brandmerken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:40

in duitsland krijgen paarden vaak een nr in de nek gebrand mijn paarden hebben dat ook (is een nr. van de hengstenkeuring) of zo als bij een merrie van mij omdat ze het hoogste keurpredikaat heb gekregen... misschien dat het zoiets is...


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:42

mijn paardje is duits(destiny, niet quentin die is belgisch) en zij heeft een holsteiner brandmerk, met de nummers 01 eronder, op haar linkerbil staat die dus.

ken ook duitse merries met een nummer bovenaan hun hals gebrand een handbreedte achter t halster zegmaar, en dan tegen de rand aan waar de manen beginnen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 05:24

"ken ook duitse merries met een nummer bovenaan hun hals gebrand een handbreedte achter t halster zegmaar, en dan tegen de rand aan waar de manen beginnen"
dat zijn veulennummers

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 19:32

KC schreef:
in duitsland krijgen paarden vaak een nr in de nek gebrand mijn paarden hebben dat ook (is een nr. van de hengstenkeuring) of zo als bij een merrie van mij omdat ze het hoogste keurpredikaat heb gekregen... misschien dat het zoiets is...


Dus dan zou het kunnen zijn dat hij nr 5 had Lachen

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:29

NoaC schreef:

Oke, maar mag de verzekeringsmaatschappij in Nederland nog wel een "A" op de schouder aanbrengen als het paard afgekeurd is? Verward
Heb net een nieuw paard en vorige maand verzekerd bij de AMEV, maar het stond nog wel gewoon in de polis......lijkt me toch dat als het stamboek niet meer mag brandmerken de verzekering het ook niet meer mag?


Dat heb ik me nou ook al eens afgevraagd!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef en 26 bezoekers