Mountain Horse High Rider

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Mountain Horse High Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:52

Heeft iemand ervaring met deze laarzen?
Ik wil nl. eerst ervaringen horen voordat ik ze koop Lachen Schijnheilig
Dit is de foto van de Divoza website
Afbeelding
En zo staan ze beschreven: Het comfort en stevigheid van de mountain Rider schoenen. Zijn nu verwerkt in een rijlaars. Met dezelfde klasse waarmee mountain Rider een top schoen is geworden. Met de speciale elastische band lang de rits. Die van boven tot onder aan de laars doorloopt. Dit geeft een perfecte pasvorm en stevigheid. Zo kom je makkelijker in de laars omdat de laars meegeeft.


Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:05

Ik heb ze en ze bevallen erg goed, ik moest laarzen hebben waar ik ook mooi mee door de modder kon maar waar ik GEEN koude voeten in zou krijgen.....en ze doen hun werk goed Haha!

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:28

Ik heb ze ook ooit eens besteld , ze zien er toch waanzinnig uit vanaf de foto !!!!

Maar toen ik ze kreeg schrok ik me rot , het waren veel donkerdere , heel dunne , stugge , geverfd kartonnen dingen , de scheurtjes stonden er al in en alles was keihard en kurkdroog....toch was het helemaal hetzelfde type laars , alles klopte zeg maar maar het leek totaal niet op die fijne laarzen van die foto...'k heb ze dan ook maar weer heel snel in die doos teruggemikt , wat een afknapper zeg Misselijk !

Zoals die op de foto. zo zou ik ze best graag hebben Party!! , maar dat wat ik kreeg was echt te gek Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:09

Heb jij ze bij Divoza besteld?
Die zwarte lijken in die catalogus van Divoza heel anders vind ik...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:17

ik heb die thermo dingen, die zijn ook super. Ik hb ze ook wel in mijn handen gehad, deze van de foto. En volgens mij is het wel goed leer hoor, en hier waren ze ook zo licht als op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:20

Die Thermo dingen staan idd ook in de Divoza catalogus.
Alleen welke kleur zal ik nou nemen, zwart of bruin.
Persoonlijk vind ik zwart mooier maar bruin heeft ook wel weer wat...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:22

daar zat ik ook mee te twijfelen. maar je mag er volgens mij geen wedstrijden mee rijden, dus dan maakt het niet uit. Ik zou denk ik voor bruin gaan, is een keertje wat anders

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 16:26

Ik pastte die dingen niet. De kuit was te wijd. De mountain horse sportive high zat wel als gegoten. Zijn vergelijkbaar met deze, maar iets eleganter. Zitten echt heerlijk! Zal ze voor geen goud willen missen.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 17:10

Mijn vriendin heeft ze ook. ik vind het zo in de Divoza ook echt een mooie laars, maar in het echt zijn ze niet echt mooi. Heel stug en er zit een soorrt juten aan de binnenkant. Die andere laars van mountain horse vind ik mooier, en de thermolaars ook

!Update profiel!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:42

Ze zitten als gegoten, maar heb er in een half jaar tijd 3x nieuwe ritsen in moeten laten zetten, a 70 gulden ofzo, dus toen was de lol er snel af, wel jammer want verder waren ze super.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:56

Vippie, gaan die ritsen zo snel stuk? Bloos

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:42

mijn ritsen zijn nog steeds heel hoor! Ik vind ze echt super! ik zou ze ook niet willen missen, ze staan niet echt elegant maar 's zomers zijn ze iets koeler dan leren laarzen en zeker sneller uit te doen en 's winters zijn ze lekker warm

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 16:40

Yaar schreef:
Heb jij ze bij Divoza besteld?
Die zwarte lijken in die catalogus van Divoza heel anders vind ik...


Ja , ik had ze bij de Divoza besteld toen , iets van een goed jaar geleden Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:50

Vippie schreef:
Ze zitten als gegoten, maar heb er in een half jaar tijd 3x nieuwe ritsen in moeten laten zetten, a 70 gulden ofzo, dus toen was de lol er snel af, wel jammer want verder waren ze super.
Viv


Ik ook, heb al 2 keer een nieuw paar gehad wegens dooie ritsen Boos! . Ook zakken mijn ritsten steeds af onder het rijden, en daar ben ik niet de enige mee. De laarzen zijn nu ongeveer bijna dood, de voering hangt los etc. etc. na een half jaartje elke dag gebruiken.
Als ze helemaal dood zijn ga ik toch echt voor de Petri's met ritsen ookal zitten de Mountain Horse laarzen super fijn. .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:07

Maar hoe bewaren jullie die laarzen dan ?
Je moet ze dus NEERLEGGEN he, en niet NEERZETTEN.
Wanneer je ze neerlegt blijft de rits langer goed.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:14

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze heerlijk zitten, maar ook dat die ritsen binnen no time kapot gaan. Ik vind ze verder niet zo netjes afgewerkt, voor zover ik het heb bekeken in de winkel.

