ruiterbewijs halen met mn baby :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

ruiterbewijs halen met mn baby :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 18:44

Bij ons op stal wordt het ruiterbewijs verreden. omdat ik al op zoek was om het ergens te gaan halen was ik dus van plan het hier te gaan halen.
MAAR, ik moet het op mn eigen paardje verrijden. Zij nog geeneens 3 1/2 en moeten we wel een (mini) sprongetje maken Scheve mond....
Ze is wel goed zadelmak en verder zal het allemaal helemaal goed gaan, maar ik weet niet op het zo vertandig is om nu al met haar te gaan "springen" (het is maar 40 cm maargoed, ik moet toch eens oefenen enzo....Scheve mond)
wat zouden jullie doen Verward als ik namelijk niet meedoe moet ik het ergens anders gaan verrijden (kost denkik meer, moet ze met de trailer ed...)

Mischa


Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:02

is het verplicht dan om met je eigen paard mee te doen?... kun je geen ander paard regelen die het al eens vaker heeft gedaan (springen dan)
bij ons op de manege wordhet ook wel eens gedaan en het is niet verplicht om het op je eigen paard te rijden je mag ook een ander paard regelen...

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:12

Ach , dit zou ik nog niet zo erg vinden dan Lachen

Als het goed gaat verder en het paardje is braaf , dan oefen je toch gewoon met wat balkjes lopen en 1 of 2 keer in de week een laag kruisje of een recht sprongetje van beide kanten ?

Die 40 , of op z'n gekst 50 cm zal heus niet zo'n ramp zijn hoor die paar keer , zeker niet als je dan na dat ruiterbewijs dat springen weer even links laat liggen. Ik zou het gewoon doen mits het paardje het vlot doorheeft en niet echt hoeft te ''trainen'' ervoor Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:01

Als je paardje goed aan de hulpen staat kan je best eens een sprongetje maken. Springruiters nemen 3 1/2 jarige ook wel al mee op oefenparcourtjes.

Als je het gewoon bij een paar sprongetjes laat. Is er niets te vrezen hoor. Alleen van te voren even oefenen lijkt me idd wel zo handig Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:07

Het is echt een heel laag sprongetje hoor, dus maak je geen zorgen!

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 21:20

bedankt allemaal Lachen ik ga het nog even met mn instructrice overleggen, maar ik hoop dat het door kan gaan Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, lazy, Nalonyda, Poldermenner, Prince, Trendiction en 36 bezoekers