Redelijk bedrag voor stallen bij de boer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Redelijk bedrag voor stallen bij de boer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 13:00

Goed, even een kleine uitleg.

Vroeger had ik een hele leuke verzorgster voor mijn paarden tot ze zelf een paard kocht.

Nu wil ze dat paard eigenlijk ergens anders dan op de manege stallen en denken we erover of het een idee is om haar bij mij neer te zetten.
Normaal gesproken zou ik niet snel stalling aanbieden maar nu weet ik wat ik in huis haal. Ze heeft hier per slot van rekening jarenlang rondgelopen.

Het paard zou dan overdag in de wei gaan en 's-avonds en 's-nachts op stal.
Veel luxe heb ik niet, beter gezegd, geen luxe Scheve mond maar er zijn twee binnenbakken vlakbij en ik heb zelf een buitenbak met gras.
De stalling zou inclusief voer zijn, het voeren en waarschijnlijk een paar keer per week uitmesten.

Maar wat is nu een redelijk bedrag om te vragen? ik heb echt geen flauwe notie. Ik hoef er niet veel aan te verdienen maar het zou wel fijn zijn als ik weer wat meer geld beschikbaar heb om de wei en bak te verbeteren.


Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:03

ten eerste kijk je wat je aant het voer en stro kwijt bent. en misschien wat extra omdat je toch uitmest en voert en binnen en buiten zet. En dat extra kan je dan gebruiken voor bijhoud van wei, bak enz.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 13:07

Voer is inderdaad niet zo moeilijk te berekenen maar wat is een redelijk extra bedrag?

Je hebt behalve voer natuurlijk ook de kosten voor onderhoud wei (graszaad, kunstmest, omheining), de bak en inderdaad het werk wat het toch met zich meebrengt.
En het is een stuk lastiger om daar een prijskaartje aan te plakken. Ik wil het uiteraard wel in het redelijke houden maar er natuurlijk niet zelf op inleveren.

griffie

Berichten: 153
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:08

niet te hoge prijzen adviseren heh Haha! Hahahahah
Ik ben namelijk diegen die mijn paard bij haar wil zetten. Word zeker heel gezellie als het doorgaat *LOL*

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:12

ik doe juist hetzelfde , ik heb zelf 2 paarden . Er staan nu bij ons nog 2 paarden op "pension" , wij kopen het voer , stro , hooi , elke dag stront uit stal halen , paarden binnen en buiten zetten . Er is een blokje waar op gereden word , en er is rondom de weiden een "draverspiste" van 400m . Wij vragen 150 Euro per maand , tgeen dat een normale prijs is bij particulieren waar alles voor ze gedaan word

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:15

Ik stond bij een 'boer' in Oostzaan en betaalde 175 Euro per maand....

Daar zat bij:
Buitenbak (zand)
Weidegang (dag en nacht in weideseizoen)
Buiten weideseizoen overdag in paddock gezet
Buitenbox en om de dag uitgemest
2x per dag voer + wortels en kuil of hooi
Goede uitrij mogelijkheden
Afspuitplaats

De Randstad is natuurlijk qua stalling sowieso duurder dus ook bij de boer.
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 17-04-03 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:15

Heb je goede uitrij-mogelijkheden? Denk het wel he?

Ik woon wel in het oosten in een gebied waar de stalling ietsje duurder is dan bij jullie, maar ik heb dus dit:

Paard gestald bij vriendin op boerderij.
Inclusief: voeren 4x, mesten, grote ruime stal (3,5 bij 4,5 of zo) en buitenbak zand 20 bij 40 gedraineerd, klein bos dichtbij, binnenbak 15 min. stappen afstand (=manege en vereniging dus).

Verder wordt er van alles wat gewenst is gevoerd, zemelen en noem maar op, ze maakt het allemaal klaar, en de wei wordt elke dag (!) uitgemest.

We hebben dus weidegang, en best een grote paddock (15 bij 30 geloof ik) waar eventueel nog in gelongeerd kan worden indien nodig.
Een overdekte poetsplaats nog en een zadelkamer met daarin tafel en stoelen en wat kastjes noem maar op. Plek zat ook.

Best veel luxe dus en er staan in totaal 4 paarden. Buitenbak is dus vrijwel altijd te gebruiken, nooit te druk of zo.
Echter als iemand ziek is dan vallen we voor elkaar in, longeren even een paard voor de ander enz. We zijn vier vriendinnen met vier paarden, en 1 vriendin kocht een boerderij en zodoende...

Kosten: ze wilde er niks aan 'verdienen' en zodoende vroeg ze er 150 euro per maand voor. Lachen
Gelukkig maar want normaal gesproken kan ik deze luxe niet betalen!
Op de manege heb je een binnenbak, en vragen ze hier 230 euro geloof ik, minimaal, en dan heb je een kleinere stal, en minder voer van minder kwaliteit dan bij mijn vriendin.

Soms heb ik het idee dat onze vriendin er geld op toelegt... Bloos
We proberen haar zoveel mogelijk met alles te helpen maar vanwege de kanker kan ik gewoon niet veel... Huilen Hopelijk komt daar in de toekomst verandering in. Party!!