Met de zwarte versie mag je overigens wel wedstrijden rijden.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:20

Ik heb ze gepast, als ze ze in mijn maat hadden gahad had ik ze zeker gekocht, wat zitten die dingen heerlijk!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:05

Tip : je hebt de dressuur mountain horse en de grove, koop de grove want op onze manege hebben dus een paar de grove een paar de dressuur en de dressuurmensen moeten constant die rits laten maken en wij hebben nergesn geen last van!!!Ik vind ze geweldig en je mag er wedstrijden mee rijden maar dan moet je wel de zwarte kopen die zijn ook veel mooier hoor!!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:18

Ik heb ze ook en ze zitten als gegoten. Normaal is het lopen op dressuurlaarzen geen pretje, maar hier loop je ook nog eens goed op!
Mijn ritsen zijn nog heel, maar ik heb het wel anders gehoord ja. Heb me ook laten vertellen dat Mountain horse de ritsen wat verbeterd heeft tov de oude modellen.

Dag, lieve Kristal...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:10

Volgens mij heb ik die ook. Ja, maf, maar volgens mij zijn er dus inderdaad meerdere modellen, en ik weet niet precies welk model ik dan heb. Maar ik weet wel dat ik nooit geen andere laarzen meer wil als deze!!! Ik had ze bij Ruyters in Nuenen zien staan, gepast, en meteen verliefd! Na wat zeuren en sparen mocht ik ze dan toch gaan halen, en ze zitten echt super fijn!!!! En nergens problemen mee! Als je met een beetje beleid die rits dichtdoet, is er echt niks aan de hand! Verder moeten ze ook passen natuurlijk. Als je benen eigenlijk net wat te dik zijn, is het logisch dat de rits het begeeft. Ik zet ze juist altijd rechtop, heb nog steeds de originele kartonnen die er in de doos inzaten! Party!!
Wat iemand zei over "leren kartonnen laarzen" herken ik hier absoluut niet in terug! Ik vind ze juist zo lekker soepel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 09:53

Ja ze zijn ook super duur (€ 199.95 bij Divoza)! Dus daarom vraag ik eerst ervaringen voor dat ik ze aanschaf...
Denk er nu toch over om toch andere aan te schaffen, aangezien die rits zo vaak stuk gaat...

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 13:11

Bij mijn vriendin is de rits tijdens een wedstrijd vorige week kapot gegaan..heel toevallig..

!Update profiel!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:31

Koortje schreef:
. Ik zet ze juist altijd rechtop, heb nog steeds de originele kartonnen die er in de doos inzaten! Party!!
Wat iemand zei over "leren kartonnen laarzen" herken ik hier absoluut niet in terug! Ik vind ze juist zo lekker soepel!


Wij hebben (of eigenlijk ik Haha! ) heb in de winkelhet advies gekregen om ze neer te leggen, en de rits dicht te doen, want als je ze open en rechtop bewaart KAN (dus niet GAAT }> ) de rits sneller kapot gaan omdat die 'dingetjes' dan verzakken en dus niet meer precies in elkaar passen.
Ik ben echt een enorm uitleg talent, ik weet het.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:32

Ik heb precies diegene die op de foto staan, ze worden in gebruik iets donkerder. Maar zitten verder ideaal....zou niet zonder kunnen!!! Alleen is het jammer dat de rits een zeer zwak punt is in deze laars...Binnen een maand begon de rits al los te laten en na enkele maanden was het gewoon zo erg, dat ik er maar nieuwe ritsen in heb laten zetten bij een schoenmaker. Deze zitten er nu nog in, heb de laarzen nu ruim 2 jaar!

Anderen die de laarzen terug naar de fabriek hebben gedaan hebben constant last van die ritsen! Maar goed........verder gaat dat elastiek tussen de rits en het leer bij mij los zitten, maar dat heb ik zelf weer vast gemaakt, dus het zit weer!!

Verder zijn ze goed warm in de winter en nog vrij waterdicht!! En over de prijs...vind het nog een redelijke prijs, gezien het leer!

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 15:42

Ik heb de sportives en ze zitten superlekker! Ik gebruik ze behoorlijk intensief en ik heb gelukkig nog geen problemen met de ritsen gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers