tot hoe lang kan je een paard buitenzetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:33

Franca schreef:
hmmm, ja dat is vreemd. Maar dan is het idd beter om wel een deken te geven. Ik doe Yen ook een deken op dit jaar, want als ze weer zo'n teddybeer wordt dan valt er niet op te rijden. Bovendien kwam ze maar moeilijk door haar vacht heen deze zomer.


waarom valt er dan moelijk op te rijden? Verward ja ik weer hoor Bloos

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:48

Lachen nou dan zweten ze heel snel met zo'n vacht en dan duurt het ook weer heel lang voordat het zweet is opgedroogd. Niet handig dus. Vorig jaar was het geen probleem, want toen was Cheyenne nog niet zadelmak. Maar dit jaar wordt het rijden geblazen, dus nu wel een deken op. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:42

als je een deken ophpudt zal dr vachtje wel kort blijven dus dat komt wel goed, ach een deken op na het rijden in de winter doe il altijd al want ik wil miet dat ze verlkouden wordt!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:48

een paard kan gewoon het hele jaar door dag en nacht buiten blijven. Mijn pony gaat van de winter wel 's nachts naar binnen want ik heb geen schuilhok op mijn wei en ik vind het prettig een stal te hebben om haar te laten drogen na het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:53

het is dus afhankelijk van het ras Brendageene...

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:17

AnneOmie schreef:
Mijn arabier kan niet echt goed tegen kou en al helemaal niet tegen regen Hij staat dan te shaken alsof hij de ziekte van parkinson heeft. Omar staat als het regent en kouder is dan 15 graden onder een regendeken en op stal een staldeken. Ik doe hem er ook geen plezier mee om hem dag en nacht buiten te zetten. Omar heeft ook een heel dun huidje. Ik doe overigens geen 10 lagen dekens om maar gewoon 1 goede warme deken.


die van mij is precies hetzelfde !!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:06

bij ons gaan de meeste paarden begin oktober weer naar stal.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 22:33

Chiqa schreef:
het is dus afhankelijk van het ras Brendageene...


Elk paardenras kan volgens mij buiten blijven , maar als je bijvoorbeeld een paard aanschaft wat al 10 jaar binnen staat zijn ze er niet meer aan gewent en kun je problemen krijgen. Dan zal je ze langzaam moeten laten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:44

ja daar heb je gelijk in Brendageene, mijn paard is wel gewent buiten te lopen, maar op een gegeven moment vindt ik die nattigheid toch wel tè....en als ik zo lees zit ik er dus niet zo naast dat ze beter met de nattigheid (te erge dan) naar binnen gaan....Ik was benieuwd of ik het zo gek nog niet deed, en dat klopte dus wel, ach soms zijn de seizoenene zo in de war en dan kunnen ze of langer of korter buitenstaan, dat is logisch.....en ik laat haar ook niet alleen in de weide staan als de hele ploeg al naar binnen is het zijn toch kudde dieren he?