Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Trennie
Berichten: 1753
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:36

Ik lees zo links en rechts dat sommigen niet zouden willen dat hun paard verkocht wordt en dat sommigen er van uit gaan dat er door de nabestaanden dan wel voor wordt gezorgd.
Maar eigenlijk lijkt het me wel heel veel gevraagd om er zo maar van uit te gaan iemand te belasten met zo'n grote verantwoordelijkheid en kostenpost.
Temeer als iemand niet zo veel met paarden heeft.

Wanneer ik mij verveel, ga ik bokken


Froexiie

Berichten: 1153
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Fryslân!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 07:30

Trennie schreef:
Ik lees zo links en rechts dat sommigen niet zouden willen dat hun paard verkocht wordt en dat sommigen er van uit gaan dat er door de nabestaanden dan wel voor wordt gezorgd.
Maar eigenlijk lijkt het me wel heel veel gevraagd om er zo maar van uit te gaan iemand te belasten met zo'n grote verantwoordelijkheid en kostenpost.
Temeer als iemand niet zo veel met paarden heeft.

Nee daar dacht ik ook al aan.. Gelukkig heb ik met mijn zus geregeld dat zij mijn paard krijgt, dat hij blijft staan waar hij staat en dat ze mijn spaarrekening tot beschikking krijgt om de kosten te dekken. Binnenkort maar even op papier zetten :=

Love my Miss :+:

joopiexx

Berichten: 788
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:13

Gisteren direct even aan mn moeder gevraagd hoe of wat zij zouden doen.
Maar het is makkelijk gezegd dan nemen wij het over alleen zij hebben al een pony staan. Dus het is ook wel een kostenpost die erbij komt.
Spaarrekening is dan wel een goed idee, kunnen ze in ieder geval even vooruit en dan altijd nog kijken of het haalbaar is om hem alsnog te houden.

Eindelijk profiel update!
Kleintje ik zal je nooit ook maar een seconde vergeten..!
Wenner, Vol goede moed kijken we naar de toekomst..!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:15

Goed topic! Is iets waar ik ook goed over nagedacht heb. Mocht ik plotseling overlijden dan geef ik mijn 2 paarden aan vrienden die een africhtings- en trainingsstal hebben. Overigens niet met de illusie dat zij mijn paarden zullen houden, maar wel met het idee dat zij de juiste personen zijn om passende, nieuwe baasjes voor mijn paarden te vinden. Binnen mijn familie is er eigenlijk niemand die iets met paarden heeft, ik zou ze aan een vriendin kunnen geven maar een paard kost gewoon een boel geld, laat staan 2. De mensen met dat trainingscentrum hebben meer plek, 2 meer of minder kost hun minder dan bij iemand die ze in pension moet zetten ergens. Daarnaast mogen zij ze dus verkopen en het geld wat ze daar aan over houden is dan een vergoeding voor de huisvesting, verzorging en training van de dieren in die tussen tijd. Ik geloof niet dat mijn paarden gelukkig zouden worden als ze ergens op een wei staan ter nagedachtenis van mij, omdat ik ze een ander niet gunde. Ik heb liever dat ze een nieuw leven kunnen opbouwen met een andere leuk baas als ik er niet meer ben. Maar vooral hoop ik dat we allemaal nog heel lang en gelukkig leven!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:26

Goede vraag.. ik had hier nog niet over nagedacht.

Ik heb alleen een x shetter en ik denk dat hij samen met zijn vriendje op de pensionstalling blijft staan waar hij nu ook staat en dat dan de eigenaren van de stalling (en tegelijk ook de eigenaren van zijn maatje) de zorg op hem nemen.

Is dit geen mogelijkheid, dan zal mijn schoonzus hem denk ik wel over willen nemen, en anders vertrouw ik het haar toe dat zij tezamen met mijn vriend een lief nieuw baasje voor hem vindt.

Zomaar voor iemand aardig zijn... Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:36

als ik kom te overlijden blijft mijn paard gewoon staan waar hij staat
mijn man zou hem nooit kunnen verkopen omdat hij weet wat mijn paard voor me betekent
we hebben 2 dochters die ook een tinker hebben dus dan blijft hij gewoon in het gezin
mochten die inmiddels geen tijd wegens studie of wat dan ook hebben dan weet ik zeker dat hij een super huis voor hem vind
waarvan hij weet dat ik daar ook achter zou staan

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Teddy321

Berichten: 1067
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: 't Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:55

Mijn ventje is stapelgek op m'n paardje en paardje ook op hem, echter hij zal m nooit gaan rijden.
We hebben er samen vaak overgepraat wat te doen als ik wegval. Vent blijft paardje betalen, paardje wordt van mijn bijrijdster (die trouwens ook gek op m is).

ff totaal niets

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:57

Tja ik heb geen paard maar als ik een paard zou hebben en ik zou overlijden dan zou hij naar mijn nichtje gaan.
Mijn nichtje is gek op paarden en gaat ook heel leuk met paarden om, als ze hem niet kan houden weet ik ook zeker dat ze een goed tehuis zoekt.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:59

Ik heb in mijn testament laten zetten dat mijn paarden naar mijn moeder gaan. Zij heeft zelf ook paarden dus dan weet ik zeker dat ze goed terecht komen.

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:11

Ik heb hier ook al vaak over nagedacht. Mijn ouders zijn gelukkig stapelgek op mijn paard en ik heb wel een paar vriendinnen die de zorg op zich zouden nemen, dus ik denk niet dat ze hem weg zouden doen, ze weten wat dit beest voor mij betekend en hoe groot mijn band met hem is. Dus ik dat hij gewoon in de familie blijft, maar ga het nog wel eens bespreken en allemaal op papier zetten.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

myquitte

Berichten: 203
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:22

ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht. ik heb het er wel eens met mijn man over gehad, en die wil haar gewoon houden. en ze zal bij een hele goeie vriendin gaan staan in pension, waar ze genoeg aandacht en verzorging krijgt. maar ze zal van mijn man blijven maar hij zal haar dus wel uit handen geven. de poezen zullen gewoon bij mijn man blijven....

er gaat niets boven de liefde voor de fjord

Tarn

Berichten: 1070
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:42

Mijn ouders willen de paarden dan bij zich houden als dat allemaal lukt en anders zullen ze er voor zorgen dat ze een heel goed plekje krijgen!

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:45

Ik heb ook vast laten leggen bij de notaris dat mijn paard naar mijn zusje toe gaat.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:47

Mijn ouders hebben geen verstand van paarden, maar mijn moeder weet dat mijn paard dan terug mag (gratis) naar de vorige eigenaar. Die weet er vast wel een leuk plaatsje voor te vinden en ik denk niet dat hij nee zal zeggen.

__Nienke

Berichten: 617
Geregistreerd: 28-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:48

Mijn paard zal dan naar mijn ouders gaan en die zullen dan beslissen wat ze met hem doen. Wat zij er mee doen weet ik niet, ze zijn er wel heel gek mee, maar of dat ze hem houden?? Als ze hem wegdoen zullen ze er wel een goed plekje voor zoeken.
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog nooit echt over nagedacht heb :o


kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:56

ik heb het zo afgesproken dat er 2 paarden afgemaakt worden,dat zijn maestro en gambit...ik wil gewoon niet dat die naar mensen gaan en kapot gereden gaan worden..

uit de resterende 3 mogen bepaalde mensen uitkiezen of ze die willen hebben ja/nee,zo niet,dan moet mijn vriend er een goed huis voor zoeken/verkopen...

maar,hij zei laatst al,er is plek zat hier,dus hij zou ze gewoon allemaal houden... :+

nou ja,dat mag ook natuurlijk... :D

Anouk_M

Berichten: 1199
Geregistreerd: 16-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:06

Mijn paarden blijven staan waar ze nu al staan, nl bij mijn schoonouders. Ze staan daar 24/7 buiten met schuilstal en hebben een goed leven, mijn merrie mag daar sowieso oud worden en jonge paard en komende veulen mogen daar blijven staan tot mijn zoontje oud genoeg is en dan zijn ze voor hem. Mijn 2 schoonzusjes rijden ook paard en mijn vriend wil het ook leren, dus ik denk dat het dan met de aandacht wel goed komt!

Just living is not enough. One must have sunshine, freedom and a little Vlinder♥

mellen95

Berichten: 735
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: Klarenbeek(nabij apeldoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:14

Mijn vriend heeft ook niets met paarden, is er zelfs een beetje bang voor.
Na overleg hebben we besloten dat als er iets met mij gebeurd, de paarden naar een goede vriendin gaan. Zelf rijd ze ook op 1 van mijn paarden.
Wat zij ermee doet mag ze zelf weten, mits ze goed terecht komen.
Hans (mijn vriend) wil die verantwoording niet. Maar zoals het er nu voor staat, houd ze ze allebei, mocht er iets gebeuren.
Dit alles is in goed overleg gegaan, want ik vind dat je niet zomaar iemand met 2 paarden moet opzadelen.

[o]

Jilly

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:46

Mijn vriend en ouders hebben helemaal niks met paarden. Ik heb dus al beslist dat, als mij wat overkomt, m'n paard naar een van m'n beste vriendinnen gaat.
Wat zij er dan nadien mee doet kan me niet zoveel schelen, maar ik vertrouw er op dat ze bij evt. verkoop alle moeite doet om een geweldige thuis voor hem te vinden.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:58

Mijn oude paard wordt afgemaakt, hij is 22 en mankeert van alles. Mijn vriend heeft geen verstand van paarden en zou echt niet weten wat te doen . Mijn oude paard heeft zoveel gebruiksaanwijzingen en aandoeningen dat ik een ander dat niet aan zal doen. Verder wil ik voorkomen dat er weer met hem gereden wordt waardoor hij stuk gaat.

Mijn jonge paard mag gewoon verkocht of weggegeven worden. Die heeft nog een leven voor zich en zal best goed terechtkomen.

bikkellove
Berichten: 226
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: duitsland

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 07:47

Mijn vriend zou de shetjes houden, en de fjord, de overige 3 worden verdeeld over mensen die er goed voor zorgen. Er gaat er absoluut 1 naar kimmie261 ( als ze dat wilt natuurlijk ). Enne kimmie, maestro en gambit kun je mij wel toevertrouwen hoor, ik rij ze dan echt niet meer, maar mogen ze nog wel lekker van hun pensioen genieten.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 07:56

Als ik overlijd, zorgen mijn ouders voor mijn paarden, daar vertrouw ik 3000% procent op. Als zij er om wat voor reden niet meer voor kunnen zorgen of nou ja.. wat dan ook, dan krijgen ze de pin en gaan dus nóóit naar een ander( 1 al over de 20, De Shet krom beentje en voorkomen dat er tóch kinderen op gaan rijden en de ander heeft een veel te naar verleden en karakter om van hot naar her gesleept te worden en wil haar niet aandoen dat ze op de markt belandt). Hierover zijn duidelijke mondelingen afspraken gemaakt,m waar mijn ouders ook volledig achter staan.

A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care

Anoniem

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:06

Mijn vader is eigenaar van de paarden en als ik te overlijden kom dan worden ze verkocht.

Hij heeft er zelf genoeg verstand etc van, heeft jarenlang gereden, maar heeft er nu geen tijd meer voor.

Ik rijd voor de sport en daar zal dan ook de verkoop voor plaatsvinden.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:09

bikkellove schreef:
Mijn vriend zou de shetjes houden, en de fjord, de overige 3 worden verdeeld over mensen die er goed voor zorgen. Er gaat er absoluut 1 naar kimmie261 ( als ze dat wilt natuurlijk ). Enne kimmie, maestro en gambit kun je mij wel toevertrouwen hoor, ik rij ze dan echt niet meer, maar mogen ze nog wel lekker van hun pensioen genieten.


hahah kijk voor maes en bitje is ook al een plekje gevonden,maar ja,jij moet ook al wessel(of 1 van de anderen) een goed plekje geven :D ;)

en ik geef jou paardjes ook wel een goed huis hoor...eukalypta is welkom,hahah :D

Idifix

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:17

Ik denk er soms wel over na..maar dat zou eenvoudig zijn mijn moeder heeft ook lang gereden en ze gaat nu ook vaak mee dus ze zou naar men moeder gaan..Of men moeder moest er tegen dan niet meer zijn tja, dat is een andere kwestie dan vrees ik dat ze verkocht zal worden ( al wil ik daar niet te ver over nadenken, want het is zo een gevoelig en eenkennig dier).

Online.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Glossy2009, mabellean, posje en 115 bezoekers