aansprakelijkheidsverzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frieda14
Berichten: 14
Geregistreerd: 29-06-03

aansprakelijkheidsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 10:49

Mijn paard is in de wei door een ander paard van een andere eigenaar getrapt. Gelukkig lijkt nu alles weer in orde te komen en ziet het erna uit dat er geen schade overblijft. Maar de kosten zijn de pan uitgerezen!.
Kan ik de kosten eventueel verhalen op de aansprakelijkheidsverzekering van de eigenaar van het paard??????
Wie heeft daar ervaring mee??????

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:32

Ik denk dat de verzekeringsmaatschappij dit gaat zien als "risico aanvaarding" als je paarden bij elkaar in de wei zet dat weet je dat zoiets kan gebeuren. Het zou anders zijn als jullie langs elkaar gereden waren en het ene paard had plotseling getrapt!
Je kunt het proberen, maar ik geef het weinig kans Knipoog

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:56

Mist schreef:
Ik denk dat de verzekeringsmaatschappij dit gaat zien als "risico aanvaarding" als je paarden bij elkaar in de wei zet dat weet je dat zoiets kan gebeuren. Het zou anders zijn als jullie langs elkaar gereden waren en het ene paard had plotseling getrapt!
Je kunt het proberen, maar ik geef het weinig kans Knipoog



Klopt; door AMEV HIPPO wordt het als het in de wei gebeurt is niet vergoed.
Bij mij op stal had iemand het vorig jaar ook; die hebben toen gezegd dat het tijdens een buitenrit gebeurt is en toen hebben ze wel betaald.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 00:47

Ja, het verhaal van NoaC komt mij ook bekend voor. Die mensen hebben gewoon samengespeeld en uitbetaald gekregen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 03:22

Inderdaad...gewoon zeggen dat het tijdens rijden is gebeurd.....ze verdienen heus wel genoeg aan je die verzekeringsmaatschappijen!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:41

Het probleem is alleen wel dat je het meteen moet melden bij de verzekering; als de rekeningen van twee maanden geleden zijn en je gaat nu de verzekering bellen heb je denk ik niet zoveel kans......

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 18:39

Franca schreef:
Inderdaad...gewoon zeggen dat het tijdens rijden is gebeurd.....ze verdienen heus wel genoeg aan je die verzekeringsmaatschappijen!

Als de verzekering dit ontdekt heb je kans dat :
- Je aangeklaagd wordt voor verzekeringsfraude
- Een boete moet betalen
- Geroyeerd wordt uit de verzekering

Dus denk goed na voor je dit risico neemt ...

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:27

Noac en Pegasus hebben allebei gelijk, bovendien kom je, als ze het ontdekken, op een "zwarte lijst" die verzekeraars onderling bijhouden. Als je op die lijst staat kun je NOOIT meer een verzekering of het nou inboedel of een levensverzekring is, afsluiten.
En dan is er nog zoiets als art. 251 (bij elke verz. van toepassing) dat houdt in dat de verzekering dan nietig wordt verklaart, eventuele eerdere schadevergoedingen moeten dan worden terugbetaald!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:57

Hhhmmm, je moet inderdaad niet gaan liegen tegen een verzekering. Aan de andere kant, de verzekering moet aantonen dat je liegt.
Ik zou altijd die ander aansprakelijk stellen. Je weet nooit of zijn/haar verzekering zo gek is dat ze betalen. Als eigenaar ben je namelijk altijd aansprakelijk voor wat je paard doet.
Ander voorbeeld: Toen ik als service-engineer werkte voor Canon Copiers kwam ik wel een gebroken glasplaten tegen bij klanten. Deze moesten de klanten zelf betalen en die dingen kosten 200 gulden. Sommige klanten stelden hun werknemer, die het had gedaan, aansprakelijk en diens verzekeringsmaatschappij heeft de schade betaald!
Ik zou het dus gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:28