[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:09

Ik heb 5 hooibakken en 5 netten voor 2 paarden. Ze staan nooit samen te eten, dus ik zorg dat de 'baas' altijd achter de ander aan komt zodat beiden mooi hun rondjes lopen op de PP.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:15

Tja, hier eten ze heel graag samen. Ze hebben meerdere plekken, maar als ze dat altijd zo doen, vind ik het prima. Zou er ook meerdere plaatsen dat ze van ene naar andere lopen, maar ik zat daar aan te denken, dat ze dan dus niet samen er omheen kunnen staan.
En soms staan ze ook niet samen, maar het is wat zij willen.

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:22

DubbelDun schreef:
Daar is dus deze stik voor.


Waar is dit een reactie op :) ? Ik snap de zin niet helemaal.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:17

Stik = stok :D

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:25

Reactie op het vullen van het hooinet vermoed ik, met zo'n stok kun je het hooinet open houden en in je eentje vullen.

Wij hebben even veel kliko's als paarden, om geklier te voorkomen, maar ze staan heel vaak met 2 of meer uit 1 te eten. :j

Lima84

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Roosendaal

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:40

Iemand een idee voor een extra sterke versie met grotere mazen? Mijn paard heeft binnen 3 dagen een enorm gat getrokken in zn witte slowfeeder met 3x3cm mazen. Zat in een groene doos, geen idee meer welk merk. Maar dit werkt dus niet... hoeft voor mij ook niet perse een slowfeeder te zijn. Als ie maar iets minder makkelijk kan schranzen is t al lang goed, anders trekt meneer t toch aan gort :)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:13


Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:10

Lima84 schreef:
Iemand een idee voor een extra sterke versie met grotere mazen? Mijn paard heeft binnen 3 dagen een enorm gat getrokken in zn witte slowfeeder met 3x3cm mazen. Zat in een groene doos, geen idee meer welk merk. Maar dit werkt dus niet... hoeft voor mij ook niet perse een slowfeeder te zijn. Als ie maar iets minder makkelijk kan schranzen is t al lang goed, anders trekt meneer t toch aan gort :)

voer je hem dezelfde hoeveelheid hooi als voorheen? of geef je onbeperkt? ervaring leert dat paarden die bijv. 3 plakjes per dag kregen/krijgen geïrriteerd raken door een slowfeeder (logisch, want eerst kregen ze het op de grond en konden ze het zo opeten) maar paarden die onbeperkt krijgen de netten niet slopen, dat duurt een week of 2 maar dan zijn ze er aan gewend.
een leeg net wekt frustratie op.. een net wat altijd gevuld is niet...

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:23

De netten van huck zijn ideaal en onverwoestbaar

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:46

Ah stok :D nu duidelijk!

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:38

Inmiddels toch plan gewijzigd en heb twee palletboxen op de kop getikt, *\o/* moet ze nog ff ophalen.

Even een vraag over het maken van een Frame met hooinet 3 cm maas voor een palletbox
Heb een aantal pagina's door zitten lezen, maar kan de pagina die ik eigenlijk zocht niet meer vinden. Ik dacht dat er problemen waren met OF de steigerbuizen OF de cv-buizen i.v.m. het buigen etc. Welke is nu de sterkste? Hoeveel diameter buis? En waar bestellen jullie de netten en hoe groot? De palletboxen zijn 1.00 x 1.20? Ik zoek sterkte netten ongeknoopt met 3 x 3 maas.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:39

Steigerbuis is sterker. CV-buis is dunwandig en daardoor te zwak.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:16

Coentjuh schreef:
Inmiddels toch plan gewijzigd en heb twee palletboxen op de kop getikt, *\o/* moet ze nog ff ophalen.

Even een vraag over het maken van een Frame met hooinet 3 cm maas voor een palletbox
Heb een aantal pagina's door zitten lezen, maar kan de pagina die ik eigenlijk zocht niet meer vinden. Ik dacht dat er problemen waren met OF de steigerbuizen OF de cv-buizen i.v.m. het buigen etc. Welke is nu de sterkste? Hoeveel diameter buis? En waar bestellen jullie de netten en hoe groot? De palletboxen zijn 1.00 x 1.20? Ik zoek sterkte netten ongeknoopt met 3 x 3 maas.


Ik heb mijn net op maat (via mail) besteld bij Equiculinair. Hoe groot precies weet ik helaas niet. Een 10 cm groter aan iedere kant dan het frame vermoed ik, zodat ik die er goed omheen kan doen. Misschien heb ik het ergens in mijn berichten hier wel gezegd dat zou je moeten terugzoeken. Maar als jij dikkere buis hebt dan ok zou ik dat niet gebruiken.

