leasen - raar idee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 18:18

ik zit te denken om in de zomervakantie (volgende dus) een paard te leasen voor een maand, om aan een eigen paard te wennen. ook omdat ik ten eerste nog maar heel kort 'bni Verward' rijd, en een eigen paard heel anders is dan een manege pony, al heb ik vaker op eigen paarden gereden.
misschien dat ik na een maand zeg 'ik kan het niet aan in mn eentje' of dat ik het idee heb 'ik zet dit door'.
maar is dat een slecht en raar idee?

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]
_________________
<FONT COLOR="deeppink">I Afbeelding my bf Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-26 23:57 ]</font>


Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 18:21

Ik vind het helemaal geen raar idee! HEel goed bedacht zelfs Lachen Ik zou het zeker doen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 18:31

Prima idee juist. Als je de mogelijkheid hebt om dat te doen moet je dat echt direkt gaan doen hoor. Kijk maar eens hoe dat bevalt als je dat een periode van bijvoorbeeld 3 maanden doet. Een eigen paard is zo anders dan een manege paard. Je krijgt zeker veel meer band met een eigen paard en je kunt er veel meer mee bereiken. Maar ook als het niet zo goed gaat en je baalt moet je er de volgende dag weer gewoon op, dan kun je niet kieze voor eventjes een ander leuk paard Haha!

Succes


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-07-26 18:32 ]</font>

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 18:31

Das een goed idee hoor! Ik heb Bassie ook 3 maanden geleasd, dat was heel leuk en heel leerzaam en je kunt ook kijken of je het qua tijd enzo gaat redden allemaal.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 20:22

tnx voor jullie reacties. ik bedenk me net, het grootste punt was school dus ben ik ook een idioot om in de vakantie een pony te gaan leasen haha.
wie heeft er ervaring mee? betaal je ook de eigenaar? of alleen de stalkosten enzo.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:58

je moet de eigenaar volgens mij niet betalen? of wel??
ik zou et ook lekker onder school doen
ik weet ook niet eens of een eigen paard en school gaat want ik heb hem in et begin van de vakantie gekocht (??) misschien is het handig dat je aan het eind van je vakantie dus een week ofzo dat je lekker veel tijd aan je leasepaard kan besteden en dan nog 3 weekjes met school das denk ik het leukste en beste!
succes

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:10

Goed idee om zo eens te proberen of het werkelijk wat voor je is !
Zo kom je er wel achter of je ook de dagelijkse zorg aankunt, en da's toch heel belangrijk, want een eigen paard heeft toch dagelijks (meerdere malen) verzorging nodig.
's Zomers gaat het vaak nog wat gemakkelijker dan in de winter als het koud is en al vroeg donker wordt.
Veel succes !

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:55

Ik vind het ook een goed idee. Het is altijd het proberen waard.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 00:10

Goed idee, ja, maar in een maand leer je nog niet hoe het is om een eigen te hebben...
Maar je krijgt natuurlijk wel een goed beeld...

Succes ermee!

Ps misschien kun je eens met Cody mailen, die 'leased' Ijsco ook, dat is natuurlijk ook nog een optie?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 07:47

ik heb Lois ook een paar maanden geleased van iemand die te weinig tijd had om iedere dag te kunnen rijden. Na een tijd kreeg ik de kans om hem te kopen Haha!
Ik zou zeggen: een goed idee!!

Niets zo charmant als een paard in her land.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 08:58

Goed idee hoor Pam.

Iddd ik heb leys eerst 1,5 jaar geleasd en toen gekocht.

Wat de prijs betreft als je het via een manege doet betaal je hun voor paard/stalling/voer/gebruiken bakken doe je het particulier moet je er wel voor zorgen dat je goede afspraken maakt en dit op papier zet.

