Benen te lang??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 17:10

Hoi,
Ik heb het zadel wat hieronder op mijn pony ligt al zo'n jaar of 5 en toen ik het kocht paste het prima bij mij en bij mijn pony. Nu, 5 jaar later, heb ik het gevoel dat ik een beetje uit het zadel gegroeit ben.
Wat denken jullie? Als ik mijn beugels korter doe, zodat ik met mijn benen meer in de wrongen zit, zit het niet lekker en gaan m'n knieen zeer doen. Is dit zadel te klein?

[img]../upload/748/sevinproef.jpg[/img]

BTW, dit was op de onderlinge van onze ponyclub, stel je er niet al te veel bij voor.

_________________
Doe eens gek, bok wat vaker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon op 2001-08-11 18:13 ]</font>


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 17:24

Je zadel is iets te kort voor je benen, als ik het goed zie. Dit zadel ligt goed op je pony, maar jij bent te groot voor je zadel!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 17:33

Ja, die gedachte had ik ookal. Ik heb gewoon hele langen benen en dit zadeltje wordt gewoon te klein. Ik heb gisteren trouwens op een KN dressuurzadel gezeten en daar zaten mijn benen wel goed in de wrongen, geeft te denken...niet?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:15

ja iets te kort ja
heb je er ook last van als je op een normaal gaatje doet??
enne een KN zadel, is dat duur?
Kusje

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:24

Als ze de beugels een gaatje korter doet heeft ze kans dat de kniene aan de voorkant over de wrond steken... zit ook niet echt lekker!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:28

Koop een goed dressuur zadel Party!! Tenminste.. dat zou ik doen. Je hebt je benen nl. op "dressuut-stand" liggen (lang) en volgens mij zit je op een veelzijdigheidszadel of niet? Verward Dan horen je benen een beetje opgetrokken te zijn.
Of ben ik nu héél blonT Verward Clown

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 18:30

volgens mij zijn haar beugels nog te lang. ik rijd ook met lange beugels maar je knien horen iets hoger te liggen. kan door het zadel komen maar volgens mij is de houding te lang of ben ik blond?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 19:27

Ik rijd inderdaad op een veelzijdigheids zadel met vrij lange beugels omdat ik gewoon lange benen heb en korte beugels vind ik vreselijk. Als ik mijn benen goed in de wrongen duw, zoals ze horen te zitten, dan zit ik met m'n kont op het randje van het zadel, de lepel heet dat geloof ik. Een KN is duur, heel duur voor mij, bijna 3000 gulden, maar zit wel geweldig. Het zou kunnen dat ik mijn beugels te lang heb zitten, maar als ik ze een gaatje korter doe, dan krijg ik na 10 minuten hele zere knieen van het opgetrokken zitten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 19:28

Waarom koop je geen wintec dressuur zadel? Zitten echt heeerlijk!! En zijn helemaal niet duur!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 19:30

Ik heb 1x op een Wintec gezeten en dat is niet echt goed bevallen. Ik ga denk ik mijn ouders nog eens lief aankijken en een baantje zoeken ofzo. Ik denk er dus wel over om een goed dressuurzadel te kopen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 20:31

Joh, als een KN bijna 3000 kost kun je net zo goed een zadel op maat laten maken v.a. 2500!
Dan word hij voor jouw en je paard op maat gemaakt, Hulsebos of Daleman!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-01 09:48

Oja, dat kan natuurlijk ook, zitten die eigenlijk lekker?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:15

waarom nou altijd een nieuw zadel???
Er zijn zat tweedehands dressuurzadels te krijgen.
bel gewoon de ruitershop op en vraag wat ze aan 2e hands hebben liggen. Volgens mij heeft Divoza gerust wat liggen.
Je zou ook een veelzeidigheidsnaar dressuur zadel kunnen proberen, zeker al je nog eens springt ofzo lijken me die zadels wel prettig.
KN zit overigens wel super.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:30

Kieffer zadel

Van gebruiker mvanas op 2001-08-07 15:22:02
Provincie: Gelderland
Type: Aangeboden
Vraagprijs HFL: 650,-



--------------------------------------------------------------------------------
Tekst:
Te koop: Zwart Kieffer zadel, veelzijdigheidszadel richting dressuur, model is waarschijnlijk 'Bavaria', 18" (inch), in redelijke staat, vraagprijs FL.650,- Omgeving apeldoorn. Bel 055 5052590 of mail m_van_as@hotmail.com voor meer info.

is dit misschien iets?!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 15:32

dressuur zadel kieffer wien

Van gebruiker tinekedek op 2001-07-16 21:58:45
Provincie: Brabant
Type: Aangeboden
Vraagprijs HFL: 1700 gulden



--------------------------------------------------------------------------------
Tekst:
in zeer goede staat.helemaal compleet(stijgbeugels,stoffe singel + 2 witte sjabrakken,3 maal gebruikt. kleur: zwart maat 17,5 inc
tel: 0135142171 of 0629201787


dit is misschien meer iets? maar 3x gebruikt...!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 16:57

Over Hulsebos kun je meer lezen in deze topics;
(ik heb trouwens hiervoor een 2de hands AvG Barnsby zadel gehad, maar zoals mijn Hulsebos zit, echt heeeeeerrrrrrrlijk)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 2&forum=13

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 6&forum=13

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 1&forum=13

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 5&forum=13

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 4&forum=13

Trouwens, toen hij bij mij aan het passen was, werd een vriendin verleid (hihihi, hij legde uit dat haar zadel niet bij haar paste qua breedte zit etc., had ik al tegen haar gezegd.... Lachen ) om ook te passen, die was helemaal verkocht toen ze een bepaald model paste (terwijl ze geen zadel zocht Lachen ). Ze zegt dat ze ook hele mooie singels hebben....

Ehm, nog een kanttekening, ik hoor altijd iedereen maar over hoe lekker een zadel zit...
het belangrijkste is dat je zadel zowel voor jou als voor je paard (is wel zijn ruggegraat en schoft!!) dat het zadel goed past.
Mijn paard past bv geen Kieffer of Ainsley, die kan mij dan wel lekker zitten, maar op hem past het gewoon niet.


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-12 17:59 ]</font>

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-01 21:09

Citaat:
Op 2001-08-12 12:15, schreef Cowgirl:
waarom nou altijd een nieuw zadel???
Er zijn zat tweedehands dressuurzadels te krijgen.




Ja, dat weet ik wel, maar ik ben gewoon eens aan het rondkijken. Ik heb trouwens op een 2e hands KN gezeten in de ruitershop en die zat ook nog goed. Bedankt trouwens voor de links, orri.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 08:12

Rossner Amerika
Fl. 1365.00

Ik heb hem zelf ook en geen moment spijt van gehad. Heerlijk zadel.
verkrijgbaar bij Divoza

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-01 09:48

Mijn buurvrouw heeft ook een Rossner en die vindt ik ook wel lekker zitten. Prestige Top (?) lijkt me ook lekker zitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers