Stalhouder vs. Klant and vice versa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Stalhouder vs. Klant and vice versa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:29

Aangezien dit in een ander topic naar boven kwam, en dat daar enigszins off topic vond, even een nieuw onderwerpje.

Hoe sta jij er tegenover dat als je zo'n 300 euro/maand neertelt voor je paard en dit braaf iedere maand aan de stalhouder geeft je bij sommige stallen ook nog eens een commentaar krijgt over hoe je gedrag of hoe je met je paard omgaat...

Zelf had ik enige tijd terug een behoorlijke aanvaring op stal, die me behoorlijk dwarszat... maar goed, aangezien het mij verder op mijn huidige stal erg goed bevalt heb ik me er daar maar overheen gezet en het op de koop toegenomen... Maar eigenlijk is het natuurlijk van de gekke...

Is klantgerichtheid op de meeste pensionstallen/manegebedrijven ver te zoeken?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:31

Daar heb ik gelukkig totaal geen last van. Vroeger hadden we de paarden bij huis (mijn ouders) Maar nu Sonja en Ik Sam hebben, hebben we bij twee pensionstallen getaan. Elke stal heeft zijn voor en nadelen, maar met de stalhouders hebben we niets geen problemen of ergernissen....gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:34

Edit2:
Quote verwijderd, schrijver staat blijkbaar niet achter eigen uitspraken.

Wat een *** (niet netjes) van een stalhouder ben je dan zeg, echt ongelofelijk.
Laat ik je dit vertellen ***: Je MOET helemaal niks, ook niet rijden. Die eigenaren hebben hun paard ook voor hun plezier, en hoe ze dat invullen dat gaat jou geen ene moer aan.

Als je zo weinig respect hebt voor je klanten, vraag ik me oprecht af waarom dat zij in vredesnaam bij jou willen staan. Ik had je die inkomsten al lang niet meer gegund!

[edit1: woordje vervangen door 3 sterretjes, is netter Haha! ]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-03 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:35

Dat je iedere maand een X bedrag aan je stalhouder betaalt, betekent IMO niet automatisch dat je dan ook alles maar kunt doen en laten. Onze stalhouder zal het zeker (op een nette manier) zeggen als iets in zijn ogen beter anders kan, bijvoorbeeld als een andere vorm van gedrag vriendelijker is tegenover het paard of tegenover medepensionklanten. Maar vervolgens is het aan jouzelf om daar iets mee te doen, HIJ heeft het dan in ieder geval gezegd. Dat lijkt me altijd nog beter dan dat een stalhouder achter je rug om een oordeel over je heeft maar dat nooit tegen je uit.

En zoals Samsam al zegt: iedere pensionstal heeft zijn voors en zijn tegens. Als pensionhouder heb je tig klanten, je moet er IMO zo veel mogelijk naar streven om je klanten tevreden te houden, maar je kunt het nu eenmaal nooit iedereen 100% naar de zin maken. Het is geven en nemen. En als het je ergens niet aanstaat - om wat voor reden dan ook - en overleg is niet mogelijk, dan staat het je vrij om een stal te zoeken waar je wèl vindt wat je zoekt.

Zoals ik in een ander topic al zei: het belangrijkste voor mij op een pensionstal is dat ik in mijn waarde word gelaten. Ik wil geen stempel, geen waardeoordeel omdat ik op een bepaalde manier rijd of met mijn paard omga (recreant, wedstrijdruiter, whatever). En mogelijkheid tot overleg is voor mij ook heel belangrijk. Dienstverlening is meer dan 'ik betaal ervoor, dus jij moet het me leveren'. Dat kun je misschien bij de aankoop van een tv wel stellen, maar zo werkt het niet bij onderdak voor een levend wezen waar je iedere dag over de vloer komt. Daar komt meer bij kijken: open staan voor elkaar, communicatie, dat soort dingen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-07-03 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:36

Zeg Sonja, met alle respect, maar ik vind het niet echt netjes om een DEEL van een andere discussie hier te plaatsen, en het dan ook nog uit zijn verband te rukken

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:36

Even om het beter te snappen. CGJ12 is de stalhouder?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:37

Bovendien zal ik bij het zoeken naar een stal eerder kijken naar de sfeer dan naar de faciliteiten denk ik. Het kan nog zo'n topstal zijn, als je je er niet thuis voelt is dat het geld ook niet waard.
Het blijft toch een wisselwerking tussen pensionhouder en klant, je brengt er immers heel wat uren in de week door.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:38

Niet perse om die ene quote nee. Afgezien dat CGJ12 het een beetje bot neerzet, kan ik me wel enigszins voorstellen wat hij bedoelt. Als 3/4 van de stal staat te klagen dat de bak te stoffig/zwaar/nat/droog/whatever is, en je bent net een uur bezig geweest om die bak netjes te krijgen, zit je er niet echt op te wachten dat iemand zijn paard er in gooit die hem vervolgens weer helemaal aan gort trekt.