Wij hebben destijds het gewone net gekocht, prima kwaliteit maar wil de volgende keer toch de extra sterk aanschaffen. Dat is denk ik toch de investering wel waard.

Toevallig de onze laatst gerepareerd en ge update. Ik gebruik ringen in de bodem en bovenin. Maar fie gingen steeds los. Die heb ik nu met speciale (borg??) lijm vastgelijmd en dat blijkt succesvol. Tevens heb ik de touwen vervangen door waslijn, de touwtjes waren regelmatig doormidden. In waslijn zit ook wat metaal waardoor ze minder snel stuk zullen gaan. Ook heb ik de karbijnhaken vevangen door karbijnhaken met Veiligheids sluiting.


Afbeelding

Afbeelding

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 23:01

Coentjuh schreef:
Inmiddels toch plan gewijzigd en heb twee palletboxen op de kop getikt, *\o/* moet ze nog ff ophalen.

Even een vraag over het maken van een Frame met hooinet 3 cm maas voor een palletbox
Heb een aantal pagina's door zitten lezen, maar kan de pagina die ik eigenlijk zocht niet meer vinden. Ik dacht dat er problemen waren met OF de steigerbuizen OF de cv-buizen i.v.m. het buigen etc. Welke is nu de sterkste? Hoeveel diameter buis? En waar bestellen jullie de netten en hoe groot? De palletboxen zijn 1.00 x 1.20? Ik zoek sterkte netten ongeknoopt met 3 x 3 maas.

Ik heb mijn frame van cv buis.
Mijn net van huck.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:38

DubbelDun schreef:
Steigerbuis is sterker. CV-buis is dunwandig en daardoor te zwak.


Oude CV buizen zijn dubbel wandig en echt ideaal in gebruik. Net kan je door het frame rijgen, nooit gedoe met touwtjes knopen :)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:53

Maar waar vind je nog oude cv-buizen :)

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:44

Dikwandige cv-buizen zijn toch ook nog te verkrijgen in de handel? Tenminste, bij ons nog.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:27

Die zijn inderdaad nog te verkrijgen. Mijn vriend werkt in een groothandel en kan ze nog gewoon bestellen. Elke loodgieter kan er ook zo aankomen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:03

Hier in de bouwmarkten hebben ze alleen maar dunwandig nl.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:06

Otti1977 schreef:
Coentjuh schreef:
Inmiddels toch plan gewijzigd en heb twee palletboxen op de kop getikt, *\o/* moet ze nog ff ophalen.

Even een vraag over het maken van een Frame met hooinet 3 cm maas voor een palletbox
Heb een aantal pagina's door zitten lezen, maar kan de pagina die ik eigenlijk zocht niet meer vinden. Ik dacht dat er problemen waren met OF de steigerbuizen OF de cv-buizen i.v.m. het buigen etc. Welke is nu de sterkste? Hoeveel diameter buis? En waar bestellen jullie de netten en hoe groot? De palletboxen zijn 1.00 x 1.20? Ik zoek sterkte netten ongeknoopt met 3 x 3 maas.

Ik heb mijn frame van cv buis.
Mijn net van huck.nl

[ [url=m/jxRWKC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lU0RRg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/X8HQGU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nJqIgr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit net lijkt me echt ideaal! Maar als ik 2x2meter in het winkelmandje zet kom ik uit op een prijs van ruim boven de 100 euro 8)7

Iemand een idee waar je zo'n net of een sterke slowfeeder van 1x2m kan vinden voor een enigszins betaalbare prijs?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:22

Ik heb m bij Equiculinair....

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:40

Ik ook

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:49

Ik ook, niet goedkoop, maar wel kwaliteit!! Niet kapot te krijgen :D

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:00

Helaas toch geen hooibakken, voor niets het halve land doorgereden, ze waren kapot en scherpe stukken in de box waar paarden zich aan kunnen snijden. En dat noemt die kerel 'in goede / nette staat' pffff… maar ik blijf doorzoeken.

Bedankt voor de tips allemaal _/-\o_ , dan worden het dus steigerbuizen of dubbelwandige cv buizen. Welke diameter moet ik dan hebben?

Wat betreft de netten, wat kost het ongeveer en welke afmeting hebben jullie besteld? Want van Huck wordt ik ook niet zo vrolijk.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:30

Wie kan mij laten zien hoe jullie een frame hebben bevestigd in hun hooi bak?
Ik weet dat sommige kettingen hebben maar dat vind ik niks vanwege de herrie.

Wij hebben nu elastieken met musketon haken aan het frame. Werkt inprincipe goed maar nog wel opzoek naar hufterproof materiaal kwa elastiek.
En helaas is er 1 paard die zo hard trekt aan het frame en die dan soms het frame half op de bak legt en dan naast het frame gaat eten. Weg slowfeed systeem...

Dus tips en tricks zijn welkom :)