Kleine kuilgrasbalen ROND of VIERKANT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Kleine kuilgrasbalen ROND of VIERKANT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 13:56

Kreeg een vraagje van een loonwerker uit de buurt! Koe
Als we kleine kuilgrasbalen persen willen jullie die dan het liefst rond of vierkant. Graag voors en tegens met uitleg!


Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:11

Wij hebben ronde en vierkante balen
Persoonlijk vinden wij de vierkante balen makkelijker omdat je hier grote plakken hebt en is makkelijker te pakken
Bij de ronde balen zit het gras "opgerold" en daar kun je geen plakken van pakken

Dennis

Berichten: 31461
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:13

Ik heb geen ervaring hier mee maar vierkant stapelt ook makkelijker op lijkt mij. Met ronde balen heb je zo veel lege ruimte er steeds tussen. En wat Binar zegt, vierkante balen hebben plakken, ronde niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:04

Wat versta je onder klein? Bij ons levert iemand baaltjes kuil in de grootte van 1 strobaal, dat noem ik klein. Een andere loonwerker vindt pakken van 200 kilo klein, dan zou ik persoonlijk voor vierkant gaan, omdat je daar plakken van kan nemen. Maar dit jaar doe ik bollen, omdat ik ze samen met een vriendin deel. Anders waren het pakken geworden.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:22

die vierkante balen zijn makkelijker met voeren. Geeft minder rotzooi omdat je er plakken af kunt pakken.

Jasmijn