beugelriem onder zweetblad, wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:24

ik heb een passier waarbij het ook kan, bevalt prima.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:47

Amadeus had het, ik vond het erg irritant, ik had het idee dat als ik mijn been naar achter deed (galophulp of begrenzen) hij daar bleef hangen en ik m dus echt actief naar voren terug moest leggen, ipv gewoon weer af laten hangen...
Dit was overigens bij een Fryso zadel...

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:22

Doe mij ook maar de beugels op het zweetblad. Eronder heb ik het gevoel teveel te worden gehinderd in mijn bewegingsvrijheid, maar dat is mijn persoonlijke mening. Haha! Overigens kan het inderdaad wel bij de meeste merken zadels. Voordeel van bv Ainsley is dat deze ook zweetbladriempjes heeft waardoor het zweetblad niet kan verschuiven of omhoog kan komen zoals bij Guinni. Succes ermee!!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:27

Bij mij zadel zitten de beugels ook onder het zweetblad, ik heb een Prestige, ik vind het heerlijk zitten, als het zomer is en ik ga op buitenrit met schoenen ipv laarzen dan schuren m'n benen niet zo snel meer open, en idd m'n benen liggen een stuk stiller.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:34

Bij mijn Ainsley kan het ook, maar ik vind het persoonlijk niet fijn en ook eng om zo te rijden. Ook met opmaat gemaakte laarzen kun je in de beugel blijven hangen als je valt en als je beugelriem onder het zweetblad is, werkt ze veiligheidsknip niet. Sleep je dus net zo lang mee als je paard blijft rennen...
Ook vind ik dat als je zo je beenligging verandert je werkt met een foefje en niet met een betere houding. Kun je beter bij een goede instructeur zitlessen volgen.
Voordeel is wel dat je zweetbladen niet afschuren, omdat er geen beugelriem meer overheen schuurt.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:03

Bij ons zadel kan het boven en onderlangs, en we hebben het onderlangs zitten
Héérlijk vind ik het, alleen als ik moet schoenen rij ipv laarzen, dan voel ik wel de rand van het zweetblad, dat is wel minder.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 17:03

Hoi,
Ik heb ze er zelf onder zitten. Dit omdat mn been dan rustiger ligt, het staat mooier, en de zweetbladen raken niet zo beschadigd.
Ik heb een kieffer dressuur zadel, daar kunnen ze er in principe niet onder, maar als je een paar stiksels los haalt, dan kan dat wel... Dat is ook wat ze in een ruitersportzaak doen. Toen ik daar zelf werkte, heb ik dat geleerd en het is echt heel makkelijk... Als je wil, dan leg ik het wel even uit via PB hoe je dat doet.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 18:06

ik rij met mijn wintec pro dressuur ook met de riemen onder de bladen. ten eerste vind ik het er mooier uitzien en ik hou mijn benen iets stiller geloof ik. de veiligheidshaak blijft nog steeds werken.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:47

Ja, voor Valentina hebben we ook zo'n zadel ik vind het fijn rijden!!!
hier een foto ervan: Afbeelding
Merk: Afbeelding

Het zadel van Miranda voor Rustique zitten de beugelriemen ook onder het zweetblad.. dus ik ben nie anders gewent Knipoog
trouwens dat is een kieffer

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 00:16

Ik heb ze ook onderlangs. Het was wel even wennen in het begin. (SPIERPIJN!!!) Heb beugelriemen met van die hoesjes die je dan onderaan de beugel verstellen kunt. Vind het nu super rijden en wil niet anders meer met dressuur.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:17

ik kan ze onderlangs en bovenlangs, maar met mijn korte beentjes (als het daaraan ligt tenminste) zit het niet fijn onderlangs, het zou misschien wel beter zijn voor het zadel.