Vreemd bultje voor de singel? Wat is dit???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Vreemd bultje voor de singel? Wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:00

Vandaag heb ik even gereden op Sandro. Linksom liep hij niet helemaal lekker en ik dacht hoe kan dat nou. Omdat er qua zicht gewoon niets te zien was en ik voelde toch dat hij niet helemaal lekker liep. Nu heeft hij dus al een tijdje een vreemd bultje bij zijn elleboog zeg maar, en als dan de singel om doet zit het bultje net voor de singel. Het bultje is niet heel hard maar ook niet zo zacht. En als ik er op druk doet het hem geen zeer. Maar met rijden heeft hij er dus wel last van omdat het dan tegen de singel aan gaat en tussen zijn elleboog een soort van klem zit. Het bultje is ongeveer een centimeter groot en er zit gewoon haar op. Het is niet kaal ofzo. Wie weet wat dit kan zijn? Wij dachten zelf aan een ontstoken haarzakjes of talgkliertjes. Ik heb het vandaag voor het eerst met koud water en betadine shampoo gewassen op de hoop dat dat dus helpt. Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt en hoe is het op te lossen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:03

't is geen legger toch?

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-03 17:17

Nee het is absoluut GEEN legger!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:34

mijne heeft ook wel eens zo'n bultje gehad. Beetje hard, heel vrdemd. Ik was toen bij de DA en die heeft gekeken en het is iets van een bindweefsel dingetje. Na een aantal maanden was het ineens weg, heel raar. De omschrijving die je noemt klopt met de mijne, maarja beetje moeilijk zeggen of het nou echt hetzelfde is. Zat net achter de singel en is dus naar een aantal maanden spontaan verdwenen. Weghalen wilde de DA het niet omdat het dus bij de singel zat en waarschijlijk zou ze daarna nog meer last krijgen van de wond > schuren van de singel. Het kan geen kwaad. Dus als hij komt om te enten of wat ook effe na laten kijken voor de zekerheid.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 09:11

Misschien heeft er onbewust een velletje klem gezeten door de singel, een manegepony bij mij op stal heeft er ook last van. Singelbontje erom en altijd even de voorbenen naar voren doen zodat er geen velletjes tussen kunnen zitten.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 16:19

Aha! Bedankt voor alle reactie s. Het is echt een behoorlijke bult en ik kan me gewoon iet voorstellen dat er een velletje tussen heeft gezeten. Maar het zou allemaal heel goed kunnen. Ik was het nu voor de derde dag achter elkaar met Betadine en heb wel het idee dat het kleiner word. Ik hoop maar dat het snel weg is.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 17:41

Tessebes schreef:
't is geen legger toch?


Wat is een legger?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 19:07

wat voor singel gebruik je? Veel soorten singels schuren nl en die veroorzaken op den duur wondjes