vol gas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

vol gas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 21:59

hallo allemaal, een kennis van mij heeft mij uitgedaagd om een x tegen zijn harddraver te rijden, ik zei natuurlijk met mijn grote mond dat ik met mijn arabier wel ga winnen, hij heeft alleen een echte wedstrijd draver,die gaat dan wel onder het zadel als we gaan rijden maar ik hoop toch dat ik het een beetje waar kan maken, ik moet tegen 2 mannen en je begrijpt dat ik natuurlijk niet wil verliesen van die mannen. ik ga nu eerst de komende 2 weken goed trainen en daarna een keer een proefritje maken en dan voor het echie. die mannen hebben nu al pret dat ze van mij met mijn grote mond gaan winnen, heeft iemand nog een handige tip? het wordt maar een klein stukje dat we rijden

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!


Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:15

sorry, maar ik denk dat dit topic niet op ITP hoort... Scheve mond
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 22:16

hoe krijg je het ergens anders dan?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:17

in het forum waar het moet staan, daar kan je een topic openen. Maar ik denk dat een moderator het wel zal verplaatsen voor je Knipoog
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 22:20

oke dank je snap nog niet alles zal me er wat beter ingaan verdieppen

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:38

Harddraven onder het zadel? Dat klinkt helemaal niet fijn. Staan die dravers normaal voor de sulky?

Als dat zo is dan heb je misschien een kans - als je paard een goede sprinter is dan kom je namelijk harder weg als een draver (tenzij ze daarmee galopperen, en dat lijkt me ook weer raar). Dus oefen met je paard een 'explosieve start' commando (maar niet 'ja' maar bevoorbeeld 'go!') zodat hij z'n achterbenen d'r even goed ondergooid en in de eerste twee sprongen op snelheid komt. Goed voorover meezitten en desnoods een pluk manen grijpen, anders word je er vanafgeslagen door de voorwaardse kracht!

Verder ligt het vooral aan je paard. Als je er 1 hebt die uit zichzelf graag wil winnen dan heb je er weinig werk aan - een paard dat niet zo nodig voorop hoeft heeft veel minder kans.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 08:30

hoi, ja die harddravers gaan wel in galop, hun recoor is 500 meter in 30 sec?!!!!!1 ga ik dit redden??? mijn arabier is wel gefokt voor de rennen weet iemand hoeveel kilometer per uur dit is?? slik.......

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:05

... makkelijk toch? 500 meter in 30 sec = 1000 meter in 1 minuut ... x 60 = 60km per uur

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 09:08

das toch wel hard he? ik hoop dat ik dat ga redden?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:09

DAs wel hard, maar als je leive ouders hebt kan je een keer achter de auto aan sjezen, kan je zelf kijken hoe hard je kan!:D

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:44

of met de scooter heb ik ook zo vaak gedaan Haha!

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:48

Ik heb dit topic even verplaatst van ITP naar VMR. Knipoog

Harddraven onder het zadel bestaat wel hoor, dat heet montédraven en wordt vooral in Frankrijk gedaan, als ik het me goed herinner. Lijkt mij ook niet zo prettig, onze halve draver is al haast niet bij te benen met lichtrijden als hij een pittig tempo heeft. Maar ik vind het er altijd wel mooi uitzien.

Succes met je snelheidstest!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:04

Karin schreef:
Ik heb dit topic even verplaatst van ITP naar VMR. Knipoog

Harddraven onder het zadel bestaat wel hoor, dat heet montédraven en wordt vooral in Frankrijk gedaan, als ik het me goed herinner. Lijkt mij ook niet zo prettig, onze halve draver is al haast niet bij te benen met lichtrijden als hij een pittig tempo heeft. Maar ik vind het er altijd wel mooi uitzien.

Succes met je snelheidstest!


Ik heb een draver en die kan ook harddraven. Het is zo grappig om er dan op te zitten, veel minder eng als galop en veeeeeeeeeeeel sneller. Je hobbelt echt zo en kan best stil blijven zitten (als ze echt snel gaan dan anders zit het idd niet echt fijn) maar het is echt heel gaaf. Ik had me er eigelijk al bij neergelegt dat ik nooit meer kon galloperen en vond het zo erg nog niet met die harde draf. (ben echt superblij trouwesn dat het nou toch gaat) Andere paarden kunnen het met een flinke (ren) galop amper bijhouden.

iig veel succes ja, en bereid je maar goed voor, ze kunnen echt heel snel! Galop en draf allebei Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, Fientj, Hannanasjuh, laran, RoRo44, Schrompeltje, sterregoud en 28 bezoekers