Pikeur rijbroek slecht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 18:48

Mijn Pikeur rijbroek zit erg fijn en is in tegelstelling tot mijn Eurostars helemaal niet pluizig.
Alleen de leren kniestukken zijn er wel al af, terwijl hij er voor de rest nog goed uitziet.


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:25

Ik heb met Pikeur een paar keer pech gehad met de ritsen en dat heb ik al van meer mensen gehoord, maar de broeken zelf blijven echt perfect, verkleuren niet, pillen niet, stiksels blijven goed en ze zitten zalig. Ik zweer bij Pikeur Janett Ik heb overigens wel de "synthetische", die andere stof, ben de naam even kwijt Meryl ofzo, dat dunnere 'katoenachtige' lijkt me minder degelijk en ik vind het niet fijner zitten ofzo, dus daar waag ik me maar niet aan.

Nulla tenaci invia est via

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:54

Persoonlijk vind ik die thermo stof van Pikeur minder, die gaat na verloop van tijd wel wat uitlubberen.
In die 3 jaar dat ik in een ruitersportzaak heb gestaan heb ik zelden een Pikeurbroek terug gezien, en als er wat mee was ging ie terug naar naar Brokx (leverancier van Pikeur) en werd gewoon vergoed.
Kentucky vind ik wel eens stuk minder, zeker voor die prijs. De service is echter wel een stuk verbeterd, sinds vorig jaar is er een nieuwe leverancier en dat is een hele verbetering.

Zelf heb ik het liefst Eurostar Finale (kindermaat *LOL*), niet al te idioot duur en zitten mij goed.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 23:05

Naz schreef:
Persoonlijk vind ik die thermo stof van Pikeur minder, die gaat na verloop van tijd wel wat uitlubberen.


Dat stofje bedoel ik ja, daar waag ik me dus maar niet aan voor dat geld....

Eurostar is ook wel fijn, prijs-kwaliteit is absoluut goed, maar ik vind ze toch net wat minder prettig zitten en mijn Eurostar begint dus wél te pillen op het zitvlak.
Qua pillen op je bovenbenen is het trouwens heel belangrijk met wat voor zweep je rijdt. Als je een zweep hebt met van dat nylon er omheen 'gevlochten' dan kun je er op wachten dat je broek gaat pillen op het moment dat je zweep een beetje beschadigt en ruw wordt.
Een gladde, gelakte zweep is het behoud van je broeken!

Nulla tenaci invia est via

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:11

Ik heb nu 3 pikeur broeken (Janett) waarvan 1 (donkergrijs en wat dikker) al snel begon te pluizen. Wat de rijbroek toch minder mooi maakt.

Verder heb ik nog een witte en een groene, ook pikeur (maar dunnere stof) en met die 2 is niks aan de hand.

Maar ze zitten zo lekker Party!!
Dus ik blijf ze gewoon kopen

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 18:57

De dunnere stof, is dat de synthetische?

Don't dream your life, live your dreams!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers