Goede maneges omg. Alkmaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:12

Hoogwoud ligt aan het einde van Heerhugowaard-Noord (middenweg helemaal uitrijden, stukje rechts, meteen links en je zit er zo ongeveer).
Ik denk dat het vanaf Alkmaar ong. 15 min. met de auto is. De lessen zijn dacht ik van 19.00-20.00 en van 20.00-21.00 uur (ongeveer). De eerste les is wat meer voor mensen die nog moeten wennen en dan springen ze minder hoog dan in de 2e les. Je zou kunnen beginnen met 'Dirk', een superspringende Haf. Je zou er, als je hem zo ziet, geen kwartje voor geven, maar zodra hij het hout ziet, wordt ie weer helemaal wakker en hij vliegt erover!
PB me maar ff als je meer interesse hebt, dan geef ik je het telefoonnummer van de eigenaresse, welke tevens de lessen geeft.

PS.: het is een hele gezellige, kleinschalige 'manege' en niemand die je uitlacht als er iets gebeurt of als het niet helemaal goed gaat. Iedereen komt daar voor zijn/haar lol en ontspanning.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:29

Dirk???? Komt die oorspronkelijk bij Hippisch Centrum Alkmaar vandaan? Kon inderdaad leuk springen en trok echt naar het hout. Ben er nog wel een keer lelijk afgevallen zeg... lekker ding was het...!!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:35

Ik zou niet weten waar Dirk vandaan komt??!! Ik rij er nooit op maar ik zie hem wel graag springen, hij heeft er écht plezier in. Het zou best kunnen dat hij bij HCA vandaan komt, zal het eens navragen.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:35

Ik heb vroeger ook op Manege Waarland gereden toen het nog van de Prangers was. Ik weet zelf niet hoe het er nu is, alleen dat 'de oude groep' die ik kon, allemaal bijna weg zijn. Ook schijnt de sfeer heel anders te zijn.

Nog bedankt voor diegene die, de link van de manege gaf. Het is leuk om terug te zien, wie er nog staan op de manege staat. Ik had nooit verwacht dat Odille er nog zou staan. ( waar ik toen elke week op reed.)

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:46

Dirk komt inderdaad bij HCA vandaan

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:49

Manege de Hoef is ook dicht bij en erg leuk.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 23:36

Randy01 schreef:
Ik zou niet weten waar Dirk vandaan komt??!! Ik rij er nooit op maar ik zie hem wel graag springen, hij heeft er écht plezier in. Het zou best kunnen dat hij bij HCA vandaan komt, zal het eens navragen.

Dirk? Serieus? Geweldig zou dat zijn Haha! Daar heb ik op het HCA nog vaak op gereden, die is een keer de binnenbak uitgerent met een mini-ik op z'n rug Haha!
Maar dat Hoogwoud klinkt heel erg goed, ik had van Linda_K al een telefoonnummer gekregen alleen ik heb nog niet de tijd gevonden om te bellen maar dat ga ik zeker binnenkort doen.

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:23

Manege de Hoef is toch heel streng geworen? Ik heb er zelf 2 jaar gereden, ben er in januari mee gestopt omdat ik zelf een paardje ging kopen, maar ik hoorde dat het er heel streng was.
Waarom is Dommeltje afgemaakt? Verdrietig

De sfeer op manege Waarland vind ik persoonlijk wel ok.

Ik ken ook iemand die zit nu op Waarland maar reed ook op die manege Hoogwoud ofzo maar die zei dat ze niets meer bijleerde en er geen wedstrijdjes waren ofzo.

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:14

Er worden nu wel wat vaker wedstrijdjes georganiseerd. Ze doen ook uitwisselingswedstrijden met andere ponyclubs. Als je regelmatig bij ons op stal komt en goed kunt rijden, mag je zo met een pony meedoen aan een wedstrijd. Maar, idd. omdat het kleinschaliger is, zijn er minder wedstrijden dan bij een echt grote manege.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:59

Ik rijd toch geen wedstrijden, dus dat is geen probleem. Ik heb sowieso niet het gevoel dat ik in een grootschalige rijles (zoals op een grote manege als Poelenburgh) nog heel veel meer kan leren, omdat voor de problemen die ik heb (en die veel te maken hebben met het fout aanleren van dingen of totaal niet aanleren) ik toch meer persoonlijke begeleiding nodig heb. Dat gaat nou eenmaal beter in een kleinschalig lesje dan in een les met 12 personen.

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:15

Ik heb zelf ook bij de Hoef gereden, maar ben er al een hele tijd niet geweest....... Ik vond de sfeer op een gegeven moment ook niet meer zo heel leuk. Ik weet niet hoe het nu is, maar ik ben best benieuwd!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 22:38

Ik heb inmiddels de folder van Hoogwoud via de email ontvangen, dus binnenkort zal ik er eens binnen komen wandelen op een woensdagavond Lachen Klinkt eigenlijk vrij ideaal, ligt niet al te ver weg, kleine groepen, niet te duur (goedkoper dan waar ik nu rij, zelfs voor springlessen).

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 06:47

Nou, dan zul je mij wel tegenkomen. Ik ben de eigenaresse van Randy (shetlander) en - nog voor een maandje - van Ohara (een zwarte merrie). Verder zal misschien tegen die tijd mijn nieuwe paard er wel staan, als hij morgen goedgekeurd wordt: hij heet Thomas.
By the way, op de naambordjes van mijn paarden staat mijn 'echte' naam vermeld (zie profiel). Ik zie vanzelf wel als er een nieuwe klant in de les meerijdt en dan stel ik me wel ff aan je voor.
PB me ff als je met de lessen begint, dan let ik er op!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 00:40

Ja, ik zal er ook op letten Lachen Ik denk dat ik over 2 weken een afspraak maak om te komen kijken.

horseslufer

Berichten: 186
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:54

Ik kan maar 2 maneges (jah ik kan dr meerdere maar die zijn te ver weg denk ik)
goedhart = in andijk
en een manege in nibmixwoud
alleen daar weet ik niet van hoe die heet

Gentle Is Een Nieuw Paard Op Stal Oosteinde ... Tis Zo`n Lekkerding !!!

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:56

manege de hoef heb ik zelf gereden hebben ze volgens mij ook wel spring lessen maar het is heel massaal en ales draait om het geld dus ik zou als ik jou was voor iest kleiners kiezen meer gezelligheid he
succes met je spring lessen

groetjes

Ik ben niet nieuwgierig ik wil gewoon graag alles weten Knipoog

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:15

oud topic

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:22

Dat by manege de hoef alles om geld draait slaat echt op schijt!!!!!!!!!!!! Boos! voor dat soort mensen moet je juist bij manege groot zijn!!
Ik vind Manege de Hoef helemaal niet anders geworden heb er ook paar jaar gereden en ben er een tijdje geleden nog wezen vrijrijden.

voor dat meisje die een leuke springles zocht: Manege Waarland is volgensmij wel leuk..heb daar ong. een jaartje gereden *LOL*

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:51

Aangezien dit topic meer dan een jaar oud is, een slotje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _irene_, boemel, Daantje_1996, Gigixponys, Googlebot, Jessica_1998, Jintexx, Lottehorse27, Silly_Woman, wonderlover en 20 bezoekers