Mensen met eigen paarden => elke dag heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:34

Ik ga ongeveer 6 keer per week. 1 dag in de week rust kan voor ons beiden geen kwaad dacht ik zo. Verder staat ze vol pension, komt halve dagen op de wei, dus ze mist niet veel...

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:43

Niet elke dag.
Sharir is namelijk van mijn zus en mij.
als zij op een dag 's ochtents en 's avonds voert (zomers krijgt hij trouwens maar 1 keer per dag eten), en ze rijdt ook, dan ga ik er ook niet nog eens naar toe.
hij staat op de wei, dus vermaakt zich wel prima met de andere paarden.

maar het is niet zo dat ik hem niet ga voeren omdat het regen ofzo
het is wel zo, dat ik niet ga rijden tijdens regen, maar dat is ook vanwege het feit dat z'n rug dan nat is. en hij staat in de wei, dus tis niet dat hij persé elke dag moet gereden worden/gelongeerd. in de winter loopt hij meestal maar een paar keer per weerk. vind ie helemaal niet er hoor, als het aan hem ligt gaat hij lekker grazen Haha!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:48

ja elke dag hij heeft zijn beweging gewoon nodig hahah maar soms komt mijn vriendin voor hem als ike cht nie kan maat probeer elke dag te komen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:02

ja iedere dag zelf meerdere keren Haha!, ik moet alles zelf doen en vind dat als je een paard hebt je er ook goed voor moet zorgen en er voldoende aandacht aan moet besteden, je kan dan wel een keer een dag niet rijden maar toch vindt ik dat ze iedere dag wel even je gezicht moeten zien. er zijn zoveel mensen die geen paard hebben om een of andere reden en er zo graag een willen, daarom zou het in mijn ogen zo oneerlijk zijn als je je paard net goed genoeg verzorgd. (ik ken zo'n geval en vind het waardeloos)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:07

mn paarden staan thuis, dus of ik wil of niet, ik ben er dagelijks mee beezig! voeren, uitmesten, in de wei zetten, weer op stal zetten, rijden/longeren etc

maar je hoort me niet klagen hoor Haha!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 01:58

Fitz staat nu in training dus ik ga zelf iets van 4 keer per week nu.
Ik streef naar 5 x in de week zometeen. Vaker wil ik niet: ik wil graag nog tijd voor mezelf over houden.
Uiteraard krijgt hij wel iedere dag beweging.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 02:05

Ik ga elke dag soms alleen ff een appeltje brengen
En sla geen dag over ook al staan ze overdag de hele dag buiten en worden ze uitgemest en gevoert
Als ik echt niet kan laat ik een vriendin ff een appeltje brengen
Moet gewoon ff naar hun toe

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:26

Ik heb dan wel geen eigen paard maar kom toch elke dag bij mijn verzorg knollie. Ik sla alleen zondag over, maar dat is oko alleen maar omdat de boer dat liever neit heeft in verband met geloof, maar anders was ik daar oko te vinden! Een dag overslaan vind ik echt vreselijk! Zaterdag zit ik er vrijwel de hele dag.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:20

Ik kom ongeveer 4/5 keer in de week. Nu heb ik even wat meer tijd.
Toen ik 36 uur in de week stage liep, en daar naast opdrachten moest maken, was het minder. Ze staat 24/7 op het land, er wordt gevoerd en gemest.

Maar ik moet zeggen, dat ik het fijn vind dat ik nu weer meer kan. (Al is het maar, dat je niet de hele dag loopt te rennen.)
Ik wil nu 3 dagen in de week gaan werken, en een thuis studie volgen. Dus dan zal het wel 5/6 keer in de week worden.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:27

Helaas is het niet meer mogenlijk, mijn paardje staat thuis, en ik woon op kamers, ik zie en rijd m nu alleen in de weekenden en vakanties, heel jammer, maar het is niet anders. verders wordt hij goed verzorgd hoor

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:03

Ik ga iedere dag ja, of ik moet echt superziek met koorts op bed liggen.. Maar dan zorgt mn oom er goed voor Party!!
Maakt me niet uit of het slecht weer is, ik MOET en zal gaan, ik moet Ivanka gewoon elke dag even zien.. Dan hoef ik haar niet eens persé te rijden, maar gewoon een aai over dr bol is al genoeg Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:11

Ik ga iedere dag ernaar toe. *LOL*

Ik rij niet elke dag.
Op Woendag of Donderdag longeer ik hem en de andere dag is hij totaal vrij.

In het weekend ben ik er de gehele dag.
Heb ik gelijk ook tij dom mijn harnachement schoon te maken.

Verder vind ik het gewoon fijn om lekker de gehele dah met mijn paard te tutten.

