[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:57

Ik heb er 10 euro voor betaald, gebruikt (60x80).

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:17

Waar woon je?

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:20

llora schreef:
Hey even een vraagje ik heb zo ongeveer dezelfde grijze bak staan die je als slowfeeder kan gebruiken.

Nu wil ik hem te koop zetten op internet. Maar wat kan je ongeveer vragen voor zo'n bak? Hij is nog waterdicht en kan gebruikt worden als.drinken bak

[ [url=m/Hl9mYb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb je een pb gedaan.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:44

Ik ben van hove antwerpen

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:57

We zijn met ons gezin afgelopen weeekend weg geweest.
De boer waar mijn paarden staan zou ze binnen en buiten zetten.
Heb donderdagochtend in twee kliko's, 1 plastic kuubkist, en 1 Actionnet, drie en een halve baal hooi weten te proppen.
Op stal is er in elke box ook een hele baal hooi gegaan in de slowfeeders/ kliko's.
Nu heb ik wel grote zware balen, van ongeveer 18kilo.
Maar ik was blij verrast.
Buiten had ik nog bijna 2 balen over, en binnen ook nog meer dan genoeg.
Dat geeft goede hoop, omdat ik deze donderdag tm zondag ook weg ben.
Oja ik heb 1 paard van 1.60, 1 haflinger en 1 shetlander lopen.
Alledrie worden niet bereden. Staan lekker met pensioen.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:04

Coentjuh schreef:
lissie_zigor schreef:
Weet iemand een plek waar ik een slowfeeder kan kopen (zo 1 van een ibc vat met stalen frame en een zacht net met fijne mazen) en die ook thuis bezorgt wordt? Ik zie alleen maar met in plaats van een zacht net een stalen net erin en dat wil ik niet vanwege de tanden..


Die wil ik in de toekomst ook aanschaffen. Heb hem ook nog niet gevonden. Ik kwam wel ooit die "Gioia" tegen maar die is duur! Als daar dan ook nog eens transportkosten bijkomen..


Ben langzaam aan toch een beetje op zoek naar het volgende/bovenstaande. Gioia maakt ze niet meer en die vond ik ook wel erg duur :o

- Palletbox of Stapelbak of IBC vat met frame (zonder scherpe randen)

- Met een frame met hooinet fijne mazen 3x3 (dus geen metalen rooster)

- Incl. systeem dat het frame mee zakt met het hooi en er niet uitgetrokken kan worden

Ik zie dat ze vaak 60 cm hoog zijn of 80 cm hoog.. Wat wordt er geadviseerd voor een pony van 1,50 cm, is 80 dan te hoog? Rustig maar, hij staat niet alleen :D maar dit is de kleinste vandaar

En hoeveel kg hooi kan er ongeveer in zo'n box/bak/vat? (en hoe groot is tie dan L x B x H ?)
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 16-01-18 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:08

80cm mag zeker. Meet anders midden borst (waar borsttuig hoort te liggen bij mentuig) tot grond, die hoogte is mooi qua niet zo makkelijk voetjes er in en hele hals kan over de rand, dus ook bij het hooi in de bak.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:16

Dag slowfeeder experts :D

Ik ben op zoek naar stevige netten waar ik zelf een slowfeedernet voor een ronde voordroogbaal (1m diameter) van kan fabriceren met mazen van om en nabij de 4 cm en een touwdikte van minstens 5 mm (dunner trekken ze geheid kapot)
Kleur maakt niet uit, materiaal het liefst polypropyleen.
Iemand die een adresje voor me heeft? O:)

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:20


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:24


Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:00

bovenstaande sites zien er positief uit, vooral de op maat te bestellen netten zodat ik ze zelf kan verknippen en er een eigen vorm aan geven...
weet iemand ook wat beter is voor paarden, netten waarvan de mazen geknoopt of geweven zijn?
geknoopt lijkt me om een of andere reden sterker...

Mizora

Berichten: 18095
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:01

Geweven heeft de voorkeur. Paarden gaan op knopen knagen en het krast tegen hun lippen.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:05

ohja, dat klinkt wel logisch ja.
dank jullie wel! ik ga vanavond bestellen en dan zsm aan de knutsel :)

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 18:38

Zijn er ook mensen die een hooistolp gebruiken? Ik zit er sterk over te denken om een mini hooistolp aan te schaffen en dan wel met een net over de baal. Maar vraag mij wel af of de voersnelheid in de zomer snel genoeg zal zijn. Ik heb een grote pony van 5 jaar en een keine pony van 30 jaar.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:46

it_is_me schreef:
Zijn er ook mensen die een hooistolp gebruiken? Ik zit er sterk over te denken om een mini hooistolp aan te schaffen en dan wel met een net over de baal. Maar vraag mij wel af of de voersnelheid in de zomer snel genoeg zal zijn. Ik heb een grote pony van 5 jaar en een keine pony van 30 jaar.