Heel veel succes en onthoud dat er vriendschappen kapot kunnen gaan doordat je je paard bij een vriendin stalt enz.
Sterkte! Lachen

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:19

ik denk dat 150 euro dan toch een mooi bedrag is voor u paard , zeker met weidegang en een goede verzorging

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:45

Kimke schreef:
ik denk dat 150 euro dan toch een mooi bedrag is voor u paard , zeker met weidegang en een goede verzorging


Zijn we ook heel blij mee dat het zo goedkoop is! Party!!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:59

Ik heb 1 oudje in pension staan. Ik verzorg haar helemaal, ze gaat smorgen buiten en savonds binnen. Ik krijg daar 100 Euro voor.
Mijn buurman heeft net zijn stalletje verhuurd, zonder biks maar met goede wei en hooi en stro erbij. Dat meisje moet alles zelf doen. Hij krijgt ook 100 Euro. Hij heeft geen bak maar we wonen 10 minuten van het bos.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:16

150 euro lijkt mij een heel redelijk bedrag voor het geen wat jij bied

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:37

150 Euro lijkt me redelijk. Maar dan wel incl. voer, hooi, stro en verzorging zoals van/naar de wei brengen, dekens wisselen en beenbescherming omdoen.

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:43

Ja dat gebeurde (paard wwas geschoren , dus moest dat paard s'avonds deken op en s'morgens deken af) alles zit er in ook een doodgewone zoutsteen zelfs vitaminen . Maar ja je moet er wel tijd insteken he

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:51

ja, iets van een 100 a 150 EURO is redelijk! (per maand)

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:10

ik betaal 90 euro, ook bij een boer. Dat is met weidegang, water en 2 schuilstallen, kunnen dicht.
Ik denk dat 125 euro een goed bedrag is.

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:15

150 euro met voer en al bij is een heel mooi bedrag

i love quincy 4-ever Lovers superpaardje...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:25

Jeetje, ik ben blij dat ik in het noorden woon. Scheve mond Ik betaal €150 voor een stalling met 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, wasplaats, voer, stro, uitmesten, mooie binnenbox etc. Vlak aan het bos. Voor paarden is het €195 (E pony's zijn zeer voordelig Haha! )

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:51

Ik betaal 140 euro en sta dan bij 2 verschillende boeren.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 15:54

Ik zou idd rond de €150 gaan zitten...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 16:01

Ik heb bij een vergelijkbaar stalletje gestaan.. Wel buiten/binnen zetten, voer, stro enz, zelf mesten. Geen bak, wel op rij afstand en mooie uitrijmogelijkheden.

Ik betaalde in de winter ca 80E, dit was ook echt de kostprijs. Als er iets stuk ging betaalden we wat bij. Alles onder de 150E vind ik redelijk, ook omdat er waarschijnlijk extra betaald moet worden voor een rijbaan.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:24

Ik sta ook bij een boer. s' Morgens wordt er gevoerd en 's avonds moet je het zelf doen, als je het gewoobvraagd willen hun het ook wel doen, hoef je ook niks extra's te betalen. Buitenbak, stro en kuil en 's zomers weiegang, maar dan mo0et het wel erg mooi weer zijn en ze de keoien niet in de weg staan ( die man leeft van zijn koeien dus die gaan overal voor)
Verder is er op 10 minuten lopen en volledig opnieuw gedrainneerde buitenbak, er zijn niet veel uitrijmogelijkheden, alleen het gebied rondom de NAM is er geschikt voor.
Voor de buitenbak verder op betaal ik 12 euro in hte jaar om er gebruik van te kunnen maken.

Ik betaal 90 euro.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 18:33

ik sta ook bij een boer, er is daar een bak en ze staat in een gewone 3x3 box. Eten en weide zit er allemaal bijin, ik betaal 3,50 gulden per dag. Hij had eerst 2,50 gulden per dag maar dat vonden wij te weinig. Hij heeft hier ook geen winst aan, maar ik heb daar ook altijd zijn paarden gedaan. En doe de stallen nu ook nog, of mijn moeder doed ze. en het is er ook nog eens heel gezellig Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:17

"boeren" kosten bij ons rond de 200 euro, maar dan bv. wel met een "echte" rijbak. Ik weet niet hoe de prijzen bij jullie liggen, maar inderdaad, zo'n 150/175 incl. alles is mooi denk ik.

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 19:29

Wij betalen 170 euro. Dat is inkl. hooi, stro, voer en uitmesten. Weidegang overdag, 365 dagen per jaar. Behoorlijke buitenbak, grooooot bos direct achter de stal (tot bij jou aan toe *LOL* ) en ruimte voor de trailer.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:04

Ik betaal 90 euro voor een grote box. Dat is dan incl. hooi en stro, maar excl. bix. Mesten, voeren, binnen zetten en buiten zetten in principe zelf doen (in praktijk komt het er op neer dat we elkaar helpen en niet iedereen elke dag tig keer heen en weer hoeft Knipoog ). Als je een stalling aan wil bieden, met hooi, stro, bix, voeren en mesten erbij sluit ik me aan bij de rest. Zo rond dee 150 euro. Je hebt een buitenbak EN weidegang. Ter vergelijking ik stond in Rdam, vol pension, buitenbak en GEEN weidegang en betaalde daar (4 jaar terug) al 465 piek (211 euro!) voor. Ik denk dat je zelfs nog aan de lage kant zit gezien al het werk wat je er voor levert.

Succes!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 93 bezoekers