Bodyprotector????!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Bodyprotector????!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 20:54

ik ga misschien een bodyprotector kopen omdat ik misschien ga crossen ,welke is het fijnst,best en VEILIGST Scheve mond ? Mag je trouwens ook een bodyprotector dragen op gewone wedstrijden?Of staat dat niet Verward ?


radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:09

een man waar ik een tijdje gereden heb, (ben er gauw weer mee gestopt op die stal ongezellige boel) die had dat ook op wetstrijden altijd maar dat waren ook vooral jonge paarden

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:45

De meeste bodyprotectors hebben een keurmerk net de veiligheidcappen.
Deze:

Afbeelding
is BETA 3 goedgekeurd.
(kijk op www.eventingshop.nl)

Je ziet op wedstrijd trouwens steeds meer pony springruitertjes met een bodyprotector.

Brabantse Fries ;)

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:01

als je gaat crossen moet je geloof ik minstens BETA 3 hebben.
er staat aan de binnenkant een keurmerk enz in.
op andere wedstrijden mag je ook gewoon bodyprotectors dragen. staat misschien minder mooi, maar een bodyprotector is voor de veiligheid en niet voor de mooiigheid Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 08:34

ik heb een phoenix tipperary (ook voor de SGW) en gebruik die alleen met de cross (training) en als ik problemen verwacht met rijden (eerste keer erop na 3 maanden bv, of eerste keer sloot springen).

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:31

beta 3 idd, paars label als het goed is!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:04

Sinds kort heb ik een Jack Ellis, helaas ben ik nog niet fanatiek (naar de Veluwe) buiten wezen rijden sinds ik hem heb, maar dan gaat hij zeker om, en ook tijdens crosstraining op Ermelo en het springen, gaat hij zeker om!

Toos paardloos

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 21:42

Ohw, gaaf:bokkers die ook crossen, van wie hebben jullie crossles, en waar in de buurt? Verward
Ik zal er op letten dat ik dan een bodyprotector koop met een BETA 3 keurmerk erin=lekker veilig:))

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:44

Een bodyprotector mag je ook op de normale dressuur en springwedstrijden gebruiken en wel onder of boven je jasje

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:02

wel even goed kijken want een vriendin van mij die heeft ereen wat dus niets is. Bij de schouders kruipt ie omhoog omdat ie bij dr kont het zadel raakt. Erg leuk het is net de klokkenluider van de Notredame Haha! en nog erg warm ook.

21-5-2010 Luc geboren!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:08

meiske16 schreef:
Ohw, gaaf:bokkers die ook crossen, van wie hebben jullie crossles, en waar in de buurt? Verward
Ik zal er op letten dat ik dan een bodyprotector koop met een BETA 3 keurmerk erin=lekker veilig:))


Ik zou er geen kopen met Beta 2 of 1.
Voor de cross echt 3.

Brabantse Fries ;)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:15

Ik heb ook Beta 3, en gebruik hem eigenlijk alleen met crosstrainingen en tijdens SGW wedstrijden. Met spring- en dressuurwedstrijden blijft hij thuis...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 22:19

Ik heb ook een Beta3. Alleen een andere als ReBaTi.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:29

tinkiebel schreef:
wel even goed kijken want een vriendin van mij die heeft ereen wat dus niets is. Bij de schouders kruipt ie omhoog omdat ie bij dr kont het zadel raakt. Erg leuk het is net de klokkenluider van de Notredame Haha! en nog erg warm ook.


Daar is Jack Ellis weer erg inventief in geweest. Je kan d.m.v. een ritsje het stuitflapje er af halen, voor bijv. als je een zadel hebt met een hoge lepel of je gaat je dressuurproefje ermee rijden. Ik heb er dus gelukkig geen last van! OK dan!

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:51

meiske16, ik heb binnenkort mijn eerste officiele les van Rob Janssen en ga naar Ermelo. Mijn eerste wedstrijd (10 jaar ook al een paar keer gestart) wordt Wieringerwerf.

Wat dat omhoog kruipen btreft, je moet hem goed stevig vast makenop je schouders en rondom je middel, dan stoot hij niet tegen je (vzh)zadel en blijft alles mooi zitten.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 09:28

Ohw gaaf, ik wil ook crosslesssen volgen, maar hoe weet je of er bij je vlak in de buurt crosslessen gegeven worden????En vanmidag ga ik kijken naar een bodyprotector!!!!Met BETA 3 keurmerk!!!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:57

Hey,

vraagje Verward ... oeveel kost ongeveer een bodyprotector
van type beta 3, en hoe meer flexibele stukken
hoe beter die rond je lichaam zeker zit maar
ook hoe duurder, niet?

Bye bye

Keep on riding, maar vergeet
niet van af en toe eens te rusten Knipoog

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:33

Ik heb een Phoenix en die zit prima. Beta 3 en ook lekker om mee te crossen. Kosten waren ongeveer 120 euro vorig jaar.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 11:38

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede bodyprotector, want ik heb er al wel wat aangehad om te passen, maar wat is eigenlijk een goede prijs voor zo'n bodyprotector????Er was een bodyprotectordie mij lekker zat van Imperail riding, is dat een goede?Die was wel 120 euro.Verward

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 11:42

Maar ik heb ook een Ierse aangehad, maar die zat best wel errug strak!!!duzz welke is het beste?Oja, ze hadden wel allebeide Beta 3 keurmerk, daar heb ik wel ff goed op gelet.
En zoals in de Divoza en Horselover staan er ook wat *LOL* maar die lijken me niet zo goed, behalve dan die Air O Wear bodyprotector.Duzzz, is het goed als een bodyprotector zo strak zit Verward

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:45

Die dingen zijn sowieso niet goedkoop. Maar ik zou niet gaan besparen op je eigen veiligheid. Een keer vallen op een tak en een body protector van 120 euro aanhebben die ervoor zorgt dat je die tak niet in je ribben hebt. Of de ziekenhuis rekening omdat je een tak tussen je ribben hebt. Okay daar ben je dan wel weer voor verzekerd maar ik kies dan toch maar 1-ste optie.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 11:48

Nee daar ben ik natuurlijk met je eens VEILIGHEID staat voorop!!!!Maar welke eerste optie bedoel je, EmMetjes???

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:24

ik heb Beta Level 3!!
Het is een blauwe en zit wel fijn!
Hij was iets van 120 euro!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 12:25

meiske16 schreef:
Maar ik heb ook een Ierse aangehad, maar die zat best wel errug strak!!!duzz welke is het beste?Oja, ze hadden wel allebeide Beta 3 keurmerk, daar heb ik wel ff goed op gelet.
En zoals in de Divoza en Horselover staan er ook wat *LOL* maar die lijken me niet zo goed, behalve dan die Air O Wear bodyprotector.Duzzz, is het goed als een bodyprotector zo strak zit Verward


een goede ruitersportzaak gaat hem helemaal bij je passen enz.
Bij je nek, je ribben enz.
Dus vraag dat anders even!! OK dan!

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 22:27

ik had ook ooit eens gehoord dat een bodyprotector met meerdere veschillende blokjes beter is dan eentje die uit echt grote vlakken (beetje moeilijk te omschrijven) bestaat.. maar je kan vast wel bij een ruitersportzaak vragen of ze je echt helemaal helpen met het zoeken naar eentje die aan alle kanten ged past en ook nog goed werkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Unleash en 83 bezoekers