Iemand ervaring met Dreamstables ? Trailercursus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Iemand ervaring met Dreamstables ? Trailercursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 11:29

Ik kreeg van Levi hier op het forum, gisteren een telefoonnummer door van Dreamstables, met betrekking tot het trailerladen wat zij daar aanbieden als cursus. Ik heb gebeld, en ze vertelden mij dat ze een Laad-garantie geven en een No cure No Pay systeem hanteren.
Het klinkt allemaal erg mooi, maar zou het ook echt werken. *LOL*

Ze vragen voor een week training € 275,- incl. het ophalen van je paard met een vrachtwagen. Hij vertelde me dat hij bij wijze van uitzondering weleens 2 weken nodig heeft gehad, maar dat is heel zeldzaam.De tweede week is overigens voor hun rekening.

Tja, ik kan het natuurlijk nog proberen. Pyra staat nu te koop, omdat ik er eigenlijk nergens rustig mee naartoe kan. Ze is al in training geweest bij iemand die ook Natural Horsemanship beoefent, maar dat heeft niet geholpen... Wat zal ik doen... Het heeft me namelijk al heel veel geld gekost....


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:40

Ja ik vraag het me namelijk ook af........heb ook ooit contact met ze opgenomen.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:51

Lijkt me wel goed,
want als het niet werkt,
krijg je toch je geld trug!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 11:52

Gewoon proberen, en de eerste dag meegaan om te kijken of er geen vreemde dingen gebeuren. Je hebt toch niets te verliezen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:31

Doen! Qua kosten is het nog te overzien. Mijn merrie (altijd maar weer die merries! Knipoog ) heeft hetzelfde (dominantie)probleem en ik zat nog te twijfelen om Dreamstables te bellen, maar denk het wel te gaan doen. Inderdaad, je hebt niets te verliezen en als het echt werkt zou het natuurlijk fantastisch zijn!
Volgens mij is het voornamelijk een soort gehoorzaamheidstraining en komt er geen dwang aan te pas.
Kan je snel terecht of hebben ze een wachtlijst?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:34

Ik heb ook contact met ze gehad, maar je mag er zelf NIET bij zijn

Ik heb met dat soort dingen ervaring met honden, ik had er eentje die moest in heropvoeding bij Martin Gaus van de rechter of afgemaakt worden (had een kat verbouwd), dus ik hem naar Gaus gebracht, na 2 weken een perfect gehoorzame hond......... bij gaus op het terrein, in de eigen omgeving was ie even ongehoorzaam als altijd, dus ik heb twijfels .....

Heb overigens zelf wel een groot trailerlaadprobleem!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:37

ik vraag me alleen wel af of dat allemaal wel zal helpen, hij vertrouwd jou niet genoeg om de trailer in te gaan. Nu zal iemand anders dat vertrouwen (en dominantie) wel krijgen, grote kans dus dat het daarna weer opnieuw gebeurt bij jou. Ik zou als ik jou was het liever zelf doen, misschien ben je naar de verkeerde natural gegaan, want er zitten hele slechte tussen. Met de methode van parelli of paardnatuurlijk.nl heb ik nog nooit een paard niet de trailer in zien gaan.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:53

Voor het geld zou ik het niet laten, als het werkt is het geweldig en zo niet krijg je je geld terug toch?
En ik vindt het sowieso niet duur eigenlijk.

Alleen zoals hierboven al gezegt werkt het na die week ook bij jou als het idd een dominantie probleem is?
Als het een angst probleem is kan het al mis gaan als het paard bij jou onzekerheid opmerkt.
Maar als het dominantie is zouden jullie er dan niet meer aan hebben als je samen ergens iets kan volgen?

Je zou er nog niets aan hebben als ze het bij hun wel doet en bij jou niet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:56

ik vind het best wel duur eigenlijk voor alleen trailer laden......

