Wat vinden jullie van dit paard? (incl. foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 16:45

Ik wilde de Fries wel laten keuren ja. En van die papieren, dat is wel een beetje vreemd. Ik ben langs een Friezenfokker gegaan, en ze zeiden gewoon dat ik even moest informeren, en kijken offie een chip heeft. Als ie een chip heeft en hij zou gestolen zijn, kan ik zijn papieren zo achterhalen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 17:17

Ja dat kan je het beste doen.
hij is wel erg leuk vind ik. Als het met je eigen paard niet klikt lijkt mij de keuze toch niet zo moeilijk. En als je weet dat hij het verder goed krijgt ach waarom zou je het niet doen. en fries die al goed voor de wagen staat is vaak ook wel makkelijk in te rijden.
Het is maar goed dat jullie Famke niet kennen. Dat is een friese merrie waar ik vroeger wel eens op reed(inmiddels verkocht) Die was dus niet uit te zitten. Nog een fries van de oude garde(een echte Haha! ).
Maar haar dochter was iets luxer zelfde type als op de foto en dat ws zo'n heerlijk paard. Helaas verkocht zonder dat ik ff gebeld kon worden. Zit nog af en toe in Huilen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 18:08

Istie niet wat onderstandig voor? Of lijtk dat zo, of is dat gewoon een domme opmerking?

Geen papier zou ik geen probleem vinden, als hij door de veearts goedgekeurd wordt tenminste.
Op een papier kun je niet rijden!
Is mijn mening.....

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-01 19:21

Citaat:
Op 2001-08-03 18:08, schreef Rieja:
Istie niet wat onderstandig voor? Of lijtk dat zo, of is dat gewoon een domme opmerking?


Bedoel je dat zijn borst wat ver naar voren uitgebouwd is? Verward Daar zat ik ook al naar te kijken, maar toch zie je dat bij alle Friezen wel. Ik moet wel kijken of de schouder niet te recht is, anders kan hij nooit goed heffen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 20:16

Rieja, een papier is ook niet nodig, maar het is gewoon vreemd omdat het waarschijnlijk een paard is met twee friese ouders.
Dan zou het toch normaal zijn dat de oude eigenaar de papieren erbij hield, zodat hij meer voor het paard kon vragen bij de verkoop?
Tenzij het paard iets aan de gezondheid mankeert of gestolen is: dit is via de papieren gemakkelijk te achterhalen en dus zeggen ze gewoon 'hij heeft geen papieren'.
Sommige handelaren kunnen op die manier toch nog aardig wat voor een fries vangen, en later pas kom je er achter dat-ie of gestolen is of weet ik veel...
Het komt ook wel voor dat een halve of driekwart fries zonder papieren wordt verkocht, maar dan is het logisch dat er geen papieren bijzitten. Hij is niet 100% fries.
Dit paard lijkt het echter wel te zijn, dus dat de papieren er niet zijn moet een andere reden zijn Verward
Succes! Dorine.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 21:27

Kan ook wezen dat de merrie geen papieren heeft.
dan neem je gewoon de hengst van de buurman dat scheelt een hele hoop geld!
Heb je toch een leuke fries gefokt.
Ik stond dus bij iemand die ook friezen had. Het papier van de merrie is ook kwijtgeraakt of wat dan ook, gewoon een hengst zonder papier erop en voila een super leuke veulens