schuurplek vrij Halster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

schuurplek vrij Halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 15:05

Sorry wist geen titel Haha!

Maar Ewald krijgt heel erge schuurplekken van de halster (achter de oren, op zijn wangen(???)). Heb nu een halster wat zacht onderlegt is maar helaas krijgt hij daar ook nog schuurplekken van...
Hij moet wel een halster om in de wei omdat hij zich neit altijd even makkelijk laat pakken en dan is halster een stuk makkelijker, al ben ik er zelf niet helemaal voor heb hem liever zonder halster staan maargoed...

Zou zo'n Soft halster helpen?? Of een leren??

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:19

Ja, het eenigste wat eigenlijk dé oplossing is is gewoon geen halster om laten wanneer het niet nodig is. Maar omdat je hem dan niet te pakken krijgt (wat denk ik met een plastic zakje met wat er in zo is opgelost) kun je beter een soft halster nemen.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:31

Fairie schreef:
(wat denk ik met een plastic zakje met wat er in zo is opgelost)


nou dan heb jij nog nooit een niet te vangen paard gezien.(of geprobeerd te vangen)

maar ontopic. misschien is bont een idee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:33

Bont wil wel eens helpen (hoop ik, want dat heeft Kawa sinds deze week om Lachen )
En een stalgenootje heeft zo'n touw halster.
Hetzelfde materiaal als een halstertouw, maar dan in halster.
werkt goed, maar hier in de ruitershop hadden ze het niet, dus heb ik wat met bont geknutseld Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:35

sharir"]
[quote="Fairie schreef:
(wat denk ik met een plastic zakje met wat er in zo is opgelost)

nou dan heb jij nog nooit een niet te vangen paard gezien.(of geprobeerd te vangen)
maar ontopic. misschien is bont een idee..
[/quote]
O jawel
Vaak zat, altijd op te lossen met een plastic zakje, een blikje brokken of bij kleine ponytjes: in een hoek drijven en halstertouw om de nek *LOL*

Mocht dat alles niet werken dan kun je nog de natural horsemanship manier gebruiken.
Pas geleden was daar een topic over, kan het helaas niet meer vinden

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:39

Bont is niet altijd handig op het land. Ze gaan rollen in de blubber en dan is het bont smering en loop je weer risico op schuurplekken. Wat ik heb een lederen halster van Euroriding, de enige die superzacht is. Wel in de winkel goed opletten of er geen scherpe randjes aan de stiksels zitten. Mijn paard is echt super super gevoelig voor schuren en dit is het eerste halster wat goed gaat. De halsters bont onderlegt ging niet goed omdat de stikels vaak nog scherp zijn en dan voornamelijk op de wangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:44

Een leren halster hielp bij Kawa helaas niet.
Nu heb ik zelf met bont geknuttseld (knap he voor anti knutsel miep)
En het zit dus overal helemaal omheen gedraaid

En ik heb 2 extra setjes gemaakt voor als het nat en vies is, zodat het gewassen kan worden.

Laat je over een paar weken wel weten of het helpt, of dat ik voor niets heb geknutseld ( en gemopperd op de naaimachine, wat ik nog nooit eerder gebruikt had Lachen )

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 15:45

RK, kun je mij een beetje een idee geven hoe jou halster nu is. Ben benieuwd. Als ik het zelf kan maken altijd beter. Wat voor bont heb je gebruikt en waar gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:52

Afbeelding
Niet op mijn niet zuivere Kawa letten Lachen

het gedeelte achter de oren is zonder klitteband, maar aan 1 stuk.
Wel erg strak er omheen, zodat het niet verrolt en de naad aan de buitenkant/ bovenop blijft.

De rest is met klitteband en de stiksels zie je dus zitten, maar dat is dus ook boven op.
Dus onderop zit geen 1 stiksel.

Het bont en klitteband heb ik op de markt gehaald.
Samen voor 8 euro en dan heb ik nog veel stof over voor reserve setjes.

of het werkt, dat weet ik nog niet, want hij heeft het pas sinds maandag om.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 10:10

Ziet er grappig uit! Haha!
Vind het wel een goed idee met klitteband kun je het weer uitwassen! Ga vandaag eens kijken of er ergens goedkoop bont is.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:13

Het enige dat helpt is bont onder het halster. Zie foto van Kawa. Er zijn van eskadron hele dure halsters die dit ook hebben. Sindsdien heeft Lanna geen schuurplekken meer. Ik vind het zelf niet mooi om te zien, maar het werkt wel...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:59

Wat dacht je van een halsband i.p.v. een halster? Met een ring eraan waar je het touw aan vast kan klikken... Dan kan je daarna gewoon het halster omdoen... Misschien het proberen waard!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:16

Ik heb dat probleem ook met die stukken rubber in dat halster. Nu heb ik weer een normaal simpel en goedkoop halster en nergens meer last van. Volgens mij zweet dat rubber heel erg.

Nadeel haslband vind ik is dat als er iets gebeurd dat je dan de nekwervel kunt beschadigen.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:38

Mijn paard heeft dat ook en ik heb een halster wat ook zacht onderlegt is...maar het werkt idd niet echt.. ik ga ook maar proberen om stukjes bont achter de oren te maken en op de neus..zou zo zonde zijn, want dat haar groeit zo langzaam