Vraagje: Jij dood, wat met paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Vraagje: Jij dood, wat met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 00:03

Oke, moeilijke omschrijving, maarre ik zit met een lastig dilemma. Aangezien ik voor het eerst in mijn ik-heb-een-paard-bestaan op vakantie ga, begon ik eens na te denken. Stel dat het vliegtuig crasht en ik en mijn vriend dood gaan, wat gebeurt er dan met ons paard Verward

Ik wil het graag goed voor haar geregeld hebben, er is alleen helaas niemand in onze omgeving aan wie ik haar voor 100% kan/wil toevertrouwen. Het liefst zou ik dan zien dat ze dan naar een weitje gaat, waar mijn ouders (paardenleken) haar gaan bezoeken en worteltjes voeren etc. Helaas ziet mijn vriend dit niet zitten en wil graag een vriendin van ons vragen erop toe te zien dat ze goed terecht komt. Maar dat vind ik dus weer niet zo'n geweldig plan.
(Wil toch zelf zeker weten dat ze goed terecht komt dan, ook al heb ik wel vertrouwen in haar hoor, maar het zal nooit zo'n zeikerd zijn als mij)

Moeilijk, moeilijk, dus vandaar mijn vraag aan jullie:
Wat hebben jullie geregeld voor je paard als je eerder (voortijdig) dood gaat?

gr. Joos

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:23

Een tijdje terug is hier een uitgebreid topic over geweest maar ik kan het helaas niet voor je terugvinden omdat de zoekfunctie op het moment niet goed werkt.

Ik zelf moet er niet aan denken dat mijn paard ergens op een weitje terecht komt. Ik zou dat doodzonde vinden. Hij is pas bijna 6 en werkt graag. Ik denk dat hij volledig zou wegkwijnen op een weitje met een keer per dag een aai en een wortel.

Ik ga er maar vanuit dat mijn nabestaanden een goede plek voor hem zullen vinden, mocht dat nodig zijn. 100% zekerheid heb je nooit maar ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben die goed voor hem kan zorgen.
De paarden die ik verkocht heb zijn ook terechtgekomen bij leuke mensen. En natuurlijk doen die dingen anders maar anders is niet per definitie slechter.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:31

Mijn vriend heeft meer met motors dan met paarden maar hij zal hem niet verkopen en goed voor hem zorgen heeft hij gezegd... Lovers

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-03 00:36

Hoi Percy, weet je misschien nog hoe dat topic heette? Ik heb nl. ook gezocht (zoekwoord: dood, dus dan weet je het wel), ik kreeg 5550 hits en heb de eerste 6 pagina's doorgeworsteld maar het was allemaal niet wat ik bedoelde.

Mijn vriend moet er idd ook niet aan denken dat ze op een weitje komt, wel als ze 20 is, maar nu is ze 10.
Ik vind het heel moeilijk, voor mij is het mijn kind, mijn vriend gooit er wat meer mannelijke nuchterheid tegenaan.
Maar feit blijft dat ik het gewoon goed geregeld wil hebben, ze zal maar verkocht worden en daarna doorverkocht worden als manegepaard, of ze zouden er mee willen gaan concoursen.....moet er niet aan denken.

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:59

Als er wat met mij gebeurt gaan de paarden naar mijn stalhoudster. Ik heb er op zich geen probleem mee als mijn oudere paard (merrie van 9 jaar) bij haar manegepaard zou worden. Ze zou voor de fok ingezet worden (en als ze dan met veulen loopt een half jaar op het land lopen) en als ze geen veulen heeft in de zomer hele dagen op het land lopen. Ook in de winter komen ze regelmatig los. Zo slecht hebben de manegepaarden het bij haar niet.

Mijn jaarlingmerrie zal ze misschien dan wel zelf beleren en aansluitend verkopen...

Ik heb het allemaal nog niet op papier staan, maar zal dat binnenkort wel eens gaan doen. Mijn nabestaanden (zijn mijn ouders en mijn broers en zus) hebben zelf niets met paarden, en ze weten wat ik zou willen...

Het is goed om daar eens bij stil te staan, maar ik hoop het nooit nodig te hebben...en als het nodig is, dat ik nog de tijd heb om het een en ander te regelen...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 01:07

Bij mij staat het allemaal in detail in mijn testament. Er zijn twee plekken waar mijn paard heen mag, hij is daar welkom en er zal goed voor hem gezorgd worden. Dat is wat ik wil en dat staat dus vastgelegd.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 01:08

He, he, ik heb het voor je gevonden Lachen

[VMR] Stel dat jou wat overkomt...

