wat doe je als...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

wat doe je als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 17:38

Je een droompaardje hebt gevonden, met super bewegingen, prachtige verschijning, perfect karakter en ga zo maar door, maar wat doe je nou als het een ruin blijkt te zijn en je eigenlijk opzoek bent naar een merrie en dat ie eigenlijk al hoger opgeleid is dan dat je eigenlijk wilde hebben?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:40

luisteren naar je gevoel en verstand Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:46

naar mijn gevoel luisteren... Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:46

Eh...kijken of ik genoeg op mijn spaarboekje heb? Haha!

Als het echt mijn droompaard zou zijn zou ik niet vallen over een stukje meer of minder vlees aan mijn paard Haha!
Tenzij je iets speciaals van plan was?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:11

precies sily, het ligt eraan of je er perse mee wilt fokken. Als dat niet zo het geval is zou ik 'm gewoon kopen!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:15

ik zou m kopen. Als ik zo'n paardje tegenkom maakt t me niet uit of t nou een hengst of n ruin is terwijl ik nou naar een merrie op zoek was.. Ik bedoel: je zegt toch dat het heeeelemaal je droompaard is Verward

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:27

Als het helemaal je droompaard is en je wilt er niet mee fokken zou ik zeggen doen!
Zo'n paard kom je misschien maar eens in je leven tegen.
Zorg wel dat je er helemaal zeker van bent anders krijg je misschien spijt.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:04

Eerlijk? Als dat allemaal zo goed is en ik heb genoeg op mijn rekening Knipoogzou ik niet twijfelen hoor, dan zou ik hem kopen Natuurlijk hangt het er ook een beetje af wat je er exact mee wil doen... als je persé een veulen zou worden wordt het moeilijk, luister ook een beetje naar je gevoel he, want zou zonde zijn dat je er spijt van krijgt als je beslist hem niet te kopen maar verder te zoeken...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:07

Kopen!
zelf heb ik de fout gemaakt ooit de fout gemaakt te luisteren naar de mening van mijn vriend, ik moest kiezen uit twee fjorden Mick en Ida, ik was verliefd op Ida en mijn vriend op Mick.
Hij beloofde me wanneer ik Mick zou kiezen hij ook zou gaan rijden e.d.
Ik heb uiteindelijk voor Mick gekozen.
maar m'n vriend moet nog steeds (na bijna 2 jaar) gaan rijden.

ik wil er wel bij zeggen ik heb er absoluut geen spijt van dat ik Mick gekocht heb hoor want t is m'n beste vriend maar in t begin heb ik aardig wat keertjes gehuild omdat ik dacht de verkeerde beslissing genomen te hebben.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:16

Als alles perfect aan hem is (volgens jou) en je vind hem ook heel leuk en je in eerste instantie dacht van die zou ik wel heel graag willen hebben, dan maakt het toch ook niet veel uit of het nou een merrie of een ruin is, tenzij je er mee wil fokken, dan is het een heel ander verhaal. Als je er niet persee mee wil fokken zal ik er als ik jou was gewoon voor gaan.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:18

Tenzij je heel zeker weet dat je ermee wilt gaan fokken, kopen. Ikzelf heb een lichte voorkeur voor ruinen, maar als het perfecte paard een merrie is, zal ik me daar zeker niet door laten tegenhouden.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:24

kopen! hoe vaak vind je dat nou! wees blij dat je er tegenaan bent gelopen.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:29

ik zal hem ook kopen hoor sraks heb je er toch spijt van en ruinen zijn ook heel leuk hoor

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 22:04

Ja, probleem is dat je ook bij een ruin wel voor de afstamming betaalt en ook voor t feit dat ie al hoger in de training is betaal je meer. Ik had zelf liever gehad dat ie zadelmak of rond de B/L getraind was, maar ja opzich is dat nog niet het grootste probleem. Ik wilde dus wel een merrie omdat je er dan mee kunt fokken en om voor een merrie voor de afstamming te betalen is dan niet zo erg. Niet dat ik echt ieder jaar wil gaan fokken, maar ik was wel van plan te gaan fokken. Het is dus niet dat ik ruinen niet leuk vind ofzo, maar puur om t fokken. En daar zit ik dus over te tobben want ik heb veel paarden gezien maar ik vind dat ruinen en hengsten vaak een mooiere uitstraling hebben, ze tonen net iets meer. Dus of ik een leuke merrie tegenkom?? ik weet t niet, iniedergeval doe ik rustig aan met beslissen want het zijn dr 2 ruinen die ik gezien heb (heb ook 1 merrie gezien maar die had het voor mijn gevoel nét niet)
Ik kijk dus zowiso rustig om me heen of ik ook nog ergens een leuke merrie tegenkom.
Hier trouwens even de 2 die ik ben tegengekomen:
Afstamming: Flemmingh
Geboren: 1999
Sexe: Ruin
Kleur: donker bruin
Stokmaat: 1.63 cm / 16.2
Discipline: dressuur
Training: M.1 Dres.
Afbeelding

Afstamming: Metternich x Eisenbart
Geboren: 1998
Sexe: Ruin
Kleur: donker bruin
Stokmaat: 1.66 cm / 16.4 hands
Discipline: dressuur
Training: Z1 dres. level 3
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:24

zijn wel mooi....., maar als je idd ooit wilt fokken, krijg je later misschien toch spijt van je keuze.
Denk goed na, hoe belangrijk het geslacht voor jou is en of het opweegt tegen het gevoel dat je bij dat paardje krijgt.
Ze lopen idd heel netjes en goed getraind.
Dan moet die van mij nog veel leren!

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:25

Omdat ik zelf niet het beestje gezien heb en er verder geen gevoel bij heb , kan ik heel simpel oordelen Lachen

NIET doen , vasthouden aan wat je vantevoren bedacht heb dat je wilt.

Als je er goed over hebt nagedacht weet je vrijwel precies wat je zoekt.

Hoe charmant en leuk andere paarden die je tegenkomt ook zijn ,
er zijn zo ontzettend veel paarden dat er altijd nog wel 1 rondloopt die beter beantwoord aan wat je eigenlijk wilt... en die ook een heel goed gevoel bij je los maken. Laat je dus niet te snel verleiden Lachen

Maar als je voelt dat je DIT paard wilt laat hem dan niet glippen.

Overigens spreken de 2 van de foto mij niet aan , beetje 13-in-een-dozijn , maarja is ook maar 1 foto natuurlijk Lachen

Er loopt zo veel leuks rond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:31

Heb je ze ook al in het echt gezien?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:37

Als je er zelf niet 100% achter staat niet doen. Want anders krijg je spijt van je keuze Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:29

Ik zou ze eerst maar eens in het echt zien.Misschien vallen ze dan wel tegen,en zit je nu voor niks te tobben. Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:30

Was toevallig net nog op die site. Voor die prijs zou ik het zeker niet doen als je er niet 100% achter staat Knipoog

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:21

ik zou rustig verder gaan kijken want vind deze paarden niet echt spectaculair en jij staat er zelf ook niet 100% achter...
dus gewoon rustig verder kijken