Breyer-paardjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Breyer-paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 18:02

Ik heb vanmiddag 5 breyer appaloosa paardjes gekregen.
Kan ik ook ergens opzoeken welk model ze zijn? Ze zijn 10 cm bij de schoft en 15 cm bij het hoofd. Twee ervan hebben indianentekens, 2 zonder en een veulen van dezelfde maat.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:18


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:23

En als je er niet uitkomt, kun je hier misschien foto's plaatsen? Er zijn er namelijk een paar modellen geweest met indianenmarkering. En het kan ook zijn dat de persoon die ze voor die tijd heeft gehad (als ze al niet nieuw zijn) de indianenmarkering er zelf op heeft getekend.

Een van de modellen met indianenmarkering is:

Afbeelding

Je suis Charlie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 18:50

Hee, heel erg bedankt! Ik ga er eens even kijken. Ik zal er zo even foto's van maken, ik wist dat er hier een aantal modelpaardenverzamelaars waren, dus misschien kunnen jullie er wat meer over vertellen.

Volgens mij zat die markering er al op.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:55


Je suis Charlie.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:59

Ik heb deze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze kleine, maar dan in het bruin (ik kan de goede kleur niet vinden daar.)
Afbeelding

Ik was altijd van plan om er meer te verzamelen, maar ik zag ze nergens meer, helaas.
Weet iemand waar ze in NL nog verkrijgbaar zijn??
Want misschien moet ik dat toch maar weer oppakken dan.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:02

Op Marktplaats staat een advertentie van iemand die ze aanbiedt, misschien kan je die eens mailen?

Ik weet niet of ze nog te koop zijn in Nederland.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:03

Afbeelding

Deze dus, alleen de vlek is anders van vorm.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:03


loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:05

mesmerize schreef:
Op Marktplaats staat een advertentie van iemand die ze aanbiedt, misschien kan je die eens mailen?

Ik weet niet of ze nog te koop zijn in Nederland.


Oh, ik zal eens kijken dan op marktplaats.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:07

Horse Pleasure (hier op bokt) verkoopt de modellen, en heeft ook een Modelpaardenclub opgericht. Via haar kun je bestellen en kopen. Er zijn namelijk nog andere fabrikanten die modellen maken, en die zijn ook zeer de moeite waard.
Kijk maar naar mijn onderschrift, we hebben 12 Juli een liveshow waar je kunt komen kijken (en natuurlijk kopen). En ook als je geen nieuwe modellen meer wilt kopen, kun je natuurlijk altijd nog mooie spulletjes maken voor je bestaande model.

Wat zou je zeggen van een mooi arabisch kostuum voor op die Arabier?

[img]http://www.jennifersimagination.com/costumes/03'03blue1.jpg[/img]

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:07

[img]http://www.jennifersimagination.com/costumes/04'03multi2.jpg[/img]

Je suis Charlie.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:08


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 19:08

Cassidy, die 2e, zo ongeveer, maar dan de benen anders, lijkt op iets van galop Haha! Maar dan wel met stippen. Drie van de paardjes lijken qua model wel op elkaar. Ik ben bezig met de foto's, maar moet ze even buiten op de foto zetten, ze zijn nu aardig wazig. En dan zie je de tekening niet goed. Ze komen er zo aan. Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:09

En Horse Pleasure heeft een website: www.horsepleasure.com, waar je foto's kunt bekijken van de vorige modellenshows. Het is er echt heel gezellig, en misschien kun je de 12de wel langskomen om te kijken?

Je suis Charlie.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:10

He, Cassidy, kun je me misschien meer info geven (PB of hier) over die show. Waar precies enzo. Ik wil erg graag komen!! Ik ben heel benieuwd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:13


Je suis Charlie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 19:41

Als ik het goed begrijp heb je dus een bepaald model en daar zijn weer verschillende kleurtjes van?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:43

Summertje schreef:
Als ik het goed begrijp heb je dus een bepaald model en daar zijn weer verschillende kleurtjes van?


Ja, maar precies weet ik het ook niet, hoor. Ik merk dat Cassidy er heel goed in thuis is, die zal het wel weten. Je kunt ze nl. ook nog eens in de kleur van je eigen paard laten schilderen, zag ik net.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 20:03

Okey, hier dan de foto's, ik krijg ze niet scherper.

De zwart/grijze met schabrak met zwarte stippen.