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:26

door weer en wind iedere dag. eerst m n paard dan mn huiswerk.

Marjoo
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:54

Mijn fjord stond vroeger bij een boer die uitmestte, ze buiten zette, voerde enz. Het kwam toen wel eens voor dat ik er maar 3 keer kwam in de week. Mede omdat het een half uur fietsen was en mijn schoolwerk (volgens mijn ouders) voor alles kwam. Maar meestal ging ik 6 keer in de week.

Mijn paarden staan nu bij mij achter dus ga ik meerdere keren per dag. Daarvoor ongeveer vijf keer in de week.

Als ik ooit weer een paard in pension krijg zal het weer ong. 5 x worden.

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:53

Omdat Tiamo aan huis staat zie ik hem dus meerdere malen per dag Haha!
Hij gaat zowiezo 'smorgen's aan de molen dus als ik geen zin heb om te rijden/longeren dan laat ik hem 'smiddag's nog even lekker rollen en los lopen.
Zomers staat hij in de wei dus dan rij/longeer ik 's avond's en na het rijden gaat hij dan nog even aan de molen.
In de winter staat hij na het rijden meestal even lekker onder de lampen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:39

Ik ga iedere dag naar mijn paardje toe..
Wel zit ik te denken om voor 1 dag een bijrijder te nemen..omdat ik soms ook wel eens wat rust kan gebruiken..
Maar hier ben ik nog niet uit.. Lachen

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:45

roxie schreef:
door weer en wind iedere dag. eerst m n paard dan mn huiswerk.


Haha, dat is ook mijn instelling! Eerst Genderose en daarna pas school. Niet echt de beste instelling maar goed Bloos

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:49

ik heb hem wel eens een dag niet gedaan en dan weet ik me helemaal geen draai te geven die dag. alsof je heel onrustig zit. misschien soort afkick verschijnsel ofzo Haha!

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:51

ik ga niet iedere dag (hoeft ook niet, het is een veulen en staat in de opfok, dus krijgt zowiezo elke dag zijn beweging), wel zo veel mogelijk. handig is wel dat hij samen van mij en mijn vriend is, dus ruzie dat ik zo vaak bij mijn beessie ben krijg ik niet zo snel. we proberen toch wel om in ieder geval om de dag te gaan en als mijn vriend in het weekend vrij is het hele weekend. komt er nog op neer dat we er bijna elke dag zitten hoor al is het alleen maar om te kijken dat hij in orde is en niks mankeert, het moet echt zo zijn dat we echt niet kunnen o.id. dat we niet gaan. ik ben wel van menig dat je weet waar je aan begint als je een paard neemt en dat houdt dus in ook bij slecht weer ernaar toe. het weer is in ieder geval niet iets waar ik me door tegen laat houden.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:52

Ik ga 7 dagen per week naar Piropo Knipoog

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:56

Die van mij staan aan huis. Dus lekker makkelijk maar vaak ook heel wat werk. Wanneer ik eens een keertje ziek ben doet mijn vader ze.

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:05

SuperPepeijn schreef:
ik heb hem wel eens een dag niet gedaan en dan weet ik me helemaal geen draai te geven die dag. alsof je heel onrustig zit. misschien soort afkick verschijnsel ofzo Haha!


Ik ken dat gevoel, als ik dat heb ga ik 'savonds laat toch nog ff heen om te kijken bij ze en wat lekkers geven

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:14

ik ga er elke dag meerdere keren naartoe (ze staan aan huis)
ook als het slecht weer is, als ik een dagje niet geweest ben terwijl ik eigenlijk wel gewoon kon voel ik me al schuldig.
ik moet altijd even bij ze geweest zijn en liever wat vaker en langer.
Huiswerk maak ik altijd s'avonds, als ik dan gigantisch veel heb (wat maar zelden voorkomt) maak ik gewoon wat ik af kan krijgen en voor de rest is het helaas, er zijn ook nog andere dingen dan school.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:12

Ik ga ook iedere dag.. en als het een keer voorkomt dat ik een dag niet zou kunnen dan neem ik vrij.. om hem toch te doen..Ik denk dat het hooguit 4 x in 1 jaar tijd is voorgekomen dat ik niet ben geweest.
Er zijn wel eens dagen dat ik alleen een kus kom geven en mesten maar ook die dagen zijn er eigenlijk maar weinig.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:20

Ik ga eigenlijk altijd. Ik ben alleen een paar keer noiet geweest omdat ik toen een weekend weg was en een week naar Oenkerk voor school (jammer genoeg was het te ver reizen om naar hem toe te gaan (Fr-ZH)) Maar normaal ga ik elke dag, ik voel me anders ontzettend schuldig en ik mis hem dan te hard!