iemand ervaring met organiseren poetswedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

iemand ervaring met organiseren poetswedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 19:18

Wij hebben bij ons op de manege bedacht dat we een poetswedstrijd willen organiseren. Dit om de kinderen er meer bewust van te maken hoe belangrijk goed poetsen is maar ook om te laten zien dat het leuk is.

Heeft iemand zoiets al eerder gedaan, en zo ja, hebben jullie tips voor ons?

Alvast bedankt!! Haha!


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:54

Geen ervaring maar wel een leuk idee!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:08

Bij ons op de manege hebben ze wel een keer een zadel-invet, stallen poets en pony poets dag gehouden,

Het lijkt me handig als je van te voren aan de kinderen verteld of jullie voor elke pony borstels regelen of dat ze hun eigen borstels mee mogen nemen.

Misschien kan je van te voren ook wat theorie-borstelsles geven aan de mensen die het nog niet zo vaak hebben gedaan of gewoon aan allemaal, zodat iedereen het goed weet.

Het zou ook leuk zijn om bijv. de instructeur aan het einde van de dag alle pony's te keuren en vervolgens de schoonste pony prijs uit te reiken.

En het is misschien ook handig als je weet hoeveel mensen er komen, bijv. door middel van een inschrijf lijst met een maximum, zodat ze niet met zijn 6e om 1 pony staan.


In elke geval veel plezier met de dag, en leuk dat jullie dit organiseren!

Let love shine so bright

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:48

wij deden het altijd met de kampen!
dan werd er een lijst uitgehangen , met de duos ( paard- poetser)
en de te poetsen onderdelen( jah, de uier/koker zat er ook bij)
ook het trimmen van de oren en zo , maar daarvoor werd er een begeleider ingechakeld.

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:15

Wij hebben ook elk jaar een poetswedstrijd op de manege. Je moet dan met een groepje van 3 kinderen een pony poetsen. Je hebt een paar weken de tijd om hem zo mooi mogelijk te maken. Bij ons is het altijd in het voorjaar, als ze aan het verharen zijn.
Je mag je pony ook helemaal invlechten, en het zadel en hoofdstel moet ook schoon zijn.
Op de dag zelf moet één iemand van het groepje de pony voor brengen. Je krijgt dan een cijfer voor de vacht, het hoofd, de hoeven, het tuig en het voorbrengen.
Het groepje met het hoogst aantal punten wint.

Ik heb ook een keer mee gedaan, eigelijk was ik al te oud, maar er was één pony die nooit gepoetst wordt omdat ze trapt, dus ik (en twee vriendinnen) heb met die pony mee gedaan. We waren 3e. Eigelijk hadden we gewonnen, maar omdat we ouder waren werden we 3e.

Veel succes!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:22

Ja doen ze op de "manege" waar ik rijd ook. 1 middag mogen de kinderen hun eigen helemaal suf poetsen en aan het eind van de middag worden de paarden beoordeelt met cijfers en de winnaar krijgt dan klein cado'tje. Wordt ook altijd in het voorjaar gedaan. Ik vond het vroeger altijd heel leuk!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 23:14

bedankt voor alle reacties Haha! (zo snel had ik niet verwacht!)

We werken inderdaad met een inschrijflijst, en aan de hand daarvan verdelen we de kinderen over de pony's. We dachten er zelf aan om een soort raportje te maken zodat ook de kinderen die geen prijs hebben toch een aandenken er aan overhouden.

We gaan vol goede moed organiseren, maar meer tips zijn altijd welkom!!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 03:02

Ik heb dit een keer gedaan op ruiterkamp. Het is een beetje lang verhaal, maar goed dan is het tenminste volledig. Bloos

Eerst moesten de kinderen opgeven welk paard ze wilden poetsen. Toen alles verdeeld was gaven twee mensen van de leiding een demonstratie waarin ze uitlegden hoe alles moest (poetsen, invlechten, etc) en ook waarop gelet zou worden. Ze gaven ook enkele voorbeelden van wat voor extra dingen mensen de voorgaande jaren gedaan hadden (bloemen in de manen, etc), zodat de jongere kinderen zich geen zorgen hoefden te maken als ze niks konden verzinnen.

Omdat de paarden uiteindelijk voorgeleid moesten worden werd ook dat gedemonstreerd en mocht iedereen even oefenen voordat ze gingen poetsen. De paarden moesten zowel in stap als in draf getoond worden door aan de hand enkele voltes te maken. Omdat er een aantal jonge kinderen bij zaten waren er hindernis balken in een cirkel gelegd zodat ze wisten hoe ze moesten lopen. Een iemand uit het groepje leidde het paard voor, terwijl de andere er met een longeer zweep achter aan rende.

Bij het binnenkomen van de bak moest er eerst een ronde gestapt worden, gevolgd door één danwel twee rondes in draf. Direct na de ronde in draf moest het paard vierkant worden opgesteld voor de jury. Hierbij kwam degene met de longeer zweep voor het paard staan en zwaaide het eind heen er weer zodat de oortjes naar voren gingen. De jury bekeek dan het paard van beide kanten en controleerde enkele willekeurige delen (al waren het voornamelijk de belangrijkere delen ... singel, kootholte, etc). Dit alles werd samen met de vlechtkunsten en andere bijzonderheden genoteerd en uiteindelijk won diegene met de meeste punten.

Even een greep uit de dingen die ik voorbij zag komen ... twix repen in de manen (die er meteen uitvielen, maar goed Ach gut ), een verknipt t-shirt dat dienst deed als bandages/"tuig", halve struiken in de manen en staart, overal lintjes, en ga zo maar door. Wat ook erg leuk was om te zien was dat sommige mensen zich binnen een groep in een bepaalde kleuren combinatie hadden gekleed.

Pffft ... hou het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Lachen

Kerstmuts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler en 111 bezoekers