onderlappen hoe aanleggen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

onderlappen hoe aanleggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 19:24

We gaan binnenkort met de paarden naar het strand *LOL* en hiervoor moeten ze ong. een uur op de trailer staan. ik heb verder nooit beenbescherming bij m'n paard om gehad, omdat het steeds heel korte ritjes waren, maar toch, er kan toch wat gebeuren. wilde eerst transportbeschermers kopen, maar die zijn erg duur en ik ga misschien maar 1x per jaar met de trailer weg.
Nu denk ik erover om hem bandages om te doen met onderlappen eronder. maar kan je hem dan zo bandageren dat de onderlappen ook over de kroonrand heen liggen??
waar moet ik beginnen met bandageren?? op dezelfde plaats als zonder onderlappen??
dan twijfel ik nog over welke onderlappen ik zal nemen. ze moeten natuurlijk wel een beetje dik zijn om klappen op te kunnen vangen. dacht zelf dat die van vilt te dun zouden zijn. kan je ze ook zelf maken van bijv. een oud stuk dekbed??? of zou dit niet genoeg ademen?? of 2 lagen fleece op elkaar stikken???

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:49

Je kunt gewoon een wollen deken in stukken knippen en die gebruiken. Die wikkel je ruimschoots om het been heen (van net onder de knie tot over de kroonrand) en dan de bandages erover heen. Let er wel op dat die niet strak en niet los zitten. Te strak is niet goed voor de doorbloeding en te los, dan zakken ze af en trapt ie ze stuk!

Succes en veel plezier op het strand. Kijk uit voor kuilen in de waterlijn (onzichtbaar, maar heel gevaarlijk)