School en eigen paard..Hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 18:33

zo newforrestlover dat is nog is relaxed!!
you lucky thing:)

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 19:38

Thanx voor alle reacties Lachen Ik heb (bijna) mn hele leven een verzorgpony en nu een verzorgpaard gehad. Ik vind t heel leuk om te doen, maar toch kriebelt er de hele tijd wat.. Ik wil gewoon mn eigen paard! *LOL*
Wat betreft dat veulentje.. T lijkt me op de eerste plaats gewoon heel gaaf om je eigen paard te zien opgroeien, opvoeden en in te rijden..
En ik had bedacht dat als ik met mn tweede jaar begin (school) en dan een veulen koop, t de eerste 3 jaar veel goedkoper zou zijn dan als je een volwassen paard hebt. Zodra ik dus een ´echt´ goede stal nodig heb (binnenbak enz.) ben ik klaar met school en kan ik dus meer betalen.. Is dit stom gedacht van me? Frusty Ik geef jullie trouwens wel gelijk met t feit dat je nooit van te voren weet of t klikt qua rijden..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:44

Hoi!
Een veulen lijkt goedkoper maar is de eerste 3 jaar net zo duur als een ander paard.. Je betaalt toch voer, stalling/weidegang, smit, veearts enz. Denk niet dat t veel scheelt. En voor dat geld wat je in die eerste 4 jaar betaald dat je er niks mee kan, kan je net zo goed een 4 jarig paard kopen Lachen Tenminste zo zie ik het! Ik zie t niet echt goedkoper..
Maar denk dat het wel te redden is hoor met school! Net wat lin zegt, hbo hoef je niet zo veel naar school en kan je gewoon erbij werken!

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 20:07

Ja das wel zo.. Maar de stalling hoeft toch veel minder luxe te zijn, wat automatisch dan ook weer goedkoper is. Toch?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:13

ja das wel zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:38

Ik heb een paard en doe nu een HBO-studie, ik moet zeggen dat toen ik op de middelbare het beter ging. Geen kosten voor pension, toen stond ze nog thuis, en ik had er veel meer tijd voor. Nu is het soms wel wat moeilijk om haar in te plannen en genoeg tijd aan school besteden. Bovendien werkte ik veel tijdens de middelbare, ik betaal namelijk alles zelf, en heb toen mijn zadel, tuig en wagentje afbetaald. Nu kom ik regelmatig geld tekort, komt voornamelijk omdat ik nu bijna niet meer werk, en pensiongeld moet betalen.
Het kan, maar het zal zwaar zijn, het hangt er ook vanaf of je ouders mee kunnen en willen betalen. Daarnaast moet je ook rekening houden met school, daar moet je ook genoeg tijd voor hebben.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:49

Ik heb een hele lieve papa en mama die alles betalen
Wat tijd betreft heb ik weinig problemen, op de middelbare niet en nu (2e van het HBO) nog niet. Wel werk ik min. 2 avonden in de week, spullen koop ik wel grotendeels zelf voor hem.
Maar denk ook aan een (basis) verzekering, zeker als je alles zelf moet betalen, voor het geval er eens wat gebeurt!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:33

Ik heb ook een hele lieve papa en mama die alles betalen. En hoe ik 't met m'n school enz. doe..
Ik ga op dinsdag en donderdag uit school gelijk naar stal, dan ga ik rijden, longeren of losgooien oid. ( ik heb ook 1x in de 2 weken privéles op donderdag) en dan kom ik om 6 uur thuis. Gaan we eten en dan huiswerk maken.
Op maandag, woensdag en vrijdag heb ik 's avonds les en maak ik dus als ik uit school kom gelijk m'n huiswerk.
Op zaterdag ga ik dan ook rijden en 's avonds op een ander paardje springen. En zondag is heel verschillend, de ene keer heb ik wedstrijd en de andere keer ga ik gewoon rijden of losgooien oid. En dan doe ik op zondagavond huiswerk. Ik red het voorlopig nog steeds..

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:49

ligt er ook aan waar je hem stalt, in zoetermeer heb je niet echt hele godkope dingen, ook niet voor veulens denk ik...

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:42

veulens gaan meestal naar het noorden. groningen, friesland en gelderland. daar hebben ze heel veel opfokgebied. in zoetermeer heb ik daar nog nooit van gehoord en daar betaal je voor 10 meter land al een ton.
als je een veulen koopt (van eenhalf jaarofzo) zie je m dus de eerste 2 jaar barweinig. ik denk dat je niet elke dag naar friesland gaat rijden. ik zou gewoon voor een onbeleerde 2,5/3 jarige gaan.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:19

Mijn ouders betalen stalling en lessen enz.

Als ik wat extra's voor haar wil (nog meer halsters ofzo) dan koop ik die soms zelf.

Ik ga na school ff computeren en dan naar m'n pony en dan 's avonds huiswerk maken. En in de zomer ga ik 's avonds naar mn pony en 's middags huiswerk...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:57

Ik betaal alles zelf. Elke dag rijd ik, werk ik en ga ik naar school, moet ik huiswerk maken etc. Ik wou ontzettend graag een eigen paard kopen en wist dat dit te wachten stond. Het is best zwaar, maar wanneer je het echt graag wil lukt het je wel. Lovers Ben blij dat ik over 2 weekjes vakantie heb Lachen