat beneden is. De pony's vinden het niet vies en zelf vind ik het een klein beetje naar pindakaas ruiken.

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 08:15

Ik heb het gisteren ontvangen en ga het nu proberen Haha! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot, OmgiliBot en 31 bezoekers