Mist een paard zijn eigenaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 17:44

Ik wil Bolivia twee of drie maanden door iemand laten rijden (lang verhaal) en dus ook ergens anders stallen (anderhalf uur rijden) maar ik vraag me af of als ik 2 x per week ga of ze me dan mist.
Zijn paarden zo intelligent of werkt dat zo niet.

Beetje kinderachtige vraag misschien maar aangezien ze in de 8 jaar van haar leven al 5 eigenaren heeft gehad wil ik niet dat ze denkt dat ze weer ge**** wordt.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 17:50

dat went dan vaak juist heel snel mijn pony is ook veel doorverkocht en die went heel makkelijk in het begin is het nog wel wennen maar later weet ie denk ik wel wanneer je ongeveer komt.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 18:21

Paarden zijn heel slim en herkennen hun eigenaar heel goed. Dus als jij ineens wat vaker weg bent merkt ie dat best. Dus ik denk wel dat ie je dan zou missen.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 19:28

Ik ben net 2 weken op vakantie geweest en Dennis heeft heel vaak en heel lang op 1 plek gestaan. Echt uren en en heel erg duf. Hij kwam ook niet meer toen Tamara hem riep. Vandaag was hij weer helemaal vrolijk(incl. vreugde bokjes). Ik heb het zelf natuurlijk niet gezien dat hij me miste maar Tamara denkt van wel.
En Tammy heeft mij eigenlijk niet gemist en die zie ik even veel als ik Dennis zie. Het is dus per paard/pony anders.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:31

Ik denk zelf als ik heel eerlijk ben dat paarden niet zo heel slim zijn (o jee) in de zin van echt kunnen redeneren. Maar ik denk wel dat ze kunnen merken dat er iets anders is. Dat heb ik met mijn paard ook. Hij vindt het allemaal maar een beetje vreemd zo'n ander en kijkt de kat uit de boom. Maar ik denk dat zolang een paard de nodige verzorging en aandacht krijgt hij het allemaal wel oké vindt. Een paard is geen mens en kent niet de emoties op een manier zoals wij die kennen. Daarom is er van echt missen bij een paard geen sprake. De reden waarom sommige paarden wat suffer worden als er iemand weg is, komt meestal door een verandering in de dagelijkse routine. Hij ziet iemand anders die waarschijnlijk ook anders met hem omgaat. Dit is natuurlijk heel vreemd voor een dier en dat kan soms de nodige frustraties opleveren. Maar het is niet zo dat een paard echt aan z'n eigenaar denkt, van was ze maar hier. Pas als hij deze daadwerkelijk weer ziet of hoort, dan treedt er herkenning op en zie je sommige paarden weer 'opbloeien'.
De meeste dieren denken in het hier en nu en herinneringen treden alleen op als het dier met iets bekends in aanraking komt.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 20:33

Ik denk eigenlijk ook dat het zo werkt. De haflinger van mijn vriendin heeft 2 maanden vakantie op het land en als ze gaan kijken bij haar dan komt ze 5 minuutjes en dan is ze weer weg: gras eten is toch echt wel boeiender dan haar baasjes!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 16:18

ik denk dat dit per paard verschillend is, er zijn inderdaad paarden waar de liefde hoofdzakelijk door de maag gaat maar er zijn ook paarden die hun baasje echt missen. Mijn paardje is helemaal uitgebust als ik twee weken op vakantie ben. Degene die hem dan verzorgd zegt dat hij echt een beetje teleurgesteld is en een gelaten indruk maakt. Ze kan echt zien dat hij me mist en zich heel anders opsteld. Nou heb ik mijn paard ook als een skelet gekocht en stond hij te trillen als een rietje als je alleen al zijn halster om moest doen dus we hebben een lange weg bewandeld. Nu is hij de rust zelfe en lekker gevuld. Misschien dat hij daarom zo aan mij hangt.
Als je bang bent dat je paard je gaat missen kunnen ze hem ook Bach Bloesemdruppels geven, die helpen tegen heimwee.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 20:20

Het is minder leuk voor je paard als je weg bent, maar ik vind wel dat het een beetje hoort, die reactie van hem/haar, das een teken dat je "speciaal" voor hem bent!
Je bent zijn "redder" geweest denk ik... geniet ervan!

