Wat heb je nodig voor een 2-jarige?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Wat heb je nodig voor een 2-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 08:51

Ik ben het ff kwijt. Ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
Ben bezig om mijn spullen te checken en om mijn verlanglijst te checken.
Binnen nu en 2 maanden hoop ik dus echt op zoek te gaan naar een paardje, maar ik twijfel echt of ik alles heb opgeschreven.

Wat heb je nou ECHT nodig voor zo'n jong beestje?

Halster (check)
halstertouw (check)
longeerlijn (check)
Beenbeschermers (moet ik nog aanschaffen maar eerst kopen, dan kijken wat voor maat ie nodig heeft)
zweetdeken (check, misschien wat te groot, maar puur om het zweet op te nemen, laat verder maar een teddybeer vacht krijgen, hoeft toch nog niet te werken. Indien echt te groot komt er natuurlijk een nieuwe)
poetskist met inhoud (check)
EHBO koffer met inhoud (check)


Voor als ie wat ouder is:
longeersingel (check)
kaptoom (moet nog aangeschaft worden)
bijzetteugels of andere hulpteugels voor longeren (check)
zadel (check, met verwisselbare boom dus prima voor het begin)
hoofdstel (check)
Bitjes in diverse maten (heb er een stel, past het niet dan komen er anderen)

Ik heb echt nog veel meer... maar wat hebbie nou ECHT nog nodig voor zo'n jong beestje wat nog zeker een half jaar op het land blijft alvorens ik er wat mee ga doen.

Stom.. ik twijfel echt of ik alles heb. Misschien komt mijn koopziekte weer naar boven... HELP!

Dus graag nog aanvullingen of tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:17

Een goede EHBO doos met spul als acederm, betadineshampoo, vette watten en zelfklevend verband.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:24

een kaptoom zou ik niet meteen kopen, ik heb er een x een gehad maar ik heb hem in al die jaren nog nooit gebruikt, het zou ooit misschien te pas zijn gekomen bij een paard met gescheurde mondhoeken, maar die bennik gelukkig nog niet tegen gekomen.
imaverol is ook aan te raden, jonge paarden zijn gevoelig voor schimmels en schurft. misschien een xtra halster?ik koop als ze in de aanbieding zijn altijd een of twee halsters, want jonge paarden kunnen die ooit wel eens kapottrekken , ook als je hem gaat halen, best banketstaaf als ie onderweg zijn halster kapottrekt en je hebt geen xtra bij....
alleen vind je het eik niet sund om zo'n jong paard te kopen ?duurt zo lang voor je mag rijden en dan moet ie nog ingereden worden en weet je dus ook niet wat je in huis haalt?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 10:49

Ik heb ook een 2-jarige in de wei staan, voor haar gebruik ik:
Halster, halstertouw, vliegenmasker, vliegenspray, zonnebrandcreme, uierzalf, hoefolie, borstels etc.

Er ligt hier een oud zadel voor haar thuis. En de rest van de spullen komen wel, ook leent ze wel eens wat van mijn oudere merrie. Haha!

Die 2-jarige heb ik trouwens op 8 maanden oude leeftijd gekocht. En het wachten heb ik zeker geen problemen mee, de tijd vliegt zo voorbij.

Ohja voor haar heb ik een menwagentje staan op stal.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 13:55

Hoefolie, uierzalf, vliegenspray zitten bij de ehbo kist, heb ik als aanvulling gekocht net als hoefteer en glansspray.
Verder zit er in de ehbo kist:
3 Steriele gaasjes 10x10cm
2 Steriele gaasjes 10x20cm
1 Hydrofielwindsel
2 Zelfhechtende windsels
1 Katoenenwindsel
1 rol Leukoplast
1 Gamgee
1 Coolpack
1 pak Watten 100g
1 flesje Betadine oplossing 120ml
1 tube Acederm wondzalf
4 wegwerphandschoenen
1 Verbandschaar
1 Veterinaire koortsthermometer (niet digitaal)
1 Stevige kunststof Curver box (51 x 26 x 23cm)

halsters *grijns* Ik heb 1 nieuwe gekocht vorig jaar, nog nooit gebruikt, verder nog 1 die ik bij mijn verzorgpaard omhad en 2 van mijn oude paarden. En overal nog bijpassende halstertouwen bij.

Zonde om een 2-jarige te kopen?? No way.
Wilde eerst een 3 jarige, maar gezien mijn studie heel wat tijd gaat opvreten dit najaar heb ik besloten om een 2-jarige te kopen. Want huishouden, werken en de studie afronden + een paard wat ingereden moet worden.

In januari ben ik klaar met de cursus, dan heb ik hem afgerond (hopelijk met goed resultaat) en dan heb ik als het goed is al een leuke band met het paard opgebouwd zonder dat we nog veel hebben gewerkt.
Dan is het beestje in zijn derde levensjaar en kunnen we gaan longeren en andere dingen doen behalve spelen en clickeren.

Heb al meerdere paarden ingereden dus ik weet echt wel waar ik aan begin. Wil gewoon niet nog een jaar wachten op mijn beestje, ik wil een beestje voor al mijn paardenliefde en ik weet dat als ik het nu niet doe dat ik volgend jaar toch weer aan een nieuwe cursus begin!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 18:30

dan wens ik je heel veel plezier toe en je hebt groot gelijk, je moet een soort stok 8er de deur zetten , anders komt het er nie van nee.
heel veel succes met je studie dus en met je paardje!!