[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:41

Ik heb 48mm
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:25

mijn oude paard heeft andere ideeën van slowfeeden dan ik :')

*klik*

de slimmerik...... hij had het alleen beter niet kunnen doen waar ik bij was...... }:)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 01:16

Otti1977 schreef:
Ik heb 48mm
[ [url=m/lU0RRg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is hij nu heel zwaar?

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 05:11

Moet je die slowfeeders met stijgerbuizen ook nog vast zetten of blijven ze liggen door het gewicht?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:14

Als een paard 100 kilo op kan tillen zal die steigerbuis ook heus mee omhoog komen als het hooi erg vast zit onder dat net :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 14:39

Ik ga hem wel vastmaken, want je weet maar nooit en heb al ogen in mn bak. Ik vroeg het ook voor mezelf ( reuma )

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5013
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:34

Jackytje schreef:
Ik had ook al naar van die grote hooizakken gekeken maar die vind je niet in de Benelux.. Uiteraard wel de vierkante en kleinere varianten.
[ [url=m/8yu5zt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZFJQcg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb een net zoals op deze foto's in mijn stal hangen voor de nacht, gewoon bij agradi gekocht. Deze bevalt super, er past veel in en het slowt voldoende. Ik zie geen schade aan de tanden en de tandarts heeft er ook niets over gezegd.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:53

Tja wat is zwaar...hij weegt wel wat. Maar trekt hem met gemak omhoog. Zelfs mijn b pony trekt hem omhoog. Ik heb hem op elke hoek vast liggen.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:47

Hier de kliko slowfeeder eruit gedaan.. Stond met een spandband strak aan een weidepaal, zoals ik eigenlijk overal zie. Toch heeft ze het voor elkaar gekregen om met haar hoefijzer vast te raken en is haar hoef nu beschadigd..
Heb nu te weinig tijd om wat anders te maken dus nu krijgt ze het weer gewoon gevoerd maar wil binnenkort kijken maar een IBC vat met een net erin :) .

Dus bij deze een waarschuwing voor andere. Hoe onmogelijk het toch lijkt, kunnen ze toch vast komen te zitten := .

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:38

Het zal wel lukken hoor, maar ik zit te twijfelen welke doorsnede ik neem. Hoe dik heb je nodig dat het netjes blijft en makkelijk hanteerbaar. Als de dikste echt het langste meegaat, moet het die worden. Gaat de dunnere evenlang mee, wordt het die, want we maken ze toch vast.

Xchantal94, dat is rot zeg. Die van ons lopen 24/7 rond, maar hebben geen ijzers, geen halsters en in principe geen dekens op, op 1 na. Dat voelt toch veiliger. Mn shet heeft jaren terug, toen ze nog dekens op hadden en wel op stal stonden vast gezeten met deken in hooinet. Geen ramp, hij stond rustig te wachten, maar geen idee hoelang.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:03

oke, we gaan de stijgerbuizen vast leggen in het IBC vat. ik wil eigenlijk geen gaten onderin boren want ik heb ze ook als waterbakken, als er dan ooit 1 lek gaat ga ik die wel gebruiken als slowfeeder, maar dus liever niet nu al boren, kunnen die ogen ook bovenin?

xChantal94 schreef:
Hier de kliko slowfeeder eruit gedaan.. Stond met een spandband strak aan een weidepaal, zoals ik eigenlijk overal zie. Toch heeft ze het voor elkaar gekregen om met haar hoefijzer vast te raken en is haar hoef nu beschadigd..
Heb nu te weinig tijd om wat anders te maken dus nu krijgt ze het weer gewoon gevoerd maar wil binnenkort kijken maar een IBC vat met een net erin :) .

Dus bij deze een waarschuwing voor andere. Hoe onmogelijk het toch lijkt, kunnen ze toch vast komen te zitten := .

ik vind hoefijzers en slowfeedernetten sowieso een hele slechte combinatie..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:08

Dat kan gewoon hoor. Wij hadden een gat in het ibc vat waar we water in geven in nood. Daar heeft mijn man een rubberen ring in gedaan en schroef en die is niet meer lek. ipv die schroef kun je ook een oogje nemen en blijft hij waterdicht.
Wij hebben het deel op pallet met kraan voor water en de andere kant voor hooi.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:22

Zidore schreef:
oke, we gaan de stijgerbuizen vast leggen in het IBC vat. ik wil eigenlijk geen gaten onderin boren want ik heb ze ook als waterbakken, als er dan ooit 1 lek gaat ga ik die wel gebruiken als slowfeeder, maar dus liever niet nu al boren, kunnen die ogen ook bovenin?


Je kunt ook bovenin een rand en/of blokjes maken zodat het frame niet uit de bak getild kan worden. Waarbij je dus zelf een paar blokjes kunt verwijderen om het frame wel op te kunnen tillen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:49

@gdg: dat werkt alleen als je het frame recht omhoog tilt. Met de grootte van een bak zou je al behoorlijke blokken moeten hebben wil je dat tegen gaan.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:23

interessant, hoe ziet zo'n rand of blokjes er uit? heeft iemand misschien hier foto's van?

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:20


DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:24

Ik heb er 3 van staan en ze voldoen prima als er maar één paard uit hoeft te eten óf ze moeten heel goed met elkaar kunnen :D
Nadeel is dat ze een stuk lichter zijn en je ze dus óf goed vast moet zetten aan een omheining/palen óf ze moet verzwaren met een grote betonnen steen :)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:07

DubbelDun schreef:
Ik heb er 3 van staan en ze voldoen prima als er maar één paard uit hoeft te eten óf ze moeten heel goed met elkaar kunnen :D
Nadeel is dat ze een stuk lichter zijn en je ze dus óf goed vast moet zetten aan een omheining/palen óf ze moet verzwaren met een grote betonnen steen :)


Dank je wel!
Ik wil juist op meer plekken voeren, dat lijkt dus een goed alternatief.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:28

Kan iemand voor mij misschien wat linkjes neer zetten waar je de echte stevige netten: dus 3mm dik of dikker met een maas van 3cm maximaal 4cm kunt bestellen?

Ik weet even niet zo goed meer waar de goede duurzame netten te bestellen zijn.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:33

Www.konege.de is erg goed, daar heb ik die van mij ook vandaan na een link hier in het topic. Is ook goedkoper dan de meeste nettenleveranciers :)

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:36

Laurora schreef:
http://Www.konege.de is erg goed, daar heb ik die van mij ook vandaan na een link hier in het topic. Is ook goedkoper dan de meeste nettenleveranciers :)

Ziet er goed uit maar is het ook degelijk?
Anders betaal ik liever iets meer mijn vorige netten waren erg duur en zijn ook zeker 3 jaar mee gegaan. Met intensief gebruik door gemiddeld 8 paarden.

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:42

Tot nu toe wel. Ik heb netten met een koorddikte van 6mm omdat netten met dunnere koorden binnen een dag kapot waren met de sloperd hier. Deze doet het nu al ruim drie maand en het is nog net zo stevig als toen ik m kocht :)

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:48

Huck.nl.. Afbeelding

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:54

Dankje meiden ga beiden even bekijken dan.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:59

Otti1977 schreef:
Huck.nl.. [ [url=m/X8HQGU.jpg]Afbeelding[/url] ]

En naar welke moet ik dan zoeken? welk type