[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:38

Mooi! Hoe lang doen ze erover om het hooinet leeg te maken?


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:40

Voor paarden zijn die 4 cv-buizen peanuts :D
Als er eentje gaat schuren oid dan gaat de boel echt krom hoor :)
Verder wordt bij een flinke bui met wat wind het hooi alsnog nat, want om het droog te houden is het dakje gewoon te klein.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:22

DubbelDun schreef:
Voor paarden zijn die 4 cv-buizen peanuts :D
Als er eentje gaat schuren oid dan gaat de boel echt krom hoor :)
Verder wordt bij een flinke bui met wat wind het hooi alsnog nat, want om het droog te houden is het dakje gewoon te klein.


In die cv buizen zitten massief stalen pinnen, zo door een gat in de tegels de grond in, die krijgen ze echt niet om hoor, dat hebben we uiteraard uitvoerig getest vantevoren.
Wbt het dakje, we hebben deze feeder twee winters geleden al buiten gehad en geloof me, het hooi blijft echt wel droog, ook als het goed waait en regent tegelijk. En toen stond hij midden in het land, nu staat hij ook direct naast een bomenrij waar de wind 9 van de 10 keer vandaan komt en waar onder het eigenlijk altijd droog is.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:03

Kom vele creaties tegen hier! Ik ben opzoek naar een net voor bij de voerhut, maar valt me tegen om iets te vinden.
De oudste vind het zeer grappig om te zoeken in de bak, dus gooit het hooi er met de neus uit. :+ Niet de hele dag, maar het kan zuiniger :D Iemand tips?

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:19

__elise__ schreef:
Mooi! Hoe lang doen ze erover om het hooinet leeg te maken?

Sorry, ik had deze vraag even over het hoofd gezien :o
Mijn E-pony en een shire doen er ongeveer 5 dagen mee. We hebben momenteel een vrij grootmazig net (6x6 cm) ivm het paard van een vorige huurder die alles sloopte zodra hij de maas te klein vond, met een net met een maas van 3,5cm of 4cm zullen ze er ruim een dag langer over doen gok ik zo.
Het zijn overigens midibalen.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:21

Zouden jullie een frame van hout aanraden? Voor een hooibak. En dan wel met een net in het midden.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:47

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Als ze er aan gaan knagen krijg je splinters. Verder is hout niet stevig genoeg, of je moet dik hardhout hebben :D

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:05

Is er inmiddels weer iemand die slowfeeders maakt van stapelbakken (kunststof grijze) inclusief hooinet 3x3 maas compleet en klaar?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:24

Maartje1990 schreef:
En in gebruik!
[ [url=m/Y43vEz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoe bevalt deze manier je tot nu toe?

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:09

Ik heb ogen in mijn bakken gemaakt..heerlijk geen slijtende touwen meer die altijd breken als niet uitkomt..

Afbeelding

Afbeelding

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:33

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Mijn pony is geopereerd en moest op stalrust, door een stalgebrek ging dat niet en staat hij in een klein padockje op de wei, met rondom stroom

Nu heb ik best wel een beetje moeite met hoe ik hem zijn hooi geef, ik kan het niet in de bakken (waar normaal een 1000l watertank in zit) waar ze in de winter hooi uit krijgen, dus ik leg het nu op de grond maar dat is niet echt handig

Ik heb dus ook geen paal om hooinetten aan vast te maken en hooinet op de grond leggen vind ik te link

Geen mogelijkheid tot vinden van een traktor band.. iemand tips?!?!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:22

mirriejj schreef:
Maartje1990 schreef:
En in gebruik!
[ [url=m/Y43vEz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoe bevalt deze manier je tot nu toe?


Euhm ..... die netjes die ik heb is van klote kwaliteit.... die gaan steeds stuk. Maar buiten dat super fijn! Met plankje erin zakt t steeds goed door.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:44

Icelandshet schreef:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Mijn pony is geopereerd en moest op stalrust, door een stalgebrek ging dat niet en staat hij in een klein padockje op de wei, met rondom stroom

Nu heb ik best wel een beetje moeite met hoe ik hem zijn hooi geef, ik kan het niet in de bakken (waar normaal een 1000l watertank in zit) waar ze in de winter hooi uit krijgen, dus ik leg het nu op de grond maar dat is niet echt handig

Ik heb dus ook geen paal om hooinetten aan vast te maken en hooinet op de grond leggen vind ik te link

Geen mogelijkheid tot vinden van een traktor band.. iemand tips?!?!

