Pony en andere dieren?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 15:47

Hi,

al een hele tijd zit ik erover te denken om een geitje te kopen en bij Pinky in de wei te zetten. Maar kan dat eigelijk wel? Ik ben bang dat Pinky dat geitje trapt ofzo... met een hond speelt Pinky wel lief maar zodra de hond achter hem komt trapt hij hem weg Verdrietig .
Weten jullie of het kan? Of een ander lief beessie?

Groetjess

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:52

honey heeft altijd met 2 geiten gestaan, niks aan de hand.
Maar ik denk dat het heel erg per pony verschilt.
Wel erg opletten dat ze zijn staart niet afvreten

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 15:55

Ja geiten kunnnen er goed bij! Maar ik hoorde iemand zeggen dat ezels en paarden niet samen kunnen, klopt dat?
Ik heb een shetlander gehad die stond ook bij de geiten in en de shet ging altijd achter de geiten aan. Dat was gewoon spelen hoor, alleen de geiten vonden het niet zo...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:05

ja, ezels hebben een of andere bacterie Verward waar paarden niet tegen kunnen, en geloof ik zelfs ziek van kunnen worden. maar ik heb ook wel eens gehoord dat het wel goed kan gaan Verward

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:08

Ezels hebben wormen waar paarden niet tegen kunnen.
Met een geit samen gaat heel goed. Vroeger was ik weleens op een stal waar een hengst stond, samen met een bok. In 1 box, waren de beste maatjes.
Isolda is niet zo lief voor Trees. Maar goed, Trees ook niet voor Isolda, ze heeft Isolda haar voorpluk afgevreten!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:31

Ik zou eerst eens een geitje proberen op proef voordat je hem koopt. Mag vast wel, gewoon een weekje om te kijken hoe het gaat, gaat het niet dan moet de mogelijkheid er zijn om hem terug te brengen.

Enneuh...Jantina...dan is Isolda ook niet zo slim haha als ze lekker met haar hoofd naar beneden blijft staan als ze half opgevreten wordt. Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 16:37

Ezels hebben Longwormen.
Je kunt wel ezels bij paarden houden alleen moet je goed ontwormen, misschien wat vaker met een speciaal middel erin.
Vraag het even na aan je DA. Maar het kan wel hoor.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:12

Als je een geit koopt, moet je wel even opletten dat die geit niet overal een weg doorheen vreet. Als je een heg om je weiland hebt staan, is het zeker goed opletten. Geiten vreten namelijk alles, maar dat wist je waarschijnlijk wel...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:43

Hi,

In principe kunnen geiten inderdaad heel goed samen gaan met een pony, hier bij mij staat de pony ook bij de geiten en dat gaat hartstikke goed.
Het enige waar je echt op moet letten is dat de geiten de staart niet opvreten, maar dat kun je altijd nog oplossen met anti-bijt.
Als je wel een geit wilt kopen zou ik wel voor een grotere geit kiezen en niet voor een dwerggeit. Grotere geiten zijn vaak qua karakter een beetje rustiger en mekkeren veel minder dan dwerggeiten.
Toen ik Mika kocht heb ik wel eerst een paar schrik linten gespannen om zowel de geiten als de pony aan elkaar te laten wennen. Op zie manier konden ze wel kijken/ruiken maar niet aanraken, en na ongeveer een week de linten eruit gehaald en toen keken ze zelfs nauwelijk naar elkaar.
Het is alleen niet leuk voor de geiten als de pony wil spelen met ze, daar zijn mijn geiten tenminste best wel bang van als de pony achter ze aan galoppeerd. Ik heb geluk dat hiernaast die 5 jonge hengsten staan, als ze wil spelen rennen ze allemaal bij elkaar langs aan het hek en hoeven de geiten het niet te ontgelden!
Succes ermee!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:44

ezels hebben geen bacterie maar longworen en je paard kan daardoor ook besmet raken.het kan wel samen maar dan moet je en de ezels goed ontwormen en de paarden

soms is het beter om te zwijgen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:12

Dribbel is er helemaal niet lief voor en valt ze dan ook gewoon aan. of ze er nou achter, voor of naast staan, hij pakt ze. Zo heeft hij ook een keer een schaap kreupel geslagen. En een kip aangevallen (mis gelukkig!)
Dus ik denk dat het per pony heel erg verschild of ze er lief voor zijn of niet

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 16:16

Ik denk inderdaad dat je eerst even moet kijken hoe je paard erop reageerd. Mijn grote doeber speelt heerlijk met de kalfjes, lebbert de konijnen kaal en is dikke maatjes met de hond, kat en de kippen.
Maar ons lieve shettie die rent ook achter beessies aan, alleen dan om ze te trappen! Dus, het hangt er maar vanaf...

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 17:21

Bij Shadow in de wei staan ook een paar geiten, kippen, eenden en ganzen. gaat allemaal prima!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 00:53

"mijn" 3 fjordjes staan samen met een echte schotse hooglander samen, en gezellig dat ze dat vinden!! De koe(wytske)doet overal aan mee, ze wil zelfs geborsteld worden! En ze speelt gezellig met het veulen (of meer speelt het veulen met haar) ze gaan aan elkaars staart hangen enzo, maqar ze houden het meesteal wel lief. Alleen hebben die schotse hooglanders wel super horens en heel soms daagt ze er wel eens mee uit naar de paarden toe, maar dan krijgt ze meteen op dr flikker van de kuddeleider..

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 02:09

ja, het kan best hoor. droppie stond eerst met heeel beel schapen en 1 oude geit. die geit deed ie nix, maar hij was wel een keer tegen een liggen schaap op gerent..(die gek!) dat schaap liep helemaal maal mank!zo sneu! ik het nummer onthouden van dat schaap want ze hadden zo'n kaartje om hun nek..kwam ik de volgende keer hadden ze ineens groene kaartje i.p.v rode!!!en dat ene nummer was er niet meer bij!er liepen trouwens wel vaker schapen mank, misschien had ie die ook wel gepakt..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 07:27

hee kim
hier hebben we het samen toch al over gehad, kijk dat verhaal van ninja ja slik die staat nu beter alleen denk je ook niet? ik denk dat je het even aan moet kijken en geiten rennen er niet achteraan tenminste de geiten die ik heb en ken niet.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992 en 41 bezoekers