Aan de andere kant... ook -die- persoon betaalt een bepaald bedrag aan de stalhouder en je kan dus gewoon zeggen dat ook die persoon recht heeft om daar zijn paard los te gooien.

Ik denk dat we ook even onderscheid moeten maken tussen een semi professionele sportstal, of een iets meer "recreatie" achtig getinte stal.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:39

Als je de discussie over deze quote aan wilt gaan moet je dat op het betreffende topic doen en niet in deze!!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 25-07-03 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:40

Ik heb de hele quote geplaatst, dus wat is er uit z'n verband te rukken? Maar als jij dat wilt verwijder ik de quote hoor.
Ik hou alleen niet zo van ondernemers die hun klanten voor volledig debiel uitmaken, en dat doe jij dus wel. Dat maakt je in mijn ogen dan weer zwaar minderwaardig.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:40

PriscaZ schreef:
Even om het beter te snappen. CGJ12 is de stalhouder?


Nee... CGJ12 is -een- stalhouder. De vraag is hypothetisch.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:40

Ja waar je dus niet moet gaan staan als je een recreatieruiter bent, want dit vindt hij maar niks, en helemaal achterom je rug op bokt over zijn pensiongasten praat.

Enne Sonja zo OK dan! verwoord.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:40

Hey,

uiteraard krijg je wel eens ongevraagd advies, en de staleigenaar luistert niet altijd naar mijn mening. Maar overall gezien zijn ze bij mij op de manege behoorlijk klantgericht en behulpzaam. Tong uitsteken

Hiervoor stond ik bij een boer, hij was niet duur (50 euro pm., moest zelf zorgen voor hooi, stro en brok. Hij voerde 's morgens en zette de paardjes in de wei). Helaas bemoeide hij zich onbehoorlijk ongevraagd met mijn paard: zo heb ik hem eens betrapt op het slaan van mijn paard (ze moest respect leren tonen), op het uit de stal halen van m'n paard om te gaan wandelen (beweging is goed) en kon ik regelmatig theezakjes uit mijn stal plukken of mandarijnschillen uit de voerbak pulken (gft afval is gezond voor paarden)...

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:42

.........ik hoop dan ook dat je het vervolg van mijn posting hier dan OOK neerzet. Wat er bij mij WEL allemaal mag.

En dan heb ik nog helemaal niet gezegd hoe WEINIG geld ik voor Full-pension vraag.

.....en over dat losgooien, longeren e.d........daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt toen ze hun paard voor het eerst bij me stalden. Daar hebben ze volledig mee ingestemd.
Ze zeiden het prima te beseffen dat ze een andere ruiter niet tot last mochten zijn.
Dan moet je later niet bij mij aankomen om de condities in jou voordeel uit te leggen. Je blijft GAST.

Als je het daar niet mee eens bent, ook goed. Even goede vrienden, maar niemand is verplicht bij mij te blijven............

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:42

CGJ12 schreef:
Zeg Sonja, met alle respect, maar ik vind het niet echt netjes om een DEEL van een andere discussie hier te plaatsen, en het dan ook nog uit zijn verband te rukken


't Is niet uit z'n verband gerukt, zo heb jij het gezegd hoor.[/i]

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:42

Ik sta nu op een stal waarvan de prijs incl. hooi en stro is. Krachtvoer is voor eigen rekening en dat vind ik heel prettig. Op een stal waar ik eerder heb gestaan was het een inclusief bedrag en zij bepaalden dus ook wat en hoeveel mijn paard te eten kreeg. Dat vind ik persoonlijk niks.

Er zijn altijd dingen waar je je aan ergert of minder leuk vind. Zo heeft de stalhouder bij mij in het (toch al kleine!) bakje een badkuip neergezet voor de winter om dienst te doen als drinkbak. Ik kon al niet goed galopperen in de bak, nu helemaal niet meer. Soms wil ik graag een stalling met een goede bak, maar aan de andere kant de verzorging is helemaal prima op deze stal. Gezellige sfeer, weinig mensen en geen overdreven hoog bedrag wat ik per maand betaal.

Ik denk dat het een kwestie van geven en nemen is.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:43

Sonja schreef:
Ik heb de hele quote geplaatst, dus wat is er uit z'n verband te rukken? Maar als jij dat wilt verwijder ik de quote hoor.
Ik hou alleen niet zo van ondernemers die hun klanten voor volledig debiel uitmaken, en dat doe jij dus wel. Dat maakt je in mijn ogen dan weer zwaar minderwaardig.