Nu zo snelste is kijken waar ze een hayplay ball hebben voor je. Neem mits je mooi droog hooi hebt de 5cm gaten, de 7cm slowen zeker niks en als er teveel uitkomt, komt het op de grond terecht.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:30

tamary schreef:
Icelandshet schreef:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Mijn pony is geopereerd en moest op stalrust, door een stalgebrek ging dat niet en staat hij in een klein padockje op de wei, met rondom stroom

Nu heb ik best wel een beetje moeite met hoe ik hem zijn hooi geef, ik kan het niet in de bakken (waar normaal een 1000l watertank in zit) waar ze in de winter hooi uit krijgen, dus ik leg het nu op de grond maar dat is niet echt handig

Ik heb dus ook geen paal om hooinetten aan vast te maken en hooinet op de grond leggen vind ik te link

Geen mogelijkheid tot vinden van een traktor band.. iemand tips?!?!

Nu zo snelste is kijken waar ze een hayplay ball hebben voor je. Neem mits je mooi droog hooi hebt de 5cm gaten, de 7cm slowen zeker niks en als er teveel uitkomt, komt het op de grond terecht.


Helaas gaat dat ook niet werken.. meneer is behoorlijk fanatiek en rolt de bal (nog geen hayplay, maar zo’n paddestoel waar je brokjes in kunt doen) steeds onder het draad door.. hebben al een randje gemaakt maar ook dat houdt het niet tegen

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:10

Gisteren hooiblok met net in de wei gezet..... staat ook echt niks meer in de wei. Ben blij dat ik voldoende hooi heb :=

Afbeelding

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:30

In de winter wil ik een hele baal voordroog (ronde baal) in mijn voerhuisje zetten. Welk hooinet raden jullie daar voor aan?

Julius <3

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:33

Olikea schreef:
In de winter wil ik een hele baal voordroog (ronde baal) in mijn voerhuisje zetten. Welk hooinet raden jullie daar voor aan?


Equiculinair. Die wat ik heb (hierboven) gaat nu zn.... ik geloof 4e seizoen in? Is nog tip top in orde!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:35

Maartje1990 schreef:
Gisteren hooiblok met net in de wei gezet..... staat ook echt niks meer in de wei. Ben blij dat ik voldoende hooi heb :=

[ [url=m/lBsNZg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe snel eten die van jou zn baal op? Met zn hoevele zijn ze?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:39

3 stuks :) en ze doen er ongeveer een week mee met een maaswijdte van 3x3

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:21

Hoi,
Mijn paardjes gaan van 24/7 weiland naar 24/7 paddock ivm HB en gevoelig zijn voor het kuil wat gevoerd wordt in de wei.

In de paddock ga ik zelf hooi voeren. Ik ga 3 kliko's maken. Dat had ik vroeger ook toen ik ze aan huis had. Dat vond ik erg fijn.
Afbeelding

Maar ik heb ook een grote bak in mijn paddock staan. Daar wil ik ook hooi in doen. Ik heb mooie voorbeelden gezien van een frame met net.
De bak heeft als binnenmaat 90X110. Is er toevallig iemand die een frame heeft die daar in past.
Of een handige harrie die tegen vergoeding van materiaal en werkuren er 1 voor mij wil maken?
Ik ben best handig maar ik heb 0,0 gereedschap.
Dit zijn de bakken
Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:26

Misschirn eens in de buurt vragen? Ik heb t ook laten maken.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:40

Hier heb ik een een hele handige tijdelijke oplossing gevonden

2 gaten in de onderkant van een cementbak (zn zwarte ton) gemaakt en daar doorheen een elastiek met aan elk uiteinde een karabijn haakje

Hooinet erin, vastmaken en die van mij knoeit bijna niets

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:58

Icelandshet schreef:
Hier heb ik een een hele handige tijdelijke oplossing gevonden

2 gaten in de onderkant van een cementbak (zn zwarte ton) gemaakt en daar doorheen een elastiek met aan elk uiteinde een karabijn haakje

Hooinet erin, vastmaken en die van mij knoeit bijna niets


Meeste paarden gooien dat helaas om. Fijn dat het werkt bij jou!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:22

SBravour schreef:
Icelandshet schreef:
Hier heb ik een een hele handige tijdelijke oplossing gevonden

2 gaten in de onderkant van een cementbak (zn zwarte ton) gemaakt en daar doorheen een elastiek met aan elk uiteinde een karabijn haakje

Hooinet erin, vastmaken en die van mij knoeit bijna niets


Meeste paarden gooien dat helaas om. Fijn dat het werkt bij jou!


Niet als je er een stoeptegel in legt :=

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:24

Icelandshet schreef:
Niet als je er een stoeptegel in legt :=


Die van mij hebben denk ik een hele stapel stoeptegels nodig, gaat hem niet worden :')

Heb nu nog steeds Equiculinair netten hangen met een action net daaroverheen. Werkt niet ideaal maar ze blijven wel heel en ze doen met 2en een kleine 3 uur met 7kg hooi.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, Lara_, MyWishMax, nonnekee, othelloster, sas27 en 103 bezoekers