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 13:59

Tja, al met al vindt ik het niet makkelijk om te beslissen. De trainer waar ze is geweest heeft een groot deel samen met mij gedaan. Maar helaas ze krijgt een plaat voor haar hoofd zodra ze nu die trailer maar ziet. Dus kan het ook gewoon koppigheid zijn. Onderweg is ze superbraaf al ze er eenmaal instaat, En ook het uitladen gaat perfect. Maar dan.. op een vreemde locatie terug naar huis..... dat wil gewoon niet lukken.
Het hele trailerprobleem heeft me nu zo'n € 1.000 aan trainings/ stallingskosten gekost en ook nog eens € 700 aan veeartskosten, omdat ze zichzelf gewoon liet vallen om maar niet in de trailer te hoeven, met als gevolg een kapot ooglid, kapotte wangen. Hechtingen overal....
Al met al, is het vertrouwen wat de trailer betreft weg, maar verder vertrouwt ze me als een hondje, met rijden, met longeren met poetsen e.d. geen enkel probleem, dan is ze echt een schat.
Ik denk dat ik gewoon eens ga kijken op een demo-avond van ze en dan een beslissing neem. Ik ben inderdaad erg bang dat het daar wel kan, en bij mij op stal weer een probleem wordt. Ben er al ruim een jaar mee bezig, zonder resultaat.

En ik weet niet of ze een wachtlijst hebben, dat hoop ik niet. Want als ik besluit het toch te doen, dan wil ik ook dat ze daan zo spoedig mogelijk terecht kan.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:00


Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-03 14:09

dat is veel te ver weg voor me, ik woon namelijk in Etten-Leur, zowat de andere kant van het land..... En ik denk dat zij ongeveer op dezelfde manier werken als bij Dreamstables

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:21

hi,
ik kan je helpen.
ik doe dit nu zo'n 2 jaar op een natuurlijke wijze, al div. paarden geholpen (eigenaar gewoon erbij hoor, kan je het daarna zelf doen).
kom naar jullie toe, €25,- p. u excl. reiskostten, lukt het niet dan alleen reiskostten.
grtz.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:29

quote="smurf"
Ik heb ook contact met ze gehad maar je mag er zelf NIET bij zijn.


Deze zin bevalt mij niet, als je er niet bij bent, weet je ook niet zeker of het op een paardvriendelijke manier gebeurt.

Ik laat zulke dingen niet toe bij onze paarden als ik er zelf niet bij ben.

Gillian

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:27

Ik snap het wel dat je er niet bij mag zijn. Natuurlijk is het niet leuk, maar het is voor hun ook niet leuk als er steeds zo'n bemoeizuchtig, en zenuwachtig baasje bij staat te koekeloeren.

Ga anders eerst eens kijken naar de stallen en persoonlijk kennismaken. Misschien dat het dan heel positief (of juist negatief) op jou overkomt, en aan de hand daarvan kun je je beslissing maken.

En ook het feit dat je niet hoeft te betalen als ie het niet doet, vind ik erg goed.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:13

hmmmm ik wil er wel graag bij zijn, elders (ik weet niet welk topic) heb ik al verontrustende dingen gelezen over Dreamstables, maar ja die lees ik ook over de zadelmarkt en daar ben ik zo tevreden over dat ik er zo weer heen ga!

FF on topic, ik vind het prima als ze gaan laden met mijn paard, maar ik wil er zelf bij zijn, ik ben niet nerveus, allen benieuwd hoe ze het doen!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:33

Met zweet in mijn handen en knikkende knieen heb ik gestaan met mijn paard na een ongeluk met de trailer.Paard trauma,ik ook.Na bijna een jaar oefenen zijn we het trauma te boven.Ze gaat een trailer niet in,wel de vrachtwagen weer op.Ik durf ook weer zelf te rijden met de vrachtwagen zonder angstzweet.Het is bij mijn paard weer zo vertrouwd dat ze er zelf weer inrent(bij wijze van spreke)Ook dit is een behoorlijk dominante (jaja)merrie.Ik zou het zeker proberen,niets is zo erg als een leeg wedstrijdterrein na een wedstrijd en je staat daar met je paard die zijn kop in de wind gooit en de trailer niet ingaat. Boos!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:52

Ik heb goede ervaringen met dreamstables!
Op stal hebben wij een 2 daagse cursus "communiceren met paarden"gehad, wat voor veel mensen echt geholpen heeft.
Een vriendin van mij (linnegie)heeft ook erg veel aan de hulp van dreamstables gehad!
Mijn paard heeft hij de eerste keer 15 minuten losgewerkt (join up), en ze liep zo achter hem aan de trailer op!

ik zou het zeer zeker proberen!

Voor meer info stuur me even een pb

succes

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:27

smurf schreef:
FF on topic, ik vind het prima als ze gaan laden met mijn paard, maar ik wil er zelf bij zijn, ik ben niet nerveus, allen benieuwd hoe ze het doen!


Ik vind dit ook niet meer als normaal, jij moet met hem verder en jij moet toch weten op welke manier er geladen word zodat je het daarna zelf kunt zonder hulp.

Als je interesse in onze manier hebt moet je maar even een pb sturen voor mijn nummer.

groetjes,

ps. Smurf ik heb je pb met mijn nr. gestuurd, bel me maar voor een afspraak, Eemnes is niet ver weg.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 11:43

Ik ben gisteren gaan kijken, en het ziet er inderdaad erg vriendelijk uit. Ze lieten het zien met een paard wat het dus al in de gaten had, deze stond daar nu een weekje, en volgens hen was ze in het begin niet eens in de buurt van de trailer te krijgen, nu wel dus. En je mag trouwens wel gaan kijken hoor, ik weet niet hoe smurf erbij komt dat het niet mag, maar ik heb het gevraagd, en je mag op elk moment onaangekondigd gaan kijken. Maar ik denk inderdaad, dat hij het wel voor elkaar krijgt, vreemde ogen dwingen, zeggen ze weleens. Maar op het moment dat ik het dan moet gaan doen met 'r dan komen die herinneringen terug denk ik. ( niet dat ik haar geslagen heb, maar ik was er wel altijd bij als ze niet die trailer inging )

Ik moet er nog eens goed over nadenken. Haar vertrouwen in mij is waarschijnlijk beschadigd, maar andersom ook.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:44

Kun je het niet combineren, ik bedoel dan oefenen met jou erbij, dan krijgen jullie beiden weer vertrouwen in elkaar.

Gillian

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:48

Weet je al wat je gaat doen, Pyra?
Het zou zo zonde zijn dat je door dit probleem je paard wilt verkopen!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-03 13:32

Ik heb toch besloten haar te verkopen, als de juiste koper zich meldt. Zoals ik al zei hebben we samen heel wat meegemaakt, met de trailer voornamelijk negatieve dingen.Het heeft me zoveel verdriet gedaan om te zien dat dat zo moeilijk ging.Er heeft zich iemand gemeld die erg geinteresseerd is in Pyra, en die haar een hele goede stal kan bieden.Als hij uiteindelijk een goede prijs voor haar biedt, dan gaat ze toch weg. Ik weet namelijk niet of ik het nog op kan brengen om weer helemaal opnieuw met haar te beginnen. Het is erg jammer dat het zo gelopen is, en ik hou ontzettend veel van mijn Pykie, maar ik denk dat het goed is als wij beiden een nieuwe start krijgen, ik met een ander paard en zij met een andere eigenaar, die wel de tijd heeft om met haar verder te trainen.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:58

Pyra schreef:
Ik heb gebeld, en ze vertelden mij dat ze een Laad-garantie geven en een No cure No Pay systeem hanteren.


Juist met deze garantie zou ik het gewoon proberen. Wat heb je te verliezen?

Ga anders eens langs om kennis met ze te maken, en te vragen hoe hun werken (omdat je zelf niet aanwezig mag zijn). Meestal als je mensen persoonlijk ontmoet geeft je dat toch een bepaalde indruk, waardoor je je paard met een geruster hart achter laat.

Michien kun je ook met ze afspreken dat hun eerst het vertrouwen van jouw paard winnen, zodat ze wel de trailer ingaat, en dat ze daarna samen met jouw en je paard gaan oefenen.

A good horse is never a bad color.......

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 14:14

Jammer om te lezen dat je haar toch wilt verkopen! Mocht je van gedachte veranderen; ben zelfs bereid om je een keer te komen helpen.
Heb zelf met mijn merrie ook de grootste problemen gehad (dominant), maar het gaat eindelijk de goede kant op! Hier ben ik ook al bijna een jaar mee beziggeweest (oktober vorig jaar na 5 uur geweld (door potige mannen) tot gisteravond in 1 minuut in trailer, zonder dwang).
We zijn er nog niet, maar het gaat steeds beter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fdalebout en 103 bezoekers