vrijspringen: tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

vrijspringen: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:11

hoi hoi,
Heb vandaag vrij gesprongen met Tjitske.

Ik had de 'sprong' eerst zo'n 15 meter uit de hoek staan, dat ging wel aardig, maar naar mijn idee kon ze niet genoeg vaart maken om te springen dus nam ze ze uit draf met als gevolg dat ze de balk telkens aantikte.
Later had ik de sprong ong. 20 meter uit de hoek gezet en toen nam ze de sprong die toen op zo'n 30 cm stond wel 2x uit galop, maar weer nam ze hem meestal uit draf met als gevolg dat ie er gewoon af ging.

Is het te hoog voor d'r? doe ik wat fout? Ze kan het blijkbaar wel zodra ze em uit galop neemt...

Op de andere lange zijde had ik een sprongetje van ong. 10 cm gebouwd.

Nouja, ik heb dus wat tips en adviezen nodig voor de volgende keer Haha!

want volgens mij vind ze het wel leuk (ze houdt me normaal altijd voor de gek door overal van te schrikken maar met springen was ze superbraaf en was ineens niks meer eng Knipoog )
p.s, ik gebruik een bak van 20x40

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 19:38

niemand?

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:38

Wij oefenden voor vrijspringen meestal in de binnenbak, wel zo safe. Vanaf de hoek 6 meter de eerste sprong met een drafbalke ervoor. Daarna een tweede sprong en derde sprong. Met schriklint een ingang maken en verbinden aan de hindernissen en een uitgang. En vervolgens met de longeerzweep het paard erin 'jagen'. Na 2 keer had Tosca wel door wat er gebeuren moest en ging ze vanzelf!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Googlebot, Lui_, Prairy en 46 bezoekers