Wat te doen met je paard i.v.m. hitte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Wat te doen met je paard i.v.m. hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-03 10:25

Ik weet het gewoon niet met dit soort dagen... Heb nu een aardige conditie bij Star opgebouwd, maar met dit soort hete dagen heb ik geen zin om te rijden...
Wat doen jullie met je paardje? Star staat zowieso 2 uurtjes op het weiland, maar verder weet ik het ff niet meer!!!
Vorige week heeft ie al elke dag in de stapmolen gestaan... want rijden hield ik maar max. half uurtje vol...


Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:28

de mijne staat dag en nacht op de wei, maar ik ga er iedere dag heen en haal hem er ff uit, soms alleen maar om wat wortels te geven en een appeltje en hoefjes na te zien en te controleren op wondjes e.d. en ff te knuffelen. Lovers

Maar ja, dat heb ik gisteren al gedaan, dus ik ga vanavond rijden om een uur of 8, rustig aan, lekker het bos in! Haha!

Daarna lekker benen afspuiten en misschien de rest ook, lekker hapje geven en weer naar de wei brengen (waar hij dan met zijn maatjes nog ff een uurtje gaat galopperen, tot ze druipen van het zweet, de idioten!)


www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:55

Dennis doet niet zo heel veel met dit warme weer. Soms 's avonds eventjes longeren of rijden maar meer niet. Zeker niet over dag.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij nu wel aan het dekken is, dat kost enorm veel energie en krijgen ze ook een goede conditie van.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 10:59

Ik ga buiten rijden met dit weer, voornamelijk veel stappen in de schaduw. Gisteren ben ik ruim 2 uur weggeweest, daar krijgt ie niks van.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:08

Ik ga gewoon rijden. Arme Rowan Haha!
Niet trainen in de bak in de volle zon hoor, maar ik vlecht z'n manen weg en ga rustig een dagtocht maken. (wij rijden wel voornamelijk in het bos, dat helpt natuurlijk). Als het extreem warm is leg ik een natte handdoek over z'n hals.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:13

Mijn beide pony's staan nu dag en nacht buiten.. en ik rij ook niet zoveel, vanavond heb ik les, maar misschien dat dat niet doorgaat omdat het te warm is, en anders maar een half uurtje.
Ik ga hem in elk geval niet kei-hard aan het werk zetten met deze hitte.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:13

Ik rij 's ochtends voor 11.00 of 's avonds na 21.00, dan is het lekker afgekoeld. Als ik toch overdag moet, stap en draaf ik een beetje, of ik ga lekker de weg op.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:15

Mmm... Ik ga gewoon lekker rijden... Ik zou het best rustiger aan willen doen, maar dan is hij absoluut strontvervelend, dus dan maar aan het werk... Solon is dan inderdaad echt helemaal van top tot teen bezweet, maar daar gaat hij echt niet dood van... Baasje trouwens ook Knipoog

Europe is our playground

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:17

ik ga vanavond lekker naar coco toe om rond een uur of 20.00 en dan lekker poetsen en dan een kwartiertje met de sleep er achter.
verder niks lekker luieren met dit warme weer.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:20

ik ga meestal gewoon savonds.... dan ist wat afgekoeld.. overdag rijden nu vind ik maar niets... al helemaal niet voor mijn paardje..

Dag lieve mama...

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:22

Teddy gaat als het heel warm is rond 8 uur naar buiten en rond 1 uur weer naar binnen en dan sávonds weer naar buiten.Hij heeft geen schaduw in de wei dus ik kan hem niet de hele dag binnen laten staan.Ik rij hem of s'morgens vroeg of sávonds na 8 uur.
Gisteren heb ik gewoon s'middags om 3 uur in de bak gereden,gewoon wat kalmer aan gedaan,een half uurtje en daarna lekker onder de spuit en weer de wei in.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:23

IK ga of 's morgens vroeg of 's avonds. Zo midden op de dag heb ik er zelf ook geen zin in hoor, veel te warm. Overdag staat ze ook gewoon op stal eht is daar lekker koel en dan gaat ze ook 's morgens of 's avonds op eht landje een paar uurtjes.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:28

Tjalle kan heel slecht tegen dit weer. Hij staat nu van 's ochtend 6 tot een uur of 9 op de wei en verder doe ik het rustig aan. Lekker een buitenritje (bijna alleen maar stappen) of na 20.00 uur een half uurtje dressuren. Voor Tjalko is dit heel goed. Hij moet nog 5 worden en op deze manier wordt ik gedwongen het rustig aan te doen met hem. En zolang het steeds korte perioden zijn, vind ik het niet erg, maar ik verlang wel weer naar de herfst. Gewoon weer lekker vol aan de bak
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 14-07-03 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:31

de duinen zijn nu ook onwijs stoffig, waardoor m'n verzorgpaardje beetje benauwd wordt. meestal ga ik met dit weer een eindje over de weg of ga ik 's avonds rijden.
maar nu is ze kreupel, dus kan ik weinig doen...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:31

gewoon lekker rijden, als het ff kan 's ochtends of 's avonds..

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:40

Ik ben het met StellaLover eens... of in de ochtend of na 21.00 uur rijden... isse lekker koel en dan gewoon genieten van een lekkere buitenrit......

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:42

Overdag even water checken en neuzen insmeren met zonnebrand. Als ik zelf de puf heb s ochtends vroeg of idd s avonds laat.
Ik kan zelf erg slecht tegen dit warme weer en doe dan ook het liefst niets..... Mijn ponys staan dag en nacht op de wei, dus ze blijven zowiezo wel in beweging!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:44

Ik rij nu alleen nog maar 's ochtends of 's avonds, overdag kan ik het haar en mij niet aan doen. Ze staat ook veel korter in de wei nu.

Van mij mag het dus weer wat koeler worden Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:27

Ik ben vanochtend om half 8 gaan rijden. Even doorbijten als de wekker gaat, maar je kunt tenminste fatsoenlijk rijden omdat de temperatuur nog aangenaam is en daarna heb je nog een heerlijke lange dag met mooi weer voor je.
Ik rijd liever 's ochtends vroeg dan 's avonds laat, dan is het nog frisser, dauw nog op het gras, bak niet stoffig.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:32

Lekker rustige buitenritjes, later op de dag.
De bak daar waag ik me met zulke dagen niet, mij te heet. Bovendien train ik momenteel niet, wij vieren zomer Haha!

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:34

Ja inderdaad, en dan heeft je paardje nog energie, na zo'n warme dag zijn ze zelf vaak sloom en duf.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:58

Net als op andere dagen, even kijken en kroelen in de wei, en zo af en toe pak ik haar mee om een eind te gaan wandelen. Maargoed, ze is ook pas 2..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:03

Je kunt 's ochtends heel vroeg of 's avonds laat rijden. Maar in Afrika rijd ik altijd rond een uru of vier en daar was het ruim dertig graden en 95 % vochtigheid! Het is een kwestie van wennen maar ze zijn niet van suiker!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:04

Ik heb vanavond prive-les om 1900 uur gatverredamme eigenlijk met dit weer en we moeten in de buitenbak want bij 1 binnenbak zijn ze het dak aan het vernieuwen en die is zwaar niet normaal!! maarre Mango staat heel de dag in de wei.

Ik heb zaterdag gereden ook maar een half uurtje want ik vind het nix met dit weer daar doe ik Mango en mezelf echt geen plezier mee het is net iets te warm. Hij is gisteren trouwens 3 uur naar het strand geweest heeft tie nix van vind ie heerlijk!

en bijna elke dag lekker afspoelen heerlijk!!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:07

lekker 'smorgens voor je werk... (en dan dus nu pas stiekum op je werk zijn....)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, monsera, Paardengek81 en 93 bezoekers