Ik denk dat 10 jaar wel wat erg jong zou zijn om voortaan op de wei te staan. Natuurlijk is het een eng idee dat het paard verkeerd terecht kan komen maar er zijn ook veel mensen die heel goed voor zo'n paard zouden kunnen zorgen.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:29

Ik heb er nog nooit over nagedacht. Ik ben pas 16 overigens. Maar ik denk dat mijn kennis mijn pony over zal nemen. Hij vind hem altijd al te gek, dus zou hem wel willen hebben denk ik. Mijn ouders hebben namelijk geen tijd en zin voor 2 pony's.
Ik denk dat mijn andere pony, de Haflinger te koop komt te staan dan.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:32

Ik heb er ook vaak aan gedacht,
maar ik ben nu al 16 keer in een vliegtuig geweest...
Andere jaren dacht ik er niet bij na, maar dit jaar het ik toc hwel met zweet in mijn handen gereist.
Ik weet eigenlijk nie twat er met mijn paard gebeurt, het is wel iets om bij na te denken, want als we met een vliegtuig gaan,gaan we met de hele familie, dit jaar hebben we dat niet gedaan, en zijn we allemaal in een apart vliegtuig gestapt.Maar ik heb dit jaar veel meer angst gehad

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:00

Als ik dood ben gaat Vasthi naar m'n schoonzus. Die rijdt er nu al 2 maal per week op, is dierenarts en paardengek dus wat wil je nog meer. Mijn man vertrouw ik haar echt niet toe, die snapt niks van paarden!!!!!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:08

Twinkie schreef:
dit jaar hebben we dat niet gedaan, en zijn we allemaal in een apart vliegtuig gestapt.Maar ik heb dit jaar veel meer angst gehad


he?? Jullie zijn toch met dezelfde vlucht gegaan toen jullie op vakantie gingen met de kerst.
Enne, ik zou goed op jullie paardjes passen hoor als er iets gebeurd..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:09

ik heb ook in mijn testament vastegelegd wat er met mijne gebeurt...
dan weet ik zeker dat er goed voor gezorgd wordt!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 09:50

Mijn vriend zal Yorghos zeker houden als mij iets overkomt. Hij is een leek op dat gebied, maar ik weet zeker dat hij met hulp goed voor hem zou zorgen.
Mochtr dat niet kunnen dan gaat hij naar mijn ouders. Mijn moeder is stapelgek op hem en heeft toen ik nog thuis woonde vaker voor hem gezorgd.

Aan de andere kant vind ik Percy's standpunt ook wel iets hebben. Als Yorghos na mijn dood zou worden verkocht, betekent dat natuurlijk niet dat hij het bij zijn nieuwe eigenaar slechter zou hebben...

Ik denk dat ik de keuze hierin aan mijn nabestaanden laat. Ik kan hen ook geen hoge maandelijkse stallingskosten opdringen.

* To Belg, or not to Belg *

Funmaker
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:06

Waarom ga je niet naar een notaris en laat je vastleggen wat je wilt.....

Mijn smaak is simpel. Alleen het beste is goed genoeg.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 10:21

Fleur wordt denk ik gewoon verkocht, er is zeker een markt voor, dus waarom niet?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 11:29

Ik denk dat Dar gewoon bij m'n moeder en zusje blijven (die rijden er ook op) maar we hebben het hier eigenlijk nooit over gehad, misschien binnen kort is ter spraken brengen, ik geloof haast niet dat m'n moeder Darmorah ooit nog weg zou kunnen doen Lovers

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:00

Vliegangst? Knipoog

Als ik dood ga, dan gaat Ed naar m'n zusje. Die rijdt hem nu al en doet vanalles met hem, dus dat is simpel. Als die nou ook dood zou gaan (dat hoop ik toch echt niet!), dan wordt ie verkocht vrees ik.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:06

Waar Pris blijft staat keurig in mijn testament. Ze gaat eerst over naar mijn vriend. Die beweert haar dan zelf te gaan rijden, maar dat betwijfel ik. Ik heb nu een bijrijdster dus die blijft haar dan gewoon rijden. Gebeurd er iets met mijn vriend dan gaat ze naar mijn ouders. Op de wei denk ik dan. Ik neem aan dat ze haar dannog steeds laten berijden. Er isook vastgelegd dat ze niet naar de slacht mag en dat ze niet zomaar verkocht mag worden aan derden.


FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:13

Ja daar vraag je wat waar moet mijn riccardo naar toe?
Die gaat dan dus lekker met pensioen op jonge leeftijd..

Ik heb wel als een aantal van mijn vriendinnen het loodje leggen dat hun paardje dan op mijn naam staan, hebben ze beschreven in hun testament.
Ik zal mijn uiterste best doen voor deze paardjes, des noods zet ik ze ergens in een heerlijke groene weide..
Want ik denk niet dat ik deze paardjes kan gaan verhandelen, gatver dat zou ik nooit kunnen.
Of ik zorg dat ze een mega goed tehuis krijgen....en dan verkoop ik ze niet! blijven mijn eigendom, terug halen per sec als het moet!
Bv bij mensen die een huisje hebben met grond en die gewoon om het weiland te vullen een leuk paardje willen.(huisdier)..
Of als gescheldschaps paardje..

Ik zou aan deze beestjes geen rode cent willen verdienen.
Ik zou ze ook meteen inschrijven voor een rust plaats(bejaardehuis voor paardjes) zodra ze de leeftijd hebben gaan ze daar heen.

Maar als ik ga is harry er altijd nog, en die weet precies wat ik wil en niet wil..
Riccardo is geen paardje wat zomaar verhandeld kan worden uiteraard, daar zit een hele gebruiks aanwijzing bij en vind maar eens de geschikte persoon.....
Dus ik denk een weilandje met vriendjes en vriendinnetjes het beste is...
Ik zal dan goed over hem waken......

Monique

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:07

Ligt eraan of mijn vader tegen die tijd al kan rijden denk ik. Mijn ouders zullen er sowiezo goed voor zorgen, maar als het niet gaat, zullen ze hem verkopen en dan hoop ik dat ze hem kunnen verkopen aan onze stalhouders. Mocht mijn vader al goed genoeg kunnen rijden, dan zou hij er eventueel op kunnen gaan rijden denk ik Lachen Hoe dan ook, mijn paardje komt vast goed terecht Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:12

Heb hier nog nooit zo erg over nagedacht, geen idee wat er zal gebeuren. Dat mijn ouders haar niet houden is wel zeker, ze houden gewoon niet van paarden. Wel denk ik dat ze er een goed thuis voor zullen zoeken, ze weten hoeveel ze voor me betekend en hoe graag ik wil dat ze het goed heeft. Ik hoop alleen dat ik nog lang niet dood ga Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:16

ik heb met een vrouwtje bij ons op stal afgesproken, dat mocht mij wat overkomen, dat zij Banjer krijgt... dat gaan we op papier zetten en de staleigenaar is er al over ingelicht... Lachen

Mocht dat vrouwtje nou zelf eerder overlijden, dan weet ik al naar wie Banjer dan zou gaan als mij wat overkomt... alleen moet ik dat nog aan die persoon vragen... Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:21

Ik sluit me aan bij joyce. Ik heb er nooit echt over nagedacht. Als ik dood ga, zal baloe waarschijnlijk verkocht worden aan een meisje waarmee hij een nieuw bestaan kan opbouwen Haha! Mn ouders hebben zelf niet zoveel aan een pony op de manege waar ze zelf niets mee kunnen.

Met nonny (shet) is het een ander verhaal, daar hebben we wel ruimte voor en staat dus thuis. Nonny mag hier dood gaan. Als ik op kamers ga, heeft mn vader beloofd dat hij voor haar zou zorgen. Lief he! maar ik ga nog lang niet dood hoor! k moet nog zoveel doen!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:25

Mijn moeder zou hem houden heeft ze me een keer gezegt.
Zij zou hem dat af en toe rijden en voor hem zorgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:31

Als ik morgen dood neerplof (maar volgens het topic op AM word ik 80 Haha! )dan gaat Imker hoogst waarschijnlijk naar een manege voor gehandicapte kinderen. Dat zou ik in ieder geval het liefst zien. Maar mochten er nu mensen zijn die ik ken (buurvrouw, schoonzus of een goede vriendin) die hem wil hebben, dan gaat hij daar natuurlijk heen.
Wat ik wel nadrukkelijk tegen mijn vriend en ook tegen mijn ouders heb gezegd, is dat ik niet wil dat Imker de handel in gaat. Mochten ze dat toch doen, heb ik beloofd om bij ze te komen spoken tot ze hem weer terugkopen! Extreme duivel

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sophie_ en 81 bezoekers