FlyBuster, Bucas Buzz off, Fly protection set.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

FlyBuster, Bucas Buzz off, Fly protection set.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 17:54

In het divoza boek staan verschillende soorten vliegendekens. Ik vraag me af wat men er van vind en van de pasvorm.

De Rambo Flybuster is mooi groen van kleur en kost 145 euro.

Bucas Buzz-off is wit en ziet er apart uitmet een andere nek en kost 143 euro.

Dan hebben we nog de Fly Protection Set die lijkt qua nek fijner te zitten en dus niet op te wippen zoals ik verwacht bij de rambo deken. Met een lelijke loopsplit en wit van kleur. Kosten 100 euro.

Ik vraag me af wie wat heeft en wat men de voor/nadelen vind en de prijs kwaliteit verhouding.

En werkt het prima ook in hoogtijden van de horzels??? Mijn paard kan ABSOLUUT niet naar buiten met deze krengen. Ik rijd dan eigenlijk ook maar heel weinig en vaak smorgens om 6 uur als het kan. Hij draait gewoon letterlijk door.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:09

Ik heb een bucas buzzoff deken. (Die van mij is heel licht blauw)
En ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Laiser wordt beduidend minder gestoken met die deken op. Natuurlijk zijn er nog van die slimme dazen die het toch nog boor elkaar krijgen, maar het is niets vergeleken met hoe hij er uit ziet zonder deken.
Laiser is namelijk favoriet bij dazen, maar hij krijgt er wel allergische reacties van...
Ik heb de deken nu twee zomers gebruikt en ben echt heel tevreden.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:51

Ik heb ook de Bucas Buzz Off. Werkt perfect maar het kost je wel de manen van het paard. Het halsstuk schuurt over de manen en ze breken stuk voor stuk af. Moet hier nog een oplossing voor vinden. Invlechten of zo?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:53

De Bucas deken is geweldig, blijft goed zitten, ook met rollen etc, met het afbreken van de manen heb ik totaal geen last eigenlijk?? Ik vind de dekens ook super sterk, ook erg handig!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:04

Mickey schreef:
Ik heb een bucas buzzoff deken. (Die van mij is heel licht blauw)
En ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Laiser wordt beduidend minder gestoken met die deken op. Natuurlijk zijn er nog van die slimme dazen die het toch nog boor elkaar krijgen, maar het is niets vergeleken met hoe hij er uit ziet zonder deken.
Laiser is namelijk favoriet bij dazen, maar hij krijgt er wel allergische reacties van...
Ik heb de deken nu twee zomers gebruikt en ben echt heel tevreden.


Ik ben het er helemaal mee eens. Die van mij is trouwens ook lichtblauw. In de catalogus lijkt het wit, maar dat komt door de lichtinval.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 22:13

Oke maar tot nu toe heeft iedereen een bucas deken. Ben benieuwd of er ook nog zijn die de andere hebben.
Maar inprincipe is het dus nog wel mogelijk dat ie gestoken wordt?En vallen de dekens groter of gewoon precies zoals andere dekens?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:39

Jasper schreef:
Werkt perfect maar het kost je wel de manen van het paard. Het halsstuk schuurt over de manen en ze breken stuk voor stuk af. Moet hier nog een oplossing voor vinden. Invlechten of zo?

Ik heb daar geen last van bij mij paard.
Maar ja hij heeft ook meer dan genoeg manen Knipoog.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:00

Mickey"]
[quote="Jasper schreef:
Werkt perfect maar het kost je wel de manen van het paard. Het halsstuk schuurt over de manen en ze breken stuk voor stuk af. Moet hier nog een oplossing voor vinden. Invlechten of zo?

Ik heb daar geen last van bij mij paard.
Maar ja hij heeft ook meer dan genoeg manen Knipoog.
[/quote]

Ik heb daar met Imker ook geen last van. Wat zijn we vandaag toch eensgezind, Mickey!! Knipoog Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 14:54

orionneke schreef:
En vallen de dekens groter of gewoon precies zoals andere dekens?

De deken valt precies als andere dekens.
Ik moest dus echt de 215 hebben Lachen
(Ik heb trouwens vorige zomer ook een foto gezien op bokt van een shet met zo'n deken Haha! )

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 15:36

Ik heb een Rambo Flybuster en ik vind het een fijne deken. Het materiaal is behoorlijk stug en de deken 'vouwt' zich niet makkelijk rond het paard, maar de hals wipt niet op zoals hier eerder vermeld.
Voordeel van het stugge materiaal is dat de deken iets meer van het paard afligt, waardoor ook de steekbeesten met een langere angel moeilijker bij het paard komen (zoals horzelvliegen).
Nu nog iets voor de benen uitvinden Haha!