Weinig voer in de winter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-01 13:18

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het voeren.
Sinds kort heb ik mijn pony ergens anders gestald, omdat ie niet goed gevoerd werd.
Ik had haar op een manege gestald waar ze redelijk goed voer kreeg. Totdat ze de afgelopen winter zo mager werd dat we haar ribben konden tellen.
Ik ben met m'n ouders naar de eigenaar van de manege geweest en we vroegen waarom ze opeens slecht werd gevoerd. Hij gaf als antwoordt dat hij elke winter minder voer geeft, omdat ze dan toch niet veel voer nodig hebben. Is dit waar wat hij zegt?????
Volgens mij is dit niet waar, maar het kan best zijn dat hij toch een beetje gelijk heeft.Is dat zo?????


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 13:41

hmm in de winter hebben ze juist meer nodig want dan zit er geen voedingswaarde in het gras..........en hebben ze dus meer brok en hooi nodig.raar hoor

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:26

Hmmm, rare manegehouder. Maar goed dat je daar weg bent, want die weet niet helemaal waar 'ie het over heeft...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:05

In de winter hoeven paarden helemaal geen extra brok te hebben, als ze geen zware arbeid moeten verrichten. Als je echt merkt dat ze het nodig hebben, kun je wat extra geven. Wel is het heel belanrijk dat je dan wel voldoende hooi of kuil (ruwvoer dus) geeft. Als je dat genoeg geeft, dan hoeven ze niet perse brok te hebben. Die van mijn heeft de hele winter brokloos gegeten en hij zag er prima uit, was ook niet sloom, niks mis mee dus. Ik geloof ook dat die manegehouder niet helemaal wist waar hij mee bezig was, maar ieders ideeen over voeren verschillen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:23

Ja, ze hebben minder voer nodig in de winter, daarom was jouw pony ook mager? Wat een banketstaaf van een stalhouder! Als hij minder voert mag jij zeker ook minder stalgeld betalen? Met zo'n vent zou ik dus de kachel aanmaken he! Woordelijk dan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DotBot en 30 bezoekers