over een eigen paard..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 18:59

nee ik weet het ik ga niet kijken en kopen maar wacht lekker 2 jaartjes maar ik wou alleen wat vragen *LOL*
<HR>
wat voor type past bij mij? (Niet qua rijden want dat weten jullie niet maar qua karakter)
******
is het handiger om te kijken naar een pony of een paard? (Ik ben nu 167 en weeg 48 kilo, wordt ongeveer tussen 172 en 175 en mn gewicht zal ongeveer 52 zijn)
******
ik heb mijn droompaardje(pony) beschreven wat voor prijs kan ik daarvoor verwachten?
--------
Geslacht: maakt me niks meer uit (tnx bokt hihi wou namelijk een merrie)
Ras: Fries of groninger
Leeftijd: tussen de 3 en de 10
Geschikt: recreatie (dressuur)
Kleur: (koffie)vos of bruin
Aftekeningen: sokjes kolletje of dunne bles
--
Nou ja aftekeningen enzo maakt niet uit, eventueel wordt ras vervangen door welsh. Het gaat vooral om de leeftijd en de prijs voor t ras.


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:13

Als ik eerlijk zou moeten zijn zou ik eerder dus voor een paard kijken. omdat je toch best lang word. En ik vind het persoonlijk mooier dan op een kleine pony!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:33

Euh? Als je een FRIES of Groninger zoekt zou ik ook openstaan voor de kleur ZWART hahaha, en niet alleen (koffie)vos en bruin.
Als je nog 2 jaar wacht dan zou ik pas gaan nadenken over wat je wilt over een jaar ofzo, voorkeuren veranderen!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:41

Citaat:
Op 2001-07-08 20:13, schreef Shanaia:
Als ik eerlijk zou moeten zijn zou ik eerder dus voor een paard kijken. omdat je toch best lang word. En ik vind het persoonlijk mooier dan op een kleine pony!



Kijk maar naar mij, als je bv voor een IJsje zou gaan (Sula) en je zag mij op Master *LOL*

Voor degene die het niet snappen: Master = IJsje en ik = 175

Ik zou ook voor een paard gaan.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:44

als je voor een fries of groninger gaat maakt het toch niet uit hoelang of hoe zwaar je bent??

en btw grote E kan toch ook wel?

trouwens verstandig besluit Pam! Lachen

"Some memories are best forgotten"

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:45

Ik vind dat je op een Epony ook nog prima zal passen, maar voor het gezicht is een paard denk ik toch mooier. Over de kleur en aftekeningen moet je niet zo moeilijk doen vind ik. Als je nou een heel lief paard ziet wat precies bij je past, dan ga je toch niet moeilijk doen over de kleur of aftekeningen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 20:40

Voordeel van paarden is dat, mocht je de wedstrijdgeest krijgen je makkelijker mee komt met een paard zodra je 18 bent dan met een pony. Het kan natuurlijk wel met een pony maar ook omdat je toch best wel lang word en het moeilijker is om in te werken op een pony waar je benen onderuit steken zonder dat het plaatje niet 'rommelig' word.
Friezen ogen meestal paard vanwege de bouw ook als ze wat kleiner zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 06:28

Ik wat voor prijsklasse ga je zoeken?

Voor een leuke Fries ben je namelijk zo fl. 10.000,00 of meer kwijt...

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 09:03

hihi klopt orri de kleur zwart staat ook open *LOL*

sjuimpje kijk als ik nu ga kijken zou de prijs rond 4000,- liggen, maar over 2 jaar heb ik aardig wat gespaard, mn zakgeld ligt ook best hoog (200,-) en daarbij hoef ik niet alles zelf te betalen *LOL*

mag je met een epony wedstrijden rijden na je 18e? niet dat ik me daarop ga richten maar wil af en toe wel een wedstrijd rijden denk ik (of is het niet af en toe maar gelijk intensief rijden?)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:04

en dan is t nog niet eens een echt leuke fries.
als ik jouw was zou ik gewoon een paar jaar wachten met alles uitdokteren. je kan nu wel een hoop verzinnen maar misschien ben je over 2 jaar wel een ander ras tegen gekomen waar je helemaal gek op bent. gewoon geduld hebben t is moeilijk. maar met overhaasten kom je nergens.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 09:16

hey rianne!
nou ik denk dat een braaf paard wat vrij goed luisterd wel past en een goeie e pony is toch ook top, of niet. ohja ik weet nu weer wie je bent je stond eerst op me msn, met de naam cassandra, he? of niet.
eum.. voor een fries ga je zeker in de 10.000 en ja dan heb je een paard want de stokmaat begint bij de 1.60 ongeveer.
en een fries heeeft geen aftekeningen he misschien een klein wit vlekje op het voorhoofd maar zoals je wilt geen voetjes.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 09:19

haha weet ik yentl maar dat was ff voor de groninger welsh of nf Lachen want fries hoef ik geen aftekeningen te zetten.
naja, met 2 jaar heb ik ongeveer 4800,- gespaard, en dan komt er nog wel eens wat bij, zal ongeveer over de 5000,- zitten en de rest betalen mn ouders iig zal genoeg zijn voor een fatsoenlijke pony (paard) toch?

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 17:49

Ja Fl 5000,- heb je wel een leuk paard voor, waarschijnlijk geen Fries, maar das niet het enige leuke ras ter wereld toch?? Je kan ook een leuke kruising tegenkomen.

Je kan eventueel op een pony ook gewoon tussen de paarden starten hoor, dus wedstrijden op een pony nadat je 18 geworden bent is niet echt een probleem.

Verder zou ik kiezen voor een paard met een makkelijk karakter gezien de rijervaring die je hebt en omdat het je eerste paard is. Hoeft natuurlijk geen sufkop te zijn, maar als je er een tijdje bang van word, omdat ie zo moeilijk is, is dat natuurlijk niet leuk.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: equiilaura, GoogleAdsense, Jane808 en 41 bezoekers