alweer kreupel - wat moet ik nou doen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 22:46

zoals ik al geschreven had, is killian weer kreupel!!! ik heb hem nou ongeveer 10 weken en hij is bijna alleen maar kreupel geweest,
eerst was t steeds een hoefzweer maar nu is ie dus weer kreupel en de hoefzweer is over(er zijn foto's van gemaakt).
maar....ik heb al zo vaak een dierenarts bij gehaald en dat doe ik nu weer maar als het zo door gaat wat moet ik dan???
hij is gekeurd, ik heb hem verzekerd....
kan ik iets via de verzekering regelen??? ik wil hem liever niet kwijt, hoor maar dit schiet ook niet echt op!!!
Wie weet wat ik nou verder het beste kan doen????
groetjes monique. Verward

[Edit Karin] titel duidelijker gemaakt [/edit]

_________________
groetjes van monique en lucky

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-16 23:25 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:52

terugdoen naar degene waar je hem van gekocht hebt, en laat je niet weer afschepen met een veearts. Jij hebt echt je best gedaan om hem aan de gang te krijgen, en als ie in 10 weken tijd alleen maar kreupel is, sorry. Wat ik begreep is dat je direct geklaagd hebt, dus dat kan hij je ook niet verwijten.
Klinkt misschien een beetje hard, maar er zijn echt nog veel meer leuke, én gezonde paarden. Succes hoor!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:55

Als ie verzekerd is, kun je denk ik wel wat regelen met de verzekering. Laat je even door iemand adviseren die er meer van weet.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 23:53

bedankt!!! maar...ik denk niet dat die handelaar killian terug neemt!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 11:22

Hoi Monique, doet-ie het alleen onder zadel of ook als hij vrijloopt, harde zachte ondergrond? Ik weet natuurlijk niet wat de voorgeschiedenis van jullie is.. maarrrrr lees die vraag over teugelkreupelheid eens ergens verderop in het forum... kan het natuurlijk zijn, laten we het hopen! Verder kan het heel goed dat een hand van je paard gewoon erg zwak geworden is door die hoefzweer.. kop op meid! Eigenlijk zou je'm retour moeten zenden naar die handelaar, maar das denk ik te laat nu. Ondertussen zit jij er maar weer mee, heel veel sterkte...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 23:37

bedankt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:48

Ik denk niet dat dat te laat is, 2 en een halve maand? Goede handelaar neemt hem terug. Jij hebt er goed je best op gedaan met dat hoefzweer verhaal, dat kan hij niet tegen je gebruiken. Is vaak ook een kwestie van je niet af laten bluffen en je poot stijf houden. Wat vind (bijv) je instructeur of zo iemand (die een beetje "in" de paarden zit) ervan?? En, belangrijker: wat is de exacte diagnose van je veearts?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 00:16

Je kunt er altijd nog slachtprijs voor bieden als hij hem niet terug wil nemen, zodat je iig geld terug krijgt....
Goed je poot stijf houden en neem iemand met een grote mond en veel ervaring met dit soort dingen mee.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 00:16

de dierenarts is dus geweest en hij heeft inderdaad weer een gevoelige hoef (zelfde been waar ook steeds de hoefzweer zat) maar..
hij heeft ook iets verkeerd zitten in zn hals
en als het is wat de dierenarts denkt dan kan het 1 a 1.5 jaar duren voor t genezen is en om dat zeker te weten moet ik weer foto's maken!!!ik baal zo erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ik heb de handelaar gebeld en hij komt Killian donderdag halen om te kijken wat hij ervan vind(hij gelooft de dierenarts niet echt) en heeeel misschien neemt hij hem terug??? ik hoop t!!(ik heb al zoveel ellende met hem gehad, ik vind hem heel lief maar dit schiet niet op!!! en...het heeft me al handevol geld gekost!!!)
en....ik wil zo graag eindelijk een beetje verder in de dressuur ....en als ik wist dat het helemaal goed kwam met Killian had ik t graag met hem geprobeerd maar al heel veel mensen hebben mij gezegd dat het paard niet goed is!!!ik voel me zo .....!!! Huilen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 00:18

goed idee, orri, thanks!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 23:17

morgen komt de handelaar, echt benieuwd wat ie zegt!!! duimen jullie voor me???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:07

ja ik hoop dat alles goed komt, ik duim voor je hoor monique! wat balen voor jouw en die arme killian zeg..

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:40

Zep. de tijd waarin je het paard terugkunt brengen is 6 weken, bij verborgen gebreken. Dit kan altijd, ook al heb je wat anders afgesproken (bijvoorbeeld proeftijd). Dit heb ik namelijk ook al eens gehad Scheve mond\ , en het is echt niet leuk. Monique ik weet hoe je je voelt...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:42

nope...tegenwoordig is die periode verlengt naar zoals een advocaat eens tegen me zei 'binnen afzienbare periode' dat wil zeggen natuurlijk niet een jaar maar een aantal maanden kan dus wel. heb zelf ooit een geoznd paard verkocht die volgens hun dus atrose bleek te hebben. foto's kreeg ik alleen niet te zien. tja na veel heen en weer gepraaat dach tik dat ze wel gelijk zouden hebben en kocht ik hem terug. bleek dus toen ik foto's liet maken dat het echt geen athrose was maar overbelansting door ineens te veel rijden van een jonge pony. 2 maanden daarna is ze weer verkocht. en van te voren gekeurd. bij zulke problemen ben je dus veplicht om hem terug te nemen.. indien het een bewezen zaak is. ik had dus eerst die foto's moeten zien dan had ik hem niet erug hoeven kopen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 18:02

tja, ik ga maandag foto's laten maken en dan???
De handelaar wil hem niet terug nemen!!!
maar ik heb mn verzekering al gebeld dus het wordt nu hard tegen hard!!!