[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:02


Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:06

Azmay schreef:
Bij mij is tot nu toe alles zo kapot behalve de extra sterke van equiculinair maar die mazen zijn eigenlijk nog net te groot. Die van huck is eigenlijk fijner maar ook wat duurder.

https://www.huck.nl/sportnetten/netten- ... mm_212-030

Ja die van equiculinair had ik voorheen altijd. Dus het wordt denk die of huck dan ;)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:08


suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:21

Ik zweer bij Equiculinair, echt stevige netten. Alledrie hangen nu ruim een jaar en nog geen spoortje van slijtage te zien. Ik heb de grootste en de duurste.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:38

Equiculinair is zeker goed. Nu bij Huck besteld omdat ik weet dat die even goed zijn of net iets beter en dan kom ik beter uit kwa maten.
Bedankt weer voor het opfrissen van de site`s ik was ze even kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:40

Hoi! Tijdje geleden ook gepost... Hoop dat de experts hier mij kunnen helpen.

Inmiddels heb ik voor m'n paard en pony ieder een slowfeeder voor in de stal.
Probleem bij beiden is dat er onderin heel veel blijft zitten wat ze niet opeten.
Wat doe ik verkeerd? Het hooi is van prima kwaliteit, geen nieuwe er bij in doen helpt niet, ze eten het gewoon niet.
Afbeelding

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 20:36

Toevallig merries die ertegen aan kunnen plassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:42

Hangt hij op de grond? Hier eten willen ze ook de onderste restjes niet eten als het net op de grond hangt.

Ik ga na 2 jaar nu toch maar mijn eerste net vervangen. Mijn oudje was er erg ruig mee, en ook het paardje dat hier nu te logeren staat gaat er niet erg zachtzinnig mee om :') Er zitten er nu twee gaten in maar buiten dat ziet hij er nog prima uit. ik vind het verbazingwekkend := . Tijd voor een mooie en nieuwe die hopelijk minstens zo lang mee gaat :D Gelukkig zijn de twee die ik nu heb wel voorzichtig :')

Anoniem

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:29

Hmm, het zijn inderdaad beide merries...
Ze hangen heel iets van de grond maar niet veel. Ik wil ze liever niet te hoog hangen ivm de houding die ze dan moeten aannemen. Deze op de foto is van de c pony, en heb er voor m'n paard één die iets hoger hangt...
Maar hoger hangen zou dus eigenlijk wel moeten?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:02

Amy schreef:
Hmm, het zijn inderdaad beide merries...
Ze hangen heel iets van de grond maar niet veel. Ik wil ze liever niet te hoog hangen ivm de houding die ze dan moeten aannemen. Deze op de foto is van de c pony, en heb er voor m'n paard één die iets hoger hangt...
Maar hoger hangen zou dus eigenlijk wel moeten?

Als er overheen plassen het probleem is, dan zal een andere plek meer verschil maken. Paard op andere plek in de box leren plassen is stuk lastiger.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:39

Hee, hoi, ik ben nieuw op dit topic, maar wil nu een slowfeeder in de stal van mijn paard gaan hangen omdat ze er echt een zooitje van maakt met haar voordroog. En alles wat door de stal ligt eet ze niet meer op. Het gaat voornamelijk over de avonden/nachten dat ze daaruit eet, gezien ze overdag buiten staat.
Maar... nu vroeg ik me af... is het veilig? Gezien vastliggen/staan het me niet waard is...

Ik heb hier een aantal pagina's doorgelezen en enkel iets gelezen over een container met spanband waar een hoef in is blijven hangen, maar voor mij zou het echt gaan om een net in de stal.

Alvast bedankt!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:51

soeboenoe schreef:
Hee, hoi, ik ben nieuw op dit topic, maar wil nu een slowfeeder in de stal van mijn paard gaan hangen omdat ze er echt een zooitje van maakt met haar voordroog. En alles wat door de stal ligt eet ze niet meer op. Het gaat voornamelijk over de avonden/nachten dat ze daaruit eet, gezien ze overdag buiten staat.
Maar... nu vroeg ik me af... is het veilig? Gezien vastliggen/staan het me niet waard is...

Ik heb hier een aantal pagina's doorgelezen en enkel iets gelezen over een container met spanband waar een hoef in is blijven hangen, maar voor mij zou het echt gaan om een net in de stal.

Alvast bedankt!

Heeft ze hoefijzers?
Op zich zie ik normaal eigenlijk weinig risico met zon net, paarden blijven geweldig in gekke manieren vinden zich te verwonden maar ik voel me prima bij die netten.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:58

Azmay schreef:
soeboenoe schreef:
Hee, hoi, ik ben nieuw op dit topic, maar wil nu een slowfeeder in de stal van mijn paard gaan hangen omdat ze er echt een zooitje van maakt met haar voordroog. En alles wat door de stal ligt eet ze niet meer op. Het gaat voornamelijk over de avonden/nachten dat ze daaruit eet, gezien ze overdag buiten staat.
Maar... nu vroeg ik me af... is het veilig? Gezien vastliggen/staan het me niet waard is...

Ik heb hier een aantal pagina's doorgelezen en enkel iets gelezen over een container met spanband waar een hoef in is blijven hangen, maar voor mij zou het echt gaan om een net in de stal.

Alvast bedankt!

Heeft ze hoefijzers?
Op zich zie ik normaal eigenlijk weinig risico met zon net, paarden blijven geweldig in gekke manieren vinden zich te verwonden maar ik voel me prima bij die netten.


Nee ze heeft geen ijzers :)
En welke maas zou het best zijn om er een nachtje mee zoet te zijn? gezien ik hier ook weer verschillende meningen las.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:12

Tja mijn paarden hebben een 3x3 net zo leeg, maar ken ook mensen die veel grotere gebruiken. Ze wennen er hier in een nacht of helemaal 2 aan en eten dan flink snel.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:53

Dankje voor je antwoorden! :) ik denk dat ik dan toch in de eerste instantie voor een fijne 3x3 maas ga.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:15

Ik heb de grootste van Equiculinair en hiermee kunnen ze ruim 24 uur vooruit als ik deze helemaal vul. Jong en oud hebben hier een net, nog nooit problemen mee gehad.

Amy, bij mij was dit wel het geval, mijn merries plassen altijd aan die kant in de stal en er zat altijd hooi onder in het net. Nu hangt het net aan de andere kant en gaat alles schoon op.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:20

suffie schreef:
Ik heb de grootste van Equiculinair en hiermee kunnen ze ruim 24 uur vooruit als ik deze helemaal vul. Jong en oud hebben hier een net, nog nooit problemen mee gehad.

Amy, bij mij was dit wel het geval, mijn merries plassen altijd aan die kant in de stal en er zat altijd hooi onder in het net. Nu hangt het net aan de andere kant en gaat alles schoon op.

Welke grootste?
Met de grote extra sterke doen ze hier met zijn 2en zeker niet langer dan 3 uur. En dan heb ik er nog een extra action aanhangernet omheen trouwens.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:01

Azmay schreef:
suffie schreef:
Ik heb de grootste van Equiculinair en hiermee kunnen ze ruim 24 uur vooruit als ik deze helemaal vul. Jong en oud hebben hier een net, nog nooit problemen mee gehad.

Amy, bij mij was dit wel het geval, mijn merries plassen altijd aan die kant in de stal en er zat altijd hooi onder in het net. Nu hangt het net aan de andere kant en gaat alles schoon op.

Welke grootste?
Met de grote extra sterke doen ze hier met zijn 2en zeker niet langer dan 3 uur. En dan heb ik er nog een extra action aanhangernet omheen trouwens.


hoge capaciteit 2m x 90 cm maas 3x3 €72,50

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:18

Hoi!

Even een vraagje, heeft er hier iemand ervaring met 3+ en 4+ hooinetten van de Paardendrogist? Daar zit nog een net in, waardoor (als je in het achterste vak eten doet) je paard door 2 netten heen moet en er dus nog wat langer mee zou moeten doen. Mijn paard is al behoorlijk geoefend en een 3x3 maas is al geen probleem meer :+

Als iemand ook nog andere tips heeft die de eettijd nog kunnen verlangen hoor ik het graag ;)

Vlinder2009

Berichten: 180
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:19

Nee, niet met de dubbele, wel met de gewone en die bevallen goed. Al zie ik zo op het oog niet heel veel verschil met de 4 cm en 3 cm maar dat zal aan mij liggen. :P

Weet iemand het lengte en breedte van het net van Equiculinair maas 3 x 3 Large?

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:28

Ik ben op zoek naar een hooinet van 2 x 2. Ik heb nu een van de EJ xl net van 3 x 3 (rechthoekig) en 4,5 x 4,5 (rond).

Ze eet het hooi snel op niet normaal. Ik heb een aantal pagina's hier doorgelezen. Ik zag dat je een net van 2x2 kan kopen bij Barefoot en dan zelf moet dichtknopen? De zijkanten dan? Dat gaat mij wel lukken.

Kan je een 2 x 2 net nog ergens anders kopen? Ik las ook 2 netten in elkaar doen van verschillende mazen, misschien dat ik dit ook kan proberen.

Danku!

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:08

Bij Zeldenrust Haystack (even googelen) hebben zo extra sterke hooinetten met 2x2 maas. Zijn wel steeds snel uitverkocht, maar ik zah vorige week dat ze weer wat op voorraad hadden.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:29

Calente schreef:
Bij Zeldenrust Haystack (even googelen) hebben zo extra sterke hooinetten met 2x2 maas. Zijn wel steeds snel uitverkocht, maar ik zah vorige week dat ze weer wat op voorraad hadden.


Dankjewel! Die zijn wel erg prijzig 3 kilo in het net voor 38 euro. Ik heb er nu een van 24 euro waar 5 a 12 kilo inpast.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:22

Daar heb je gelijk in, maar je doet er denk ik wel een flink lange tijd mee. Ik heb een net van de paardendrogist, kostte €70 geloof ik, maar nog steeds superblij mee! Dus ik vind het het wel waard.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 00:05

Calente schreef:
Daar heb je gelijk in, maar je doet er denk ik wel een flink lange tijd mee. Ik heb een net van de paardendrogist, kostte €70 geloof ik, maar nog steeds superblij mee! Dus ik vind het het wel waard.



Jaa snap ik wel, vooral als je er lang meedoet. Ik doe mijn netten van de EJ nu ook echt al lang, als ik niks anders kan vinden dan ga ik hem bestellen.

Weet iemand waar je een net kan kopen van 2x2. Ik heb er geen problemen mee om hem zelf tot zak te knopen!