Ja, wij gebruiken hem sinds een half jaar op de weide en hij bevalt heel goed! Geen net over het hooi, want anders kunnen de koe en kalf niet eten. Zelfs de storm heeft hij overleefd, geen mm verschoven, terwijl op nog geen 5 meter een boom om is gewaaid in dezelfde weide.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:49

Hoe gaat dat met vermorsen van hooi suffie, en hebben ze genoeg zicht op de buitenwereld tijdens het eten?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:17

Ik wil toch iets doen tegen de verspilling bij het hooihuisje. Er staat zo een metalen hooihuisje en ze trekken er toch flink wat uit. Eerst gooide we er echt 8 balen hooi in, maar dat gaf teveel verlies, dus nu vullen we bij tot de rand.
Ze hebben meer voerplekken en eten goed uit netten.

Maar dit is gehuurd en het is niet ons huisje, dus wil eigenlijk niet investeren in een heel duur net. Ook wil ik het wel makkelijk kunnen vullen. Ik heb nog wat hooikussens van 2x2 maas en een lang stuk aanhanger net en zat te denken om wat losse netten erin te hangen. Is wel wat meer werk met vulle en ophangen.

Iemand een voorbeeld? Of ervaring met iets tegen het verlies? Gaat echt wel een baal per maand naast denk ik zo.Was eerder niet zo erg en aten ze het wel op, maar nu wordt het wel nat en vies. Staat op stuk bestraat, maar ze eten het toch niet meer op.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:19

Er wordt amper wat gemorst en ze staan heel rustig te eten met hun hoofd in de iglo. In het begin was ik bang dat ze een grote pluk zouden pakken en dit buiten de iglo op zouden eten, maar dat gebeurt dus niet. Iglo is ook makkelijk te hanteren in je eentje. Ik kiep 'm altijd om, zet het hooi eronder en schuif 'm er weer overheen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:34

Oke, ik ken die dingen wel en had ook verwacht dat ze steeds hun hoofd eruit zouden trekken. Onze paarden zijn heel rustig en niet angstig of nerveus, maar trekken toch vaak even tussendoor hun hoofd eruit bij het hooihuisje en er ligt echt bergen naast elke dag. Dat wordt vertrapt, nat en smerig, dus eten ze nu al maanden niet meer op.

Anoniem

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:37

Wat ik me afvroeg, ik heb sinds kort ook slowfeeders in de stal en een gewoon hooinet buiten. Ik kan niet voorkomen dat als het regent, het hooi nat word. Ik heb het net aan een trailer hangen zodat het net enigzins beschut is. Maar is het erg dat het hooi nat regent en ze het daarna nog opeet?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:45

Amy schreef:
Wat ik me afvroeg, ik heb sinds kort ook slowfeeders in de stal en een gewoon hooinet buiten. Ik kan niet voorkomen dat als het regent, het hooi nat word. Ik heb het net aan een trailer hangen zodat het net enigzins beschut is. Maar is het erg dat het hooi nat regent en ze het daarna nog opeet?


Nee hoor..er zijn juist mensen die hooi juist nat maken iv m stof dus kan zeker geen kwaad...grootste probleem is vaak dat ze het dan minder goed eten...

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:20

Coentjuh schreef:
Ben langzaam aan toch een beetje op zoek naar het volgende. Gioia maakt ze niet meer en die vond ik ook wel erg duur :o

- Palletbox of Stapelbak of IBC vat met frame (zonder scherpe randen)

- Met een frame met hooinet fijne mazen 3x3 (dus geen metalen rooster)

- Incl. systeem dat het frame mee zakt met het hooi en er niet uitgetrokken kan worden

Ik zie dat ze vaak 60 cm hoog zijn of 80 cm hoog.. Wat wordt er geadviseerd voor een pony van 1,50 cm, is 80 dan te hoog? Rustig maar, hij staat niet alleen :D maar dit is de kleinste vandaar

Hoeveel kg hooi kan er ongeveer in zo'n box/bak/vat? (en hoe groot is tie dan L x B x H ?)



Ter herinnering!

@ Tamary; Bedankt. De midden-borst hoogte is ongeveer 90 cm (de kleinste, Arabier). De iets grotere Quarter ook 90 cm :D

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:39

llora schreef:
Hey even een vraagje ik heb zo ongeveer dezelfde grijze bak staan die je als slowfeeder kan gebruiken.

Nu wil ik hem te koop zetten op internet. Maar wat kan je ongeveer vragen voor zo'n bak? Hij is nog waterdicht en kan gebruikt worden als.drinken bak

[ [url=m/Hl9mYb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb er bij 2 verschillende adressen €60 voor betaald

DubbelFun

Berichten: 88668
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:45

Wat voor maat was dat ??

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:07

mijn beestjes eten even tijdelijk zonder netten (wegens ingestorte stal door de storm), ze vinden het heerlijk: met de neus in de bak, ronddraaien en alles eruit gooien

*klik*