Afbeelding Afbeelding

De Palomino, heeft op de linkerhand een soort geel-oranje bloem bestaand uit 4 kroonvormige blaadjes. Op de rechterschouder 2 keer een blauwe punt /\ met daarin nog zo'n punt. Op de rechterkaak een soort hartje-pijltje in het rood.

Afbeelding Afbeelding

De valk, met op de linkerhand met 2 donkerrode soort voetjes/handjes en op de rechterhand een geel rondje met aan 4 kanten 3 streepjes.

Afbeelding Afbeelding

Een helemaal gestippelde, zelfde model als de indianenpaardjes maar dan zonder tekentjes.

Afbeelding Afbeelding

En het veulentje deze is 12 cm op de schoft.

Afbeelding Afbeelding

Trouwens die andere ook even goed opgemeten, deze zijn 13 cm bij de schoft en 17 cm bij het hoofd.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 20:05

loekje"]
[quote="Summertje schreef:
Als ik het goed begrijp heb je dus een bepaald model en daar zijn weer verschillende kleurtjes van?


Ja, maar precies weet ik het ook niet, hoor. Ik merk dat Cassidy er heel goed in thuis is, die zal het wel weten. Je kunt ze nl. ook nog eens in de kleur van je eigen paard laten schilderen, zag ik net.
[/quote]

Ja, ik heb deze van Bernadet van Stal Nijhof gekregen, ze hebben hun hengst Oleander ook als modelpaard

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 21:32

Ik ben al wat meer over ze te weten gekomen na lang zoeken op internet.

Het zijn Action Stock Horse Foals (Appaloosa Indian Pony) gemaakt in 1998. Er werden 2 kleuren van gemaakt, palomino en buckskin. Ik heb ze dus lekker beide Tong uitsteken
De Buckskin heet Wakanda O'kie "Talks to the Gods" en de Palomino Monka Tonga "Big Medicine". Haha echt leuk Haha!:D

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:16

De eerste is een classic, de vorm is de mold van Ruffian, gemaakt 1997 voor maar 1 jaartje (was een Regular run) , en had als naam Whispers. Nummer was oorspronkelijk #292.

De andere modellen zijn Traditional Size.

De beide Action Stock Foals met indianenbeschildering had je goed thuis gebracht...de oorspronkelijke nummers waren #724 (Monga Tonga) en #725 (Wakanda O'kie ) beide gemaakt in 1998.

De derde is #810 Chestnut Appaloosa, gemaakt in de periode van 1989-1993. Model had geen bijzondere naam.

De laatste is de Family Arabian Foal in Ara-Appaloosa, #874, gemaakt in 1993, en ook maar 1 jaar gemaakt. Dit veulen was een gedeelte van een serie met de hengst (#872) en een merrie (#873) , die apart moesten worden aangeschaft. Dit veulen had ook geen bijzondere naam.

Dus, als de modellen er goed uitzien, heb je een paar oude modellen in huis. Kan niet zeggen dat ze veel waard zijn, maar het is een leuk begin van een collectie...en geloof me, het is zo verslavend! En het leukste is ook nog om er hele verhalen omheen te verzinnen, stamboom erbij te maken enz. Helaas kun je met veulentjes niet met hoofdstelletjes en zadels beginnen. Maar er valt nog genoeg mee te doen!

Je suis Charlie.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 11:23

Heel erg bedankt, wat leuk zeg! Bij die laatste kon ik zien dat het een veulen was, maar van de Indianenpaardjes eerst niet. Tot ik het op het internet vond, en toen dacht ik hé dat kan je eigenlijk ook zien aan de manen en aan de rug want daar past geen zadel op Haha!
De Chestnut Appaloosa moet dan ook een veulen zijn want die heeft dezelfde vorm Lachen Ik ben er ook al achter gekomen hoe je het geslacht kan zien, de merries hebben niks en de hengsten een bultje Haha! Haha!

Ik ga zeker verder nu met sparen, er komt eerst een plank hoog in de huiskamer om ze veilig neer te zetten, want we hebben nogal wat dieren in huis.

Op internet zag ik ook van die boekjes erbij, zijn die allemaal gelijk per model, of moet je perse het boekje hebben die bij jouw Breyer hoort?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:21

hey leuk nog een breyerfan. via de penny kun je er ook nog aan komen.Ik heb vorig jaar nog 4 paardjes voor 30 euro (allemaal classics) gekocht en dan niet 30 euro per paardje Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizsz_Kitty en 80 bezoekers