Het is een quote uit een ander topic, reactie erop horen dan ook daar thuis!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:43

Overigens hebben we hiervoor op een gecombineerde manege/pensionstalling gestaan, waar het manegedeel altijd vóór ging. Daar werden door de eigenaar ook dingen gezegd als 'pensionklanten verafgoden hun paard' (ja hèhè, ik heb er maar eentje en daar ben ik zuinig op) en 'als je een pensionklant één vinger geeft, dan pakken ze je hele arm'. Misschien overbodig om te zeggen dat ik blij ben dat we daar weg zijn, ondanks dat er meerdere leuke pensionklanten stonden waar we goed mee overweg konden. Maar ik vind zoiets niet bepaald een klantvriendelijke houding, nog afgezien van de organisatorische gebreken daar op die stal.

Nee, ik ben tot nu toe erg blij met de mogelijkheden die mij worden geboden op onze huidige stal. En als er iets is, dan proberen we in overleg tot een oplossing te komen. Op iedere stal is wel iets, maar met goede communicatie kom je IMO een heel eind.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:46

PriscaZ schreef:
Even om het beter te snappen. CGJ12 is de stalhouder?


Even voor de duidelijkheid:

Ik heb een prive-tent die ik eigenlijk volledig prive gebruik.
Ik heb een aantal mensen de gelegenheid gegeven een paard bij me te stallen tegen KOSTPRIJS, als ik geen last van ze zou hebben. Daar waren ze dolblij mee.
Maar dat houdt dan wel in dat het bijvoorbeeld netjes is dat je de accomodatie zo achter laat, zoals je bent gekomen.........

dus keurig geveegd.......en de bak als een biljartlaken, net zoals je kwam!

EN IN OVERLEG IS ZEER VEEL MOGELIJK.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:50

CGJ12 schreef:
EN IN OVERLEG IS ZEER VEEL MOGELIJK.


Maar laat een waardeoordeel over je klanten daarbij dan achterwege en blijf bij de feiten.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:53

Karin schreef:
'als je een pensionklant één vinger geeft, dan pakken ze je hele arm'


Een paar jaar geleden heeft iemand mij dat al eens gezegd. Ik dacht: dat valt vast wel mee.
Ik moet zeggen dat er toch wel een kern van waarheid inzit.

Niet alle klanten zijn gelijk. Gelukkig is het meerendeel zeer fatsoenlijk, houdt rekening met anderen, is sociaal betrokken bij de anderen en vraagt altijd netjes en met redenen omkleed om van de gestelde regels af te wijken. Wie ben ik dan om dat te weigeren?

Maar oh wee als mensen zich meerdere malen niet aan de regels houden of die doelbewust overtreden.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:53

Goed Klant is koning en jij bent keizer dat maakt nog niks uit.Je klanten verzorgen toch het beleg op je boterham. En ik denk dat als je netjes naar je klanten toe bent dat je dan goede zaken doet. Want het duurt lang voordat je een goede naam hebt maar een slechte naam is zo voor elkaar. Ik heb op een stal gestaan en de eigenaar die had geen oren naar z'n klanten en nu een groot gedeelte van de stal staat leeg! Dus overleg kan geen kwaad en begrip voor elkaar al helemaal niet.
Van de week toch een disscusie gekregen met de eigenaar van de nieuwe stal en dat is gewoon uitgepraat en hij weet nu ook waarom ik iets iets minder doe dan gewenst...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:54

CGJ12 schreef:
Gelukkig is het meerendeel zeer fatsoenlijk, houdt rekening met anderen, is sociaal betrokken bij de anderen en vraagt altijd netjes en met redenen omkleed om van de gestelde regels af te wijken.


En helaas zijn dit ook vaak de mensen die het meest te verduren hebben van hun minder beschaafde stalgenoten. Wellicht is het hierdoor ook noodzakelijk dat de stalhouder juist -wel- optreedt en zijn mening geeft.

ilona22

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:55

ik heb op verschillende stallen gestaan van zeer groot tot zeer klein en in het begin was het allemaal keurig.maar bij een van mij ex stallen werden pension gasten afgerekend op de slordigheden van eigen familie van stal eigenaar. bijvoorbeeld in binnenbak mocht niet gelongeerd worden ...1 week later staat zoontje van eigenaar paard te longeren in binnenbak. op moment dat je daar als GAST wat van zegt aangezien je zelf in stort regen staat te longeren moet je niet zeuren....
ik vind dat een stal eigenaar over het algemeen best wel een cursusje klantvriendelijkheid mag volgen..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:57

AMEN