Leasepaard vs eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Leasepaard vs eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 12:03

Ik wil binnenkort misschien een paard gaan leasen, maar in de toekomst wil ik er (natuurlijk) liever een kopen.

Wat zijn de voor en nadelen van leasen?

Wat zijn de voor en nadelen van kopen?

Hoeveel kost het ongeveer per maand? (Kopen en leasen)


suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:05

het licht er denk ik aan wat je met leasen allemaal mag ???
bij de ene manege hier in rotterdam betaal je voor een paard 166 euro en krijg je 3 lessen per week verders niks
bij de andere betaal je 45 euro per maand en mag je alles maar moet je ook alles zelf betalen zoals stalling dierenarts en hoefsmit,dus je ziet het zeer verschillend

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 12:46

wat kost het om het paard te leasen en wat mag je dan met het paard?
kosten leasen zijn denk ik heel verschillend. bij sommige betaal je een vast bedrag en bij andere moet je ook nog zelf de smid erbij betalen. en wat je mag verschilt natuurlijk ook per persoon. soms mag je maar een paar dagen in de week rijden en bij iemand anders elke dag.
ik heb een paar jaar gedaan en betaalde 20 GULDEN in de week. en mocht dan alles. verder geen kosten van smid ed.
voor loulou ben ik gemiddeld 170 euro in de maand kwijt, maar ik betaal geen stalling, heb hooi van eigen land, gratis les, korting bij wormenkuren. dus dat scheelt heel veel.

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 15:50

ik denk dat het ook heel afhankelijk is wat voor een paard je gaat leasen.
voor tommy hebben wij eerst ook 1 1/2 jaar een manegepaard geleased.
het voordeel is dat je weet hoe het is om de verantwoording voor een "eigen" paard te hebben, valt het te kombineren met werk/studie/relatie en je overige interesses.
het nadeel van het leasen van een manegepaard is dat er naast jou nog jan en alleman op het paard rijden, het paard in principe zo onder je kont vandaan verkocht kan worden en als je uiteindelijk besluit om op een gegeven moment een eigen paard te kopen, de manege er gaan afstand van wil doen of een belachelijke prijs voor vraagt.
op de pensionstal waar ik nu sta worden kunnen ook paarden worden geleased, dit heeft als voordeel dat je het paard in principe volledig als eigen paard kunt beschouwen.
het is dus volgens mij erg belangrijk wat voor paard je in de lease hebt en welke afspraken gemaakt worden bij zaken zoals bijvoorbeeld vervanging bij langdurige blessures, wat bij een eventuele verkoop, heb jij dan als eerste recht het paard te kopen, mag jij anderen op het paard laten rijden, mag je er mee naar buiten, mag je op wedstrijd enzovoort.
veel succes en laat nog weten wat het gaat worden.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 19:26

*schop*

Heeft iemand nog goede of slechte ervaringen met leasen?

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Samo, YandexBot en 36 bezoekers