wat gebruiken jullie om de vliegen op afstand te h

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:17

ik voer knoflook (al vanaf de winter)
ze heeft een vliegennetje om
en spuit haar in met veerust, en met
een mix van citronella en azijn
en dat wissel ik af,
werkt prima

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:23

Ik gebruik vliegenspray van Espree (puur natuur), werkt super ook tegen dazen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:26

ik voer knoflook (al vanaf februrari), hij heeft een vliegennetje aan zijn halsters, vlechtjes in zijn manen (zwiept beter en die ***j(n)aarlingen knagen er niet aan) en mijn eigen mengseltje van azijn, citronella en tea-tree. Zodra hij gaat zweten, werkt niets meer.....en hij gaat al zweten als hij mij ziet aankomen!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:34

ik maak net als meerder bokkers een mengsel van 2liter azijn met 1 bol knoflook ( uitgeperst) en 3 flesjes citroenolie (kruidvat). Dit een paar dagen laten trekken en dan zeven in een spuitfles ( gebruik altijd de lege flessen van de anti klit) Het werkt perfect zelf na 3 uur rijden en flink zweten geen daas en vlieg meer die erop durft te gaan zitten.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:30

In de krant en in Hart van Nederland hadden ze het over een broodjeszaak hier in Hilversum die ook veel last van vliegen had. Scheve mond Nu heeft de eigenaar daarvan het volgende bedacht: Men neme plastic boterham zakjes (beetje dikke of 2 over elkaar) en vult deze met water, hang ze aan het plafond en in de deuropening en de vliegen blijven weg Lachen Ik ga vanmiddag eens zakjes rondom Miro's box hangen, wie weet helpt het daar ook....en anders is het pech, kost toch niets Knipoog Tong uitsteken

-X- Anja