Die van mij kan bv. echt boos op me zijn als ik op vakantie ben geweest.. haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 07:05

als ik een poosje niet ben geweest staat meneer altijd met z'n kont naar de deur en is er zelfs met brokjes niet uit te krijgen en dat terwijl ie me normaal altijd op staat te wachten. Alsof ie wil laten merken dat ie het er niet mee eens is dat ik hem zomaar in de steek heb gelaten Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 08:57

Dat heeft Robin ook een altijd. Zelfs al als ik 1 dag nie kom heeft hij dat.. dan kom ik op stal dan draait hij zich meteen om terwijl hij dus altijd met zijn hoofd bij de deur staat te wachten als ik kom! Toen hij de eerste 2 weken dat ik hem had op een weiland stond, ben ik van de 14 dagen maar 5 keer geweest ofzo.. omdat het heel ver weg was. (hij werd natuurlijk wel gevoerd enzo!) maar dan liep hij altijd weg als ik kwam enzo.. Verdrietig

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:44

Ik denk dat ze wel merken dat je er niet bent, maar weet niet of ze het verrschil weten of je een dag niet komt of 4. Spot hinnikt altijd wel blij als ze me ziet, maar dat doet ze net zo goed als ik elke dag als wanneer ik heel lang niet ben geweest. Ik denk eigenlijk dat het meer andersom is! Haha! (dat jij je paard mist bedoel ik dan)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 09:48

Sommige paarden zijn echt beledigd als je ze 1 of meer dagen niet hebt opgezocht, anderen maakt het niets uit als ze maar te eten krijgen.

Soms blijken ze er achteraf meer last van gehad te hebben dan je aanvankelijk dacht, maar toch moet je het daarom niet laten hoor!

Groetjes Mieke

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:08

Mooi verhaaltje. Toen we nog een paard en een pony hadden deed mijn moeder het meest met Barbiano. Dus ze is een paar dagen weg en ik was hem aan het poetsen komt ze eraan wat doet hij, hij draait om en staat in een hoekje beledigd te zijn. Frusty

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:26

Ik denk het wel.
Toen ik Pinky kocht, is Inge de eerste tijd niet geweest. Omdat ze het er moeilijk mee had dat Pinky ineens van mij was. Na een tijd gingen we samen en kwam Pinky in volle galop naar het hek. Volgensmij omdat hij Inge herkende.
Ook toen ik een weekje op vakantie was en mijn pa Pink verzorgde was Pink helemaal wild toen ik weer langs kwam. Door de wei galloperen, bokken, hinniken en knuffelen natuurlijk Lachen
Mysty doet dat ook, als ik langer dan een weekje niet ben geweest is ze veel opgewekter dan wanneer ik iedere dag kom Lachen En Marjon is beledigd zodra ik langer dan een dag of 3 niet ben geweest.
dan loopt ze weg en pas als ze ziet dat ik haar geen aandacht geef omdat ze wegloopt komt ze heel lief terug en gaat ze schuren Lovers

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 17:44

hoi,
nou, ik heb geen eigen paardje (helaas Huilen ) mijn lieveling is een (heeeeel bijzonder) manege paardje. ik weet niet of zij mij herkend ofzo, maar ze doet als ik haar kriebel of in d'r stal kom niet d'r oren naar achteren, terwijl ze dat bij de meeste mensen wel doet, en als ik haar roep, priemt ze haar oren ver naar voren. ook toen ik van vakantie kwam. ik weet zeker dat paarden heel intilligent zijn. of ze mij mist weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ik haar wel gemist heb. en volgens mij, als je een goede band met je paardje hebt, zal het dier je best wel missen...

groetjes patricia

AmIgO

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 07:20

Terwijl Fitz normaal altijd staat te hinneken als ik kom, is hij de eerste dag na een vakantie niet te genieten.
Hij hinnikt nog wel, maar vervolgens draait hij zijn kont naar de deur. Als ik dan de staldeur opendoe, komt ie echt plat met zijn oren in zijn nek op me afgestormd .......
Hij is dus echt vreselijk boos omdat ik zo'n lange tijd niet geweest ben.
Pas de dag erna wordt het weer een beetje de 'oude' Fitz, maar hij moet altijd een dagje laten merken dat hij het er niet mee eens is!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Doedatje, tengeltje11 en 37 bezoekers