Goed idee zou het zeker gaan bekijken succes Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 11:46

tnx, nu weet ik dat ik dit kan doorzetten *LOL*
ik denk dat ik in mei een pony ga leasen, 3 weken met school 1 week vakantie. zet je dan gewoon een advertentie met de vraag of ik een pony kan leasen voor een maand?
kim, je hebt gelijk dat voor het echt weten een maand te kort is, maar ik denk dat mijn idee beter is dan te zeggen over 2 jaar koop ik een paardje die vervolgens weer weg moet omdat ik geen echte ervaring heb, of dat hij blijft en verpest wordt Verward

ik weet trouwens zo ongeveer welk ras ik wil, zou ik daar dan naar moeten zoeken in een 'lease-pony'? want elk ras heeft toch verschillende eigenschappen om het zo te zeggen? of maakt dat niet uit Verward Scheve mond\

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 16:31

Maak je goede afspraken dan? Bv. met een handtelening eronder?
Bij ons lease-paard werkte dat niet omdat de helft van de keren dat we zouden komen (op VASTE dagen) het paard al een rit of les had gelopen of een ijzer kwijt was... en we het paard niet mee konden nemen...

Maar als "test" is het zeker aan te bevelen!

Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 16:43

ik wil geen manege paard leasen hoor.
het is ten eerste net als wat je zegt, ten tweede is en blijft het een manege paard en het ermij omging dat ik ervaring met een eigen paardje opdeed en ten derde doen ze dat niet op onze manege Haha!
maar natuurlijk regel ik het wel goed en alle tips zijn welkom *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 16:49

Mijn tip: maak goede afspraken en houd er rekening mee dat je ook weer afscheid moet nemen van het beestje. Maar als je alles goed regelt is het een goede voorbereiding op een eigen paard. Succes!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:42

hoi,

Ik heb etvaring met leasen maar dat is natuurlijk overal anders. Ik ( nou ja, m'n ouders ) betaalden gewoon een bedrag per maand aan de eigenaar.

-xxx- Daphne

(L)

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:45

een heel goed idee van je kan je mooi kijken of je er genoeg tijd en zin voor hebt want het is natuurlijk een hele verantwoordelijkheid zón paardje,ik heb eerst mijn paard een half jaar bij de manege gehuurd en daarna gekocht en dat beviel prima,tuurlijk wel goed afspraken met de eigenaren maken anders krijg je weer gezeur achteraf.
veel succes en plezier toegewenst Clown *LOL* Lachen Pling

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:21

Hmmm, bij mij op de manege vroeger was het zo dat als je een paard leasde hij uitsluitend door jou gebruikt werd. Maar Pam, als je nu een paard least of alleen maar verzorgt, daar zit niet zo veel verschil tussen. Althans vroeger toen ik op een gegeven twee paarden reed voor verschillende mensen had ik alle verantwoordelijkheid voor ze. Maar misschien verschilt dat nog of het paard eigendom is van een boer of van een particulier. Die boeren waar ik voor reed hadden zo iets dat het paard mocht blijven zolang ik het reed en dat ie anders alleen maar in de weg stond en geld kostte.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:42

Juist een prima idee! Ik heb ook eerst drie maanden een paard geleased voor ik Milena kocht, om te kijken of het wel goed te combineren was met een fulltime baan en een man.....

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:30

ik vind het ook een heel goed idee ik verzorg nu een pony van een vrouw die nu zwanger is dus ik moet nu ook heel veel zelf doen. ik vind het helemaal niet erg zo kan ik alvast aan mijn ouders laten zien dat ik wel geschikt ben voor een eigen pony Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:36

Helemaal geen raar idee.

Het klinkt misschien een beetje gek het woord 'leasen', maar het is gewoon dat je het paard mag verzorgen en berijden en er vanalles mee mag doen tegen betaling van een bepaald bedrag.

Het is een goede voorbereiding voordat je misschien een eigen paard koopt. Je weet dan hoeveel tijd je ervoor uit moet trekken en wat het hebben van een paard betekend in de praktijk.

Het is dus een heel goed idee!

Veel succes ermee Pling

Groetjes, Ellen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers