maat van bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

maat van bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:41

hoe kan je erachter komen wat voor maat bit je nodig hebt

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:52

De grote van je bit kun je meten. Neem het bit wat je gebruikt.
Leg het bit plat neer kijk waar het bit begint (waar de bus stopt of net naast het gat van een watertrens) meet tussen deze 2 punten. Dit geeft aan welke maat je moet hebben.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen beschrijven.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:00

In eerste instantie, voorals je een jong paard hebt dat voor de eerste keer een bit in moet, kun je het beste even een bit van iemand lenen. Kijk hoe het in het mond van je paard ligt. Er moet aan beide kanten ongeveer 1 cm ruimte tussen zitten... is dit het geval, dan meet je het bit zoals Jurenko hierboven zegt. Is het te klein (bv helemaal geen ruimte aan beide kanten) dan reken je er 2 cm bij.
Verder zou ik als ik een bit zou gaan kopen erbij zeggen dat je niet weet welke maat bit je nodig hebt en of je het eventueel mag ruilen.
Zal in de meeste ruitersportzaken geen probleem zijn lijkt me. (of ben ik gewoon verwend Knipoog)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:15

Neem een dik touw en laat je paard happen. Neem het touw aan de mondhoeken beet en neem het uit de mond. De maat aan de buitenkant van je vingers is de juiste maat.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:24

ik heb gewoon een bit gepakt dat naar mijn mening iets te groot zou zijn en haar dat ingedaan, gekeken hoeveel ik over heb en gekeken hoeveel centimeter ik minder moest pakken. Apollon heeft er nou een paar van 12,5cm en ze passen goed (ze komen ongeveer een halve tot een hele centimeter voorbij haar mondhoeken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 16:21

thnx