Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
malloesje

Berichten: 3421
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Twente

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:46

Ik heb hier idd wel eens over nagedacht. De paarden zijn in principe van mijn vader. Ik denk dat hij ze naar een traininsstal zou brengen zodat ze verkocht kunnen worden. Bij bijvoorbeeld echt een goede merrie zou het kunnen dat hij deze houdt voor de fokkerij.

Eerlijk gezegd maakt het me niet veel uit wat er mee gebeurt, ik ben er toch niet meer :o Ik vertrouw er op dat mijn pa het goed doet :)

Noon
Berichten: 2018
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Overijssel, Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:00

Ik heb het t.a.v. dit topic maar eens met mn moeder over dit ow gehad. En we hebben besloten dat mijn jonkie, die de nodige aandacht nodig heeft, in de familie blijft. Mijn oudere merriebgaat dan naar een vriendin van me die haar al een aantal jaren verzorgd en rijdt...hopelijk overleef ik natuurlijk mn paarden, anders heb k wel een erg kort leventje :o

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:01

Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus het is goed dit te regelen. Ik ben alleenstaand en in bezit van eigen huis. Ik heb mondelinge afspraken met mijn ouders gemaakt. Mijn oude paard is nu 22. Zij hebben al aangegeven dat hij niet meer weg gaat en zijn oude dag bij hun, of in pension, kan slijten. Ze kunnen daar de opbrengst van het huis voor gebruiken. Ze weten ook dat ik wil dat hij thuis in de wei moet inslapen en daarna naar het crematorium gaat. Daar heb ik een spaarpotje voor.
Mijn jonge paard is nu 5 en het is voor het paard het beste als hij weer een goed tehuis krijgt. Iemand die er mee gaat rijden, op concours gaat en veel plezier heeft van het dier. Dat is belangrijker dan de prijs. Mijn ouders zijn geen paardenmensen maar lopen al wel 30 jaar met mij mee op concours. Ik kan erop vertrouwen dat ze weten hoe het dier een goed nieuw tehuis krijgt. Ik wil dat opbrengst van de verkoop naar een goed doel gaat, bijvoorbeeld Kika of Brooke Hospital.

koekimonster

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: zuid limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:29

Naar mijn beste vriendin,
of naar mijn ouders

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:32

Geven aan iemand die ik ken die ik vertrouw die hem graag wilt overnemen :o
of
ik zou hem Laten verkopen
hij zou echt heeeeel goed terecht moeten komen.
& ik wil dat ze dat chekken ook :P

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:37

Mijn vriend zal dan contact opnemen met mijn instructeur en mijn paarden zullen via hem verkocht gaan worden.

In het verleden toen mijn bejaarde pony nog leefde had ik een afspraak met een vriendin dat zij ervoor zou zorgen na mijn dood. Mijn paard zou dan verkocht worden en de opbrengst daarvan zou dan gebruikt worden om de kosten van mijn pony te betalen.

kensha

Berichten: 3915
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:05

Het beste voor mijn paard zou dan zijn om op de Huidige stal te blijven mocht dat mogelijk zijn en misschien daar oud kan worden.

Ze is een vrij makkelijk paard dus kan er veel lessen mee worden gereden en kan mijn paard ook nog heerlijk de weide in blijven gaan.

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:05

Ik denk dat mijn bijrijdster mijn paard krijgt, zou ik wel graag willen. En anders, tja, dan verkoopt hij ze maar. Het paard blijft hem toch herinneren aan mij niet?

reiziger

Berichten: 918
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:31

Ik heb ze eigenlijk speciaal daarom ingeschreven bij de Paardenkamp in Soest. Mijn Fries is 17, de Andalusier 12, maar die laatste mankeert zoveel dat ze niet te verkopen is..
Ik hoop dus dat mocht ik doodgaan, ze in Soest met hun hand over hun hart strijken omdat ik al lang donateur ben, en mijn onberijdbare paard ook een plekje geven :D .

Tot die tijd mogen ze blijven staan waar ze nu staan, ze lopen toch bijna altijd buiten, en betaald mijn vriend.

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:15

Ik heb het met mijn vader besproken en die wil absoluut mijn paard aanhouden, hij zegt dat het mijn beestje was waar ik knettergek mee ben en dat het toch een stukje van mij is wat hij dan nog heeft. Hij zal gewoon mijn huidige bijrijdster vragen of ze wil blijven rijden en anders een lief ander iemand zoeken, maar paard blijft.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 03:03

Ik kom uit een paardenfamilie dus genoeg verstand kwa familie maar wel allemaal te groot. Mijn kinderen krijgen mijn pony. Ik hoop niet dat mijn pony wordt verkocht.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 05:30

Op mijn stal van vroeger overleed een jong meisje van 17 haar ouders hebben jaren later nog de pony aan gehouden zo’n 10-12 jaar. Pony stond te staan kreeg zo nu dan een verzorgster. Later overleed pony aan ongeval.

Was dit juiste oplossing voor de pony??? Heb mijn twijfels ouders kwamen eens in kwartaal ff kijken.

Mijn oude pony is dit jaar overleden en zouden mijn ouders en man aanhouden. Die was al met pensioen.
Mijn ander paard wordt verkocht of geslacht interesseert me niet.

Hoop meer dat mijn man goede “goede lieve moeder” zoekt voor mijn kids

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat als je komt te overlijden.. wat gebeurd er met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:07

Het verbaast mij dat veel mensen graag zien dat hun paard in de familie blijft, ongeacht of er dan daadwerkelijk wat gedaan mee wordt.

Mijn man is best gek van mijn paard en helpt graag, maar ik zou toch liever hebben dat hij samen met mijn zus een goed tehuis zoekt voor mijn paard. Waar hij elke dag aandacht krijgt en er kosten noch moeite gespaard worden.

Vind het nogal een zware belasting om te verwachten dat familie voor mijn paard zou zorgen, qua kosten en qua tijd. En ik zou het fijner vinden als mijn paard nog een nieuw leven zou mogen krijgen.

Goed onderwerp om binnenkort eens hier op tafel te gooien.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:40

XRuby_SymmyX schreef:
Ik kom uit een paardenfamilie dus genoeg verstand kwa familie maar wel allemaal te groot. Mijn kinderen krijgen mijn pony. Ik hoop niet dat mijn pony wordt verkocht.

Vraagje:
Hoe kom je bij een topic terecht wat al 8 jaar stil ligt?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:40

Brainless schreef:
XRuby_SymmyX schreef:
Ik kom uit een paardenfamilie dus genoeg verstand kwa familie maar wel allemaal te groot. Mijn kinderen krijgen mijn pony. Ik hoop niet dat mijn pony wordt verkocht.

Vraagje:
Hoe kom je bij een topic terecht wat al 8 jaar stil ligt?


Google.nl het schoot ook door mijn hoofd heen. Wat nou als ik overlijd wat betreft mijn pony. Dit was volgens google het recenste bericht.