Hoever rijden jullie voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:48

Hihi, ik heb de schimmel ook uit Friesland gevist, maar ben ook in Venlo naar een paardje gekeken, maar dat was niks. Ik heb geen hekel aan autorijden, en vind het leuk de wegen een beetje te leren kennen. Dus mij maakt het niet uit!

Ehmja??


fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:50

Wij zijn heel nederland doorgecrost!

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:51

Ik ben in 1 week eerst naar Drachten gereden(dinsdag), donderdag naar Dordrecht en zaterdag via Ommen, Oldenbroek weer naar Drachten en twee weken later weer naar Drachten om hem op te halen ! Was 3 uur met de trailer naar huis (inc Mc Donalds Haha! ) Dus ja ik wil best wel een eindje rijden voor een leuk paardje! Nou stonden er bij ons in de buurt geen Fjorden te koop dus vandaar ook.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:52

Ik was bij het tweede paard dat ik zag verkocht. Dat was een kwartiertje rijden Haha! Mijn paarden staan 1 minuut fietsen van huis af Haha!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:52

Mn verzorgknollies staan op 40 minuten fietsen, weet niet precies hoeveel kilometer het is. T is wel even een afstandje voor een doordeweekse dag maar ik heb het er wel voor over!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:58

toen wij opzoek gingen naar een goeie pony zijn we ook zon half nederland door gereden en er ook een dag voor uitgetrokken, afstand maakt voor ons niet zoveel uit.

............

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:09

Mijn paard komt via een handelaar uit Canada vandaan...Haha!. Zou ik weer op zoek gaan, dan zou ik er zelfs voor naar het midden van Duitsland of Belgie reizen. Frankrijk is me dan toch een beetje te ver.

Je suis Charlie.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:32

Ik heb mijn pony uit Apeldoorn gehaald! Ik ben er eerst een keer wezen kijken de zaterdag heb ik haar opgehaald voor 2 weken proef en toen is ze gebleven.
Maar verder waren ze allemaal wel redelijk in de buurt waar ik ben wezen kijken, maar ja ik had mijn zinnen gezet op deze, dus ik moest en zou bij haar gaan kijken.

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:36

Jeetje wat zijn er veel mensen die hun paarden in Friesland hebben gekocht ! Ik woon in Friesland en wij hebben onze fries in Duitsland gekocht Haha! Bloos .

Mijn appaloosa komt bij Tilburg uit de buurt vandaan; onze walker uit Duitsland.

Het maakt mij persoonlijk niks uit hoeveel kilometers ik moet rijden om een paard te bekijken. Natuurlijk is het vooral als je een apart ras zoekt zoals een walker niet mogelijk even in de buurt te gaan sjoppen. Ik ben toen in belgie en Duitsland wezen kijken voor ik háár vond Ach gut
En ook ons veulentje van de fries komt van een hengst uit Duitsland waar we dus twee keer heen zijn gereden om haar te laten dekken.
Maar als ik dan het resultaat zie kan me dat allemaal niks meer schelen Lachen .

Ik zeg altijd dat onze paarden ons van de straat houden maar als ik mezelf nu zo hoor en de kilometerstand in de auto bekijk klopt dat toch niet helemaal Haha! *LOL* .

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:40

henk komt hier 10 km. vandaan bij een fokker weg,
moonlight komt uit arnhem, 175 km. vanaf hier
en jessie kwam uit scheemde, 75 km.
en sienna komt uit twijzelerheide, 15 km. hier vandaan

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:28

ik heb Banjer uit Hoek van Holland... da's met de trein ongeveer een half uurtje... Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:30

wij zijn in belgie gaan kijken voor een haflinger, mijn tante woont daar en kende dat beestje, vandaar.
verder zijn we nog naar brabant, utrecht, zeeland en gelderland geweest. meestal bezochten we er dan een paar per dag in dezelfde provincie. uiteindelijk hebben we gamble gekocht in gelderland Lachen
Mijn vader wou eigenlijk niet naar friesland of groningen, misschien als we gamble toen nog niet hadden gehad dat we dan wel die kant op waren gegaan...

Gamble

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:33

We zaten op internet te zoeken naar een haf, toen waren er 2 in debuurt, zijn we daar eerst gaan kijken, 1 was uiteindelijk toch wel aan de kleine kant en erg jong, en die andere was Sting, we hebben een half uur in de auto gezeten, met de trailer erachter, was niet ver dus Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:20

Kore staat nu (met de auto) 5 minuutjes van huis. Toen ik het met de brommer moest doen een kwartiertje ongeveer. Toen ik nog in Helmond woonde ietsje verder weg, 20 minuutjes met de brommer ongeveer.

Wat is een auto toch heilig!!!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:52

Toen ik besloot een pony te gaan kopen zijn we ook echt stad en land doorgereden. De meest vage uithoeken van het land wat niemand kende. En uiteindelijk vond ik "mijn" pony in mijn woonplaats. Haha!
Ongeveer 15 minuten bij mijn huis vandaan haha. Haha!
Ach ja meestal als je het ver zoekt vind je het dichtbij. Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:02

tja ik reed toen ik opzoek was ook rustig heel nederland door! maakte er dan ook meer een dagje "uit"van..

Dag lieve mama...

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:23

Ik rijd er heel Nederland voor door.....
Toen n vriendin op zoek was naar een goede merrie voor de fok zijn we 's ochtends om 6 uur weggereden (met een lijst van fokkers) en zo heel Nederland door gecrosst, we waren 's nachts om 1 uur weer thuis. Haha!
Quint heb ik in Diemen gevonden is ong. 2 en half uur met trailer.

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:26

Ook ik heb mijn paard in Spanje gekocht... Haha!

Maar daarvoor ben ik in België en Nederland op zoek gegaan naar een Andalusier, en ik ben echt ongeveer overal geweest. Afstand houdt mij dus niet tegen!!

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:15

Ik ging logeren bij een vriendin in het zuiden van friesland en kwam terug met een toen 2 jarige merrie zo groen als gras . Haha!

maar afstand maakt in principe niet uit als het paard je op de foto aanspreekt. je kan beter wat verder rijden dan dat je iets koopt wat uiteindelijk niet klikt.

springen is passie, dressuur is een kunst

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:25

Ik ben samen met een vriendin het hele land door gereden.
We zochten op internet naar paarden en maakte daarna een afspraak.
We zijn zelfs naar paarden wezen kijken waarvan we geen eens een foto hadden gezien.

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:33

Ik rijd er nooit weer ver voor.
Inmiddels ken ik genoeg goede fokkers die regelmatig mooie en goede jonge rijdieren verkopen. ik kan het bij wijze van met het fietsje behappen.
Wat van ver komt, geeft alleen maar meer gedoe.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:43

Haha! ik ga ook rustig heel Nederland door. Alleen wil ik van te voren wel veel info en foto's hebben dus meestal gaat er wel een behoorlijke mail periode aan vooraf.
Freddy komt uit Susteren, Eirian ook, ik woonde toen nog in Uithoorn, was iets meer dan 200km van Susteren.
Kevin en Mambo heb ik gewoon op de stal gekocht waar ik zelf al reed en Lorenzo komt uit Putten (maar toen woonde ik al in Mantinge, is dus niet zo ver)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:44

Ik heb niet echt op afstand gelet.. als het maar binnen Nederland was Haha! Ik heb Omar uit Friesland gehaald en dat was ong. 2 uur rijden. De afstand vind ik dan ook niet echt belangrijk Je wordt anders zo beperkt in je keuze.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ABC_Pony, Celebi, iphyn, JackieT, jilinda, jojoleinee, Kabayo, Malenka, Mrskiwi, petje86, Sanniejtjuh, Ubermetrics, Wilkje, wilmatj en